Gå til innhold

Begynner å bli lei: tiggere, romfolk og folk er folk-selgere..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.4.2013 den 12.30, Gjest Cloud9 skrev:

Jeg må bare spørre- hvor har dette hendt? Jeg bor i Oslo selv, er ofte nede i sentrum og har aldri opplevd å få masete rom etter meg. Jeg bare ser rett frem og overser totalt. Jeg hører at noen spør når jeg går forbi dem på gaten, men det blir ikke noe mer enn det. Og hvis jeg står på en holdeplass og det kommer en rom bort, så går vedkommende videre når jeg rister på hodet.

Tror nok det kan ha noe med "tiltrekningskraften" man har. Noen tiltrekker seg mennesker man ikke egentlig er så begeistret for. Jeg selv tiltrekker meg fulle folk, jomfruer og hjemløse nordmenn... :P

Det har jeg. Jeg har opplevd at mange av dem regelrett stiller seg opp foran meg på vei til og fra dit jeg skal. Og jeg går der hver dag. Men jeg kan godt ramse opp at jeg synes Oslo sentrum er blitt ganske masete. Tiggende romfolk er ikke det eneste jeg har gått lei. Bl a folk som bare går på t-banen før de andre har gått av(hallo, skjerpings), og dem som bare går rett på deg og ikke bryr seg med å se seg for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Det står at de tjener 10 000kr om dagen på tigging. 

Også sier dem: hello, madam, help, please, i need food også bruker dem madam til mye. Hvis man går forbi dem så smatter hun også kommer det: PLEASE, også fortsetter hun etter at man har gått forbi. Er så lei dem. 

Så jobben dems er å tigge i mens de går rundt i Louis vuitton? Hva gjør dem da? Skifter dem et sted før de skal tigge? Slik at de ser fattige ut sånn at de ikke blir tatt på fersken? 

Hvorfor graver du fram en tråd fra 2013?

Anonymkode: 0dc85...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Det står at de tjener 10 000kr om dagen på tigging. 

Også sier dem: hello, madam, help, please, i need food også bruker dem madam til mye. Hvis man går forbi dem så smatter hun også kommer det: PLEASE, også fortsetter hun etter at man har gått forbi. Er så lei dem. 

Så jobben dems er å tigge i mens de går rundt i Louis vuitton? Hva gjør dem da? Skifter dem et sted før de skal tigge? Slik at de ser fattige ut sånn at de ikke blir tatt på fersken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den er dagsaktuell. Det har ingenting med saken å gjøre hvor gammel diskusjonen er. Hvis det er dagsaktuelt så er det dagsaktuelt. 
Det er bedre det enn å starte diskusjonen på nytt. Det syns jeg iallefall. Jeg og noen andre har jo klaget litt på at det nesten ikke er lov av flere på kvinneguiden og ta opp eldre tråder, og det er absolutt lov. Da er det jo bare og unngå å svare på det.

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til vi får et kontantløst samfunn.

Anonymkode: 9bc91...148

Oh please, da begynner de å ta vipps i stedet :P

Anonymkode: 549f1...a0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Annonse

Jeg gikk forbi en kar i dag som solgte "folk er folk", og 30 sekunder etter jeg hadde gått ut fikk jeg en dårlig følelse inni meg (pga at jeg bare ignorerte han). Så jeg gikk tilbake og kjøpte et magasin. Jeg vet ikke veldig mye om dette, har jo hørt "rykter" osv at ikke alt er så bra med dette...for å si det pent. Kanskje jeg bare bør fortsette å ignorere disse i fremtiden. Jeg gir jo til et par gode ideelle organisasjoner månedlig, så får vel holde meg til det.

Og forresten; Selv om jeg ser poenget med begrepet "rasisme", pga forskjellsbehandling og mindreverdig syn på andre grupper mennesker o.l (som ikke er særlig bra)...så finnes det egentlig ikke rasisme, for vi er alle mennesker og samme rase uansett hvor vi kommer fra. Menneskerasen er en og samme rase. Så det er bedre å bruke andre begreper enn dette.

Anonymkode: b3d5e...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk forbi en kar i dag som solgte "folk er folk", og 30 sekunder etter jeg hadde gått ut fikk jeg en dårlig følelse inni meg (pga at jeg bare ignorerte han). Så jeg gikk tilbake og kjøpte et magasin. Jeg vet ikke veldig mye om dette, har jo hørt "rykter" osv at ikke alt er så bra med dette...for å si det pent. Kanskje jeg bare bør fortsette å ignorere disse i fremtiden. Jeg gir jo til et par gode ideelle organisasjoner månedlig, så får vel holde meg til det.

Og forresten; Selv om jeg ser poenget med begrepet "rasisme", pga forskjellsbehandling og mindreverdig syn på andre grupper mennesker o.l (som ikke er særlig bra)...så finnes det egentlig ikke rasisme, for vi er alle mennesker og samme rase uansett hvor vi kommer fra. Menneskerasen er en og samme rase. Så det er bedre å bruke andre begreper enn dette.

Hvorfor kjøpte du et kommunistisk blad fra en tigger? Det er ikke synd på disse menneskene.

Anonymkode: e580a...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2013 den 12.45):

Da er vi i samme båt, på en måte. Jeg er nemlig lei Fremmedfientlige Rasist Provokatører. Jeg synes heller ikke at vi skal trenge å finne oss i dette lenger. Slike rasister burde sendes med enveisbillett til Somalia eller lignende, så de får oppleve det å være sammen med folk av en annen kultur og som har en annen hudfarge så blir de kanskje litt mindre fordomsfulle etter hvert.

Men jeg er lei lei lei klagingen til disse rasistene fra det partiet i alle fall!

Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9

Rumenere jeg kjenner, alle i arbeid og flotte folk er temmelig rasende på romfolket som står å tigger også, de har litt og hvert å fortelle om den banden. 

Og hvorfor i alle dager skal du sende nordmenn til Somalia? de har da like lite der å gjøre, som Somaliere i Norge? 

Anonymkode: 4d545...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan var bladet, verdt å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...