Gå til innhold

Drektig katt Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ei drektig pusefrøken som holder til der jeg bor, hun er alltid i nærheten.

Virker ikke som hun har et hjem, jeg har satt ut litt mat til henne de siste dagene, da spiser hun ivrig. Hun begynner å bli skikkelig rund, så da er det vel ikke lenge før det kommer smått...

Jeg har et lite hunde/katte hus stående ute, men det virker ikke som hun vil inn der. Håper jo hun har et hjem men tviler på det, hva skal jeg gjøre hvis hun får ungene her i gården da ?

Anonym poster: 801419026b6c168bd7e54ef2a3aa914a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp lapper i nærområdet, gjerne med bilde om du får til. Ta og kontakt med dyrebeskyttelsen der du bor om du ikke har mulighet til å ta deg av katten med unger selv.

Lykke til!

Skrevet

Får du tak i henne, så ta henne med til veterinær, å få sjekka om ho er chippa.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Har hengt opp lapper rundt her ja, dyrebeskyttelsen har ikke mulighet til å ta henne imot.

Selv har jeg to han katter og en hund, så hun kan ikke være her.

Får tak i henne ja, hun er kjempekosen,

Så egentlig så har hun eller har hatt et hjem.

Men jeg syntes synd på henne siden hun kun holder seg her, hun burde jo få ungene inne en plass.

Anonym poster: 801419026b6c168bd7e54ef2a3aa914a

AnonymBruker
Skrevet

Dyrebeskyttelsen pleier jo alltid å ta inn drektige hunnkatter, uansett hvor fullt det er. Hvertfall de jeg har snakket med i de byene jeg har bodd i.

Det hørtes merkelig ut.

Men ta henne med og sjekk om hun er chippet ihvertfall :)

Anonym poster: 188e7e38f425fdcffa8e0555cb781668

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dyrebeskyttelsen kan hjelpe med å få katten sterilisert og ta abort om det ikke er for sent.

Anonym poster: 61023fe5cadb570207e2f0e8bea35381

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Får du tak i henne, så ta henne med til veterinær, å få sjekka om ho er chippa.

Dette er det du skal gjøre.

Har hun en chip så vil vetrinæren slå opp eiers navn, adresse og telefonnr. via chipnummeret.

og skulle hun ikke ha noen chip så tar du en ekstratelefon til en av de frivillige organisasjonene i ditt distrikt.

Man strekker seg l-a-n-g-t for en drektig kattemor.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...