Gå til innhold

Jeg er gravid med min x. Livredd..!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke fortalt han det. Fant det ut idag.

Vet ikke hvordan dette skal gå. Vi har en jente fra før på tonår. Jeg gjorde det slutt med pappaen for en mnd siden mhar kjent pp savnet og har angret en del de siste ukene.

Han ønsker også å være sammen med meg. Jeg har bare kviet meg litt fordi jeg er redd for å gjøre feil.

Men nå er jeg da gravid igjen. Hva gjør jeg?

Hvordan fortelle det?

Jeg et redd for reaksjoner hos folk rundt meg som familie og venner. Hva vil de si?

Vi bor i en liten bygd hvor alle får vite alt før man vet dey selv. Så det er så og si umulig å holde det hemmelig særlig lenge.

Jeg er redd.

Men er også glad.

Vet ikke hva jeg skal føle

Anonym poster: a0cfab90faa127d2c4d813f3147f4b59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg har ikke ny kjæreste altså. Er singel.

Men det ble litt kosing med xen selv etter det ble slutt. Så det er nok der det har skjedd.

Endret av Alice i Eventyrland
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Vil bare kommentere det du skrev om tanken din om "hva folk sier". Kjenner meg så utrolig godt igjen! Nå er det lenge siden jeg gikk der og kvidde meg for å fortelle, men du? Vær stolt, kjenn på gleden over et nytt liv, kjenn på spenningen! La dette bli en tid du husker med glede! Hva "folk sier" har så lite betydning, for uansett hva de måtte mene og tenke, for graviditeten er en så kort periode, alt sammen stilner så fort barnet er kommet, og det ikke er en nyhet lenger. Betro deg til noen du VET vil støtte deg, for meg betydde det så mye, da jeg "stod i stormene". Jeg lover deg at det gir seg! Selv min mor, som ble mer eller mindre HYSTERISK er i dag en aller tiders bestemor. Så akkurat det vil roe seg! Lykke til!

Anonym poster: 4a521e3a5ab0ecb3b8d52c9fb7fa66a8

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

Skrevet

Så du savner eksen, og han savner deg. Og dere venter barn nr 2. Hvorfor i alle dager prøver dere ikke igjen?

• Liker 2
Skrevet

Synes dette høres ut som en "no-brainer". Prøv igjen med eksen. Men siden dere allerede har hatt problemer og det er ett barn + et potensielt barn inne i bildet, så ville jeg inkludert noen turer til familievernkontoret i dette også.

Lykke til! Og gratulerer med de lykkelige omstendigheter :)

AnonymBruker
Skrevet

Så du savner eksen, og han savner deg. Og dere venter barn nr 2. Hvorfor i alle dager prøver dere ikke igjen?

Det har vært litt tull frem og tilbake med oss. Det har væry slutt en gang før nå. Og føler jeg skjemmes litt av at vi har vært så vinglete. Vet ikke hva jeg skal si til folk.

De kommer jo til å tenke sitt om vi blir sammen igjen nå.

Skrevet

Det har vært litt tull frem og tilbake med oss. Det har væry slutt en gang før nå. Og føler jeg skjemmes litt av at vi har vært så vinglete. Vet ikke hva jeg skal si til folk.

Jeg synes dere skal bli voksne og ta ansvar. Slutt å dille. Tenk på ungene. Det beste er om de får vokse opp sammen med begge foreldrene sine.

Og drit nå for alle del i å tenke hva folk vil si; dette handler om dere, ungene deres og fremtiden.

• Liker 4
Skrevet

Blås i hva "folk" tenker. Det er du som skal leve med dine valg, ikke naboene.

Men jeg er enig i den gjesten som mener at dere bør ta litt tak og få hjelp til å satse videre sammen.

Gå til samlivsterapi eller lignende. Få lagt noen linjer som dere kan jobbe etter.

Mye kan gjøres for å redde et forhold om begge vil.

Om du uansett skal beholde barnet, så taper du ikke mye på å gjøre et seriøst forsøk med han igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Abort sier jeg assa...

Anonym poster: 93779c4cb550aa381e772c567130b197

Skrevet

Når begge savner hverandre, så ville jeg nok prøvd igjen! men ta turen innom familivernkontoret, som enkelte andre sier også! kanskje de kan hjelpe dere å finne ut av det som gjør at dere vingler? Det er jo tydeligvis et eller annet som er et stort problem for dere for å leve sammen! Hva er det som gjør det så utåelig at man ikke vil bo sammen? hva kan gjøres?

eller samlivskurs, om det finnes i den kommunen dere bor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...