AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg var ute nå i 10 min. og handlet. I løpet av de minuttene så dukket det opp både tiggere, romfolk og "folk er folk"-selgere. Jeg kjenner at jeg blir rasende (eller fy forbanna er kansje bedre ord) når i løpet av de minuttene dukket opp så mye. Jeg forstår ikke hvor langt dette skal gå før det bikker over til at det skal ta helt over med alt dette her. Jeg stiller meg spørsmålet hvor mye av dette skal vi finne oss i? Og siden Norge skal fungere som et verdens NAV-kontor hvor mye tåler statskassen dette trykket her? Hadde det vært andre plasser i verden så hadde det blitt satt sopp for dette. I tilegg så står det at "folk er folk" men, når er "nok er nok"? Hvor mydighetene i dette bildet? Helt til slutt: Hvorfor er det ingen som tør og ta opp debatten om dette? For jeg har lagt merke til at begynner å si det jeg har skrevet før i mitt innlegg så er stempelet som RASIST eller noe andre grusomme ting et faktum. La oss nå starte en seriøs debatt rundt dette her. Håper på mange seriøse ærllige meninger inne her. Anonym poster: d1d1e945711e11e0f2ddb5e646987e02 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #2 Del Skrevet 25. april 2013 Da er vi i samme båt, på en måte. Jeg er nemlig lei Fremmedfientlige Rasist Provokatører. Jeg synes heller ikke at vi skal trenge å finne oss i dette lenger. Slike rasister burde sendes med enveisbillett til Somalia eller lignende, så de får oppleve det å være sammen med folk av en annen kultur og som har en annen hudfarge så blir de kanskje litt mindre fordomsfulle etter hvert. Men jeg er lei lei lei klagingen til disse rasistene fra det partiet i alle fall! Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 25. april 2013 #3 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg er også lei romfolket. Møtte en kvinne som sto og tigget på gaten som spurte om røyk, tyggis og om jeg kunne kjøpe noe å drikke til henne da jeg sa at jeg ikke hadde kontanter. Greit nok. Men ble litt irritert da jeg snakket med arbeidsplassen min om hun kunne få vaskejobb et par ganger i uken og hun takket nei fordi hun ikke ville tjent nok! (tariff) 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #4 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg er også lei romfolket. Møtte en kvinne som sto og tigget på gaten som spurte om røyk, tyggis og om jeg kunne kjøpe noe å drikke til henne da jeg sa at jeg ikke hadde kontanter. Greit nok. Men ble litt irritert da jeg snakket med arbeidsplassen min om hun kunne få vaskejobb et par ganger i uken og hun takket nei fordi hun ikke ville tjent nok! (tariff) Godt eksempel på hvordan kulturen deres er. Anonym poster: 73f84261fbae3652c807ae240d999b6f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lincoln Skrevet 25. april 2013 #5 Del Skrevet 25. april 2013 Tiggere, romfolk og folk er folk-selgere = det samme. Det er ikke tre forskjellige grupper dette. Debatten rundt disse har vært rimelig høylytt og framme i media i et par år nå, så ikke riktig at ingen tør å ta debatten. Men regjeringen har bestemt seg for at tigging er bra, så det blir ingen forandring før vi forhåpentligvis får en ny regjering til høsten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 25. april 2013 #6 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg bryr meg ikke om tiggerne er her, så lenge de ikke blir for masete. Hender til og med at jeg gir dem en slant. Men er helt enig i at mange av de går for langt, og i tillegg ikke gidder å ta i mot jobbtilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #7 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg bryr meg ikke om tiggerne er her, så lenge de ikke blir for masete. Hender til og med at jeg gir dem en slant. Men er helt enig i at mange av de går for langt, og i tillegg ikke gidder å ta i mot jobbtilbud. Da hjelper du dem jo bare med å opprettholde livsstilen sin. Anonym poster: 73f84261fbae3652c807ae240d999b6f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 25. april 2013 #8 Del Skrevet 25. april 2013 Da hjelper du dem jo bare med å opprettholde livsstilen sin. Anonym poster: 73f84261fbae3652c807ae240d999b6f Ja, du sier noe. Burde ikke gi noe i det hele tatt, men synes så syndt på de unge tiggerne som er her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #9 Del Skrevet 25. april 2013 Ja, du sier noe. Burde ikke gi noe i det hele tatt, men synes så syndt på de unge tiggerne som er her i byen. Men pengene du gir gjør det bare verre for dem. Om du ønsker å hjelpe, så gi heller noen kroner til en organisasjon du stoler på. Du kan jo lese denne artikkelen, det er ikke helt det samme iom at det der er snakk om tiggende barn, men resultatet er det samme. “Essentially, when you give money to street kids, you’re paying them to not be in school.” Parents, too, can get hooked on the money that a begging child can earn. Instead of working a regular job to make a few dollars a day, a parent can send out a child who can bring home $15. The parents don’t make efforts to find honest work, and the begging itself, Mr. Flint said, “comes to be regarded as work.” Anonym poster: 73f84261fbae3652c807ae240d999b6f Anonym poster: 73f84261fbae3652c807ae240d999b6f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #10 Del Skrevet 25. april 2013 Liker dem ikke - de er overalt. Svært ubehagelig å bo i Oslo nå! Anonym poster: 4143864e2aa1251e64be49d65e8ae753 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 25. april 2013 #11 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg går i Oslo sentrum hver dag til og fra jobb, ærender osv...og det må da kunnne gå ann å ikke gi penger? Passe på vesker og lommebøker osv... har lyst å slå de som gir penger på fingrene å si FY! Stå på næsjen i 5 minutter a... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dullum Skrevet 25. april 2013 #12 Del Skrevet 25. april 2013 Vil ikke kalle dette rasisme, men fattigdomsforakt. Det finnes fattigdom i verden, selv om vi ikke liker det må vi finne oss i det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rskre Skrevet 25. april 2013 #13 Del Skrevet 25. april 2013 Hiv dei ut. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #14 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg lurer på hvorfor er det enkelte personer som ikke tåler at det blir snakket om dette? Kan noen gi meg et fornuftig svar på det. Det skal kort og godt legges lokk på. Anonym poster: d1d1e945711e11e0f2ddb5e646987e02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #15 Del Skrevet 25. april 2013 Hiv dei ut. Helt enig. Hiv ut rasistene! Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 25. april 2013 #16 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 25. april 2013 #17 Del Skrevet 25. april 2013 Ørh, jeg kan ikke fordra dem. Kjenner overhodet ingen sympati for dem der de sitter. Blir så provosert når jeg ser folk som gir de penger. "Men stakkars, se på dem da, de har jo ingenting..." Jo tenk det, de har alt de trenger. Hvordan hadde de kommet seg her til norge hvis de ikke hadde hatt penger? Ja da ble de stille.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #18 Del Skrevet 25. april 2013 Helt enig. Hiv ut rasistene! Anonym poster: 4e4d16d81fd3ae0e20ee6c69effd44b9 Hiv ut de som ikke har lært hva begrepet "rasisme" betyr. Anonym poster: e5414bf00e43053d2337562b8320016c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 25. april 2013 #19 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg orker ikke gå i sentrum lenger. Drar rett hjem så fort jeg kan. Før var alt mye bedre. Da satt norske tiggere og tigget stille, og man ga en slant fordi man visste at de brukte pengene selv. Og det var en og annen narkoman som spurte om 10 kr. Sa jeg nei, så var det greit. =Oslo folkene spør også en gang, og om man sier nei, så går de. Men romfolk henger på deg som igler og maser og gir seg ikke. Om jeg venter på bussen, og det kommer er rom-menneske, gir hun seg ikke før jeg går bort. Og JEG skal faktisk ta bussen. Jeg gir ikke til disse menneskene, fordi jeg vet at jeg støtter en dårlig sak. Men jeg syns det er for ille at man ikke kan gå ifred i sin egen by uten å høre rasle-koppen bak ryggen. Eneste måten å bli kvitt de på er å gå. Men iblant venter man på bussen - skal man gå bort fra busstoppen? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. april 2013 #20 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg bryr meg ikke om tiggerne er her, så lenge de ikke blir for masete. Hender til og med at jeg gir dem en slant. Men er helt enig i at mange av de går for langt, og i tillegg ikke gidder å ta i mot jobbtilbud. Vil du virkelig støtte organisert kriminalitet? Tigging og FeF-selgere er jo bare for å dekke på lommetyveriene og ranene som er hovedgrunnen til oppholdet. Ved å gi dem penger, så støtter du ukulturen og finansierer kriminalitet. Er det det du vil? Det er uutholdelig å være i Oslo sentrum nå og jeg kommer ikke til å sette foten min der om sommeren, for jeg vet at det blir helvete. Så håper jeg at i høst blir det nye partier i regjering som vil faktisk rydde byen og gjøre det trivelig og trygt for oss igjen! Det blir ikke første gang noen blir kalt rasist for å ha sagt sannheten. Det er mange som ikke vet hva å være rasist innebærer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå