Gå til innhold

Begynner å bli lei: tiggere, romfolk og folk er folk-selgere..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fattige?! Seriøst?! Har dere sett størrelsen på damene som sitter der? Og rett som det er ser jeg at de sitter og spiser dyre kioskvarer! Bra pengebruk om man er fattig!

Anonym poster: ee7940d87e1a4f399bc8fab678a20327

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva faen er det med romfolk, nå ville en av de ha den fine alpeluen min som gommo(farmor) gav meg for mange år siden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cloud9

Men romfolk henger på deg som igler og maser og gir seg ikke. Om jeg venter på bussen, og det kommer er rom-menneske, gir hun seg ikke før jeg går bort.

Jeg må bare spørre- hvor har dette hendt? Jeg bor i Oslo selv, er ofte nede i sentrum og har aldri opplevd å få masete rom etter meg. Jeg bare ser rett frem og overser totalt. Jeg hører at noen spør når jeg går forbi dem på gaten, men det blir ikke noe mer enn det. Og hvis jeg står på en holdeplass og det kommer en rom bort, så går vedkommende videre når jeg rister på hodet.

Tror nok det kan ha noe med "tiltrekningskraften" man har. Noen tiltrekker seg mennesker man ikke egentlig er så begeistret for. Jeg selv tiltrekker meg fulle folk, jomfruer og hjemløse nordmenn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byen jeg bor, har de begynt å oppsøke folk hjemme for å tigge. To ganger har det vært noen hos oss allerede. Vi bor i firemannsbolig, de kommer inn ytterdøren og står i gangen, ringer på, jeg åpner med to små barn rundt beina, og der står det en tigger med kopp og holder fram en lapp. Jeg ble sint, visste ikke om han var dopa eller hadde kniv, barna mine var jo der, jeg ba ham pelle seg UT UT UT! Skjer det igjen, så ringer jeg politiet og anmelder noe. Det er da privat eiendom, man kan ikke bare valse inn i huset til noen for å tigge!

Anonym poster: f7ec5a68bc35a5918ed5f86e21f95943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byen jeg bor, har de begynt å oppsøke folk hjemme for å tigge. To ganger har det vært noen hos oss allerede. Vi bor i firemannsbolig, de kommer inn ytterdøren og står i gangen, ringer på, jeg åpner med to små barn rundt beina, og der står det en tigger med kopp og holder fram en lapp. Jeg ble sint, visste ikke om han var dopa eller hadde kniv, barna mine var jo der, jeg ba ham pelle seg UT UT UT! Skjer det igjen, så ringer jeg politiet og anmelder noe. Det er da privat eiendom, man kan ikke bare valse inn i huset til noen for å tigge!

Anonym poster: f7ec5a68bc35a5918ed5f86e21f95943

... siden når har de forholdt seg til norske lover? Vi har fremdeles problemer med at noen kommer og roter i søppla vår.... Det ble ramaskrik om det i fjor (bla. denne saken: http://www.osloby.no/nyheter/Her-tas-de-pa-fersken-mens-de-stjeler-soppel-pa-Vinderen-6793705.html#.T3K5BI7my7k )

Jeg blir så **vlig forbanna....!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Trondheim har vi fått beskjed av politiet om å låse dørene, fordi det ved noen tilfeller har vært slik at de har bare gått rett inn hos folk der det ikke var låst (og tigget). Blir så oppgitt over at jeg må begynne å låse dørene selv om jeg er hjemme.

Anonym poster: 536263adb41658f51755f02aa2969906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Trondheim har vi fått beskjed av politiet om å låse dørene, fordi det ved noen tilfeller har vært slik at de har bare gått rett inn hos folk der det ikke var låst (og tigget). Blir så oppgitt over at jeg må begynne å låse dørene selv om jeg er hjemme.

Anonym poster: 536263adb41658f51755f02aa2969906

Det er faktisk helt sinnsykt..... At det GÅR an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kalle deg rasist - jeg går ut fra at mange av de du snakker om er nordmenn.

Men jeg vil spørre deg om hva du vil myndighetene skal gjøre? Dette er nemlig et politisk problem som prøver å bli løst! Vi har fattige og strebende mennesker i samfunnet, det er ingen absolutt ingen hemmelighet. Men vi kan ikke akkurat sende dem bort på en øde øy eller låse dem inn i en kjeller fordi du ikke liker å se fattige i gata.

"Folk er folk" er, etter min mening, et fantastisk sosialt entreprenørskap. En business som bidrar til å hjelpe samfunnet. Den redder mennesker! Hvorfor liker du ikke det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper nå at dette blir nå tatt afere med snart. Ellers så er jeg redd for at det kommer til å ende med et realt basketak med "folk er folk" og vi som bor i Norge. Jeg er også redd for at dette kan mer eller mindre provsere normenn dersom dette ikke blir tatt en affere med, men helst må det skje noe før både samfunnet og myndighetene forstår hva som skjer....og det skal vel også helst koste noe også...

At dette er rasistisk er det ikke, men at folk i Norge blir oppgitte, forbannet og irriterte er vel bare et faktum. Håper det offentlige/samfunnet tar nå et oppgjør med dette her.

Anonym poster: d1d1e945711e11e0f2ddb5e646987e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hate folk basert på deres etnisitet er rasisme. Det er mange her i denne tråden som er rasister.

Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9

Her er det snakk om en stor gruppe mennesker som baserer livet sitt på å tigge og stjele, og som nekter å jobbe for pengene sine. Dette med å bare ta og ikke gi er jo ikke bærekraftig. Denne livsstilen kræsjer med vår egen, da de fleste av oss ikke synes kriminalitet eller truende/oppsøkende tigging er ok. Å mislike denne kulturen er helt naturlig og egentlig en selvfølge, for det er denne ukulturen folk kritiserer, ikke at de er rumenere eller whatnot.

De som synes denne kulturen er flott, at vi skal invitere dem hit og gi dem ditt og datt er jo rett og slett dumme. For det skader jo både oss og dem. Romfolket klarer ikke å fungere i det samfunnet vi er vant til, det ser man jo gang på gang på gang når man gir dem ulike sjanser med bosted etc. De ødelegger både for seg selv og andre. Det er jo trist, selvfølgelig.

Anonym poster: 62500cc5cd2fe39c3b11b81ff72607a6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Her er det snakk om en stor gruppe mennesker som baserer livet sitt på å tigge og stjele, og som nekter å jobbe for pengene sine. Dette med å bare ta og ikke gi er jo ikke bærekraftig. Denne livsstilen kræsjer med vår egen, da de fleste av oss ikke synes kriminalitet eller truende/oppsøkende tigging er ok. Å mislike denne kulturen er helt naturlig og egentlig en selvfølge, for det er denne ukulturen folk kritiserer, ikke at de er rumenere eller whatnot.

De som synes denne kulturen er flott, at vi skal invitere dem hit og gi dem ditt og datt er jo rett og slett dumme. For det skader jo både oss og dem. Romfolket klarer ikke å fungere i det samfunnet vi er vant til, det ser man jo gang på gang på gang når man gir dem ulike sjanser med bosted etc. De ødelegger både for seg selv og andre. Det er jo trist, selvfølgelig.

Anonym poster: 62500cc5cd2fe39c3b11b81ff72607a6

Ja og Norge er ikke eneste landet vi har problemet med denne kulturen. Man finner de overalt i hele Europa og det er fortvilet, for ingen klarer å hanskes med de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur på butikken. Ikke en tigger å se. Det var godt å slippe, men kjenner de rett så tar det ikke så mange dagene så er de tilbake igjen.

Sist jeg var på butikken fortalte jeg de ansatte at de hadde fått dørvakter. Noe som de ikke likte så vært godt. Jeg påpekte at dette er noe som ikke kundene vil liker eller kommer til å handle da ble det tatt affere med en gang. Dette var forrige onsdag.

Mitt tips: Si i fra til de ansatte i butikken så går de å snakker med de. For de vil ikke at kundene skal kunne klage på butikken deres.

Jeg har forøvrig sjekket ut dette med å si i fra til politi.

En kan bortvise de, men en kan ikke anmelde tiggerne så lenge de ikke har oppført seg trudene eller gått til angrep. Først da kan de politi ta fatt i saken. Bare slik vi alle vet om det.

Anonym poster: d1d1e945711e11e0f2ddb5e646987e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 5 måneder senere...

Helt enig. Hiv ut rasistene!

Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9

Jada, det er så greit å hive ut rasisme-begrepet i hytt og pine hvis noen er aldri så lite imot sigøynerne

Anonymous poster hash: e12a8...fc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... siden når har de forholdt seg til norske lover? Vi har fremdeles problemer med at noen kommer og roter i søppla vår.... Det ble ramaskrik om det i fjor (bla. denne saken: http://www.osloby.no/nyheter/Her-tas-de-pa-fersken-mens-de-stjeler-soppel-pa-Vinderen-6793705.html#.T3K5BI7my7k )

Jeg blir så **vlig forbanna....!!!!!

Kjøp inn noe som klapser dem over fingrene hver gang de roter i søpla (tør ikke skrive hvilken artikkel det gjelder....)

Anonymous poster hash: e12a8...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg tenker når jeg ser tiggere er kriminalitet. Er de avhengige av disse pengene så betyr det at de bor her ulovlig, for de som bor her lovlig ville fått penger av staten for livets opphold. Ser også på de som gir disse penger som kriminelle, ettersom de støtter kriminalitet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
På 26.4.2013 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Fattige?! Seriøst?! Har dere sett størrelsen på damene som sitter der? Og rett som det er ser jeg at de sitter og spiser dyre kioskvarer! Bra pengebruk om man er fattig!

Anonym poster: ee7940d87e1a4f399bc8fab678a20327

Det står at de tjener 10 000kr om dagen på tigging. 

Også sier dem: hello, madam, help, please, i need food også bruker dem madam til mye. Hvis man går forbi dem så smatter hun også kommer det: PLEASE, også fortsetter hun etter at man har gått forbi. Er så lei dem. 

Så jobben dems er å tigge i mens de går rundt i Louis vuitton? Hva gjør dem da? Skifter dem et sted før de skal tigge? Slik at de ser fattige ut sånn at de ikke blir tatt på fersken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de utgir seg for å være snekkere, selgere, internettleverandører, rørleggere og alt mulig er vel verst. Jeg så at de hadde gjort dette i mot ei eldre dame. 😏

Stakkars. De eier ikke grenser, de bare plager folk og eier ikke skam. Håper myndighetene sender alle romfolk hjem ASAP!

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi får et kontantløst samfunn.

Anonymkode: 9bc91...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...