Gå til innhold

Fotograf Morten Krogvold: "Hvis Rune er skyldig i dette, blir jeg den første astronauten til planeten Pluto"

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3242357.ece

- Vi mener at han ikke kan være skyldig på noen som helst måte, sier han.

Krogvold forteller at flere kjendiser støtter opp om Rune Øygard.

- Det er Arne Brimi, Elizabeth Hartmann og mange, mange flere. Han avviser samtidig at de bruker sin kjendisstatus.

- Vi bruker ikke vår kjendisstatus, men det er ressurssterke mennesker som virkelig jobber for Rune nå. Og Rune har mye innflytelsesrike venner og et innflytelsesrikt nettverk, sier han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ordene har han vel spist for lengst?

Det sa han veldig tidlig i det saken ble kjent, og har vel uttrykt hvor dumt det var.

• Liker 5
Skrevet

De ordene har han vel spist for lengst?

Det sa han veldig tidlig i det saken ble kjent, og har vel uttrykt hvor dumt det var.

Neida, han sa det etter at Øygard var siktet i saken. Når politiet har valgt å sikte en ordfører for seksuelle overgrep mot barn under 14 år så er ikke det "veldig tidlig" men prosessen har kommet langt. Bevisene var svært gode allerede da og mye var offentlig kjent. Nå man går så bastant ut og uttaler seg på krenkende måter mot offeret som han gjorde må han ta ansvar for hva han har sagt.

Men på seg selv kjenner man kanskje andre og vil forsvare sine egne. Han sutret også over at gamle griser i 50-årsalderen i det hele tatt ble anklaget for overgrep mot unge jenter.

Skrevet

Neida, han sa det etter at Øygard var siktet i saken. Når politiet har valgt å sikte en ordfører for seksuelle overgrep mot barn under 14 år så er ikke det "veldig tidlig" men prosessen har kommet langt. Bevisene var svært gode allerede da og mye var offentlig kjent. Nå man går så bastant ut og uttaler seg på krenkende måter mot offeret som han gjorde må han ta ansvar for hva han har sagt.

Men på seg selv kjenner man kanskje andre og vil forsvare sine egne. Han sutret også over at gamle griser i 50-årsalderen i det hele tatt ble anklaget for overgrep mot unge jenter.

Jeg forsvarer da ikke han i det hele tatt, men mener dette er svært gammelt nytt? Og det er flere eldre tråder om samme emne..

• Liker 6
Gjest bustyvel
Skrevet

Han har jo sagt at han angrer på uttalelsen. Øygard klarer helt fint å dumme seg ut selv, om ikke andre skal lide pga. dumme utsagn om saken også.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig.

Eneste grunnen til at han har feiget ut nå, er at saken er så klar mot Øygård.

hva om politiet ikke hadde klart å hente ut alt det slettede materialet?

Da hadde han stått like fast på Øygårds side. og forsvart en pedo-overgriper.

Krogvold er i alle fall en fotograf jeg aldri kommer til å benytte meg av, om jeg skulle trenge en proff.

Gjest bustyvel
Skrevet

Han heter Øygard, ikke Øygård.

Skrevet

http://www.nettavise...icle3242357.ece

- Det er Arne Brimi, Elizabeth Hartmann og mange, mange flere. Han avviser samtidig at de bruker sin kjendisstatus.

- Vi bruker ikke vår kjendisstatus, men det er ressurssterke mennesker som virkelig jobber for Rune nå. Og Rune har mye innflytelsesrike venner og et innflytelsesrikt nettverk, sier han.

Jeg spyr av slike folk rett og slett!! Til mer makt eller innflytelse en person har til mer missliker jeg dem.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.nettavise...icle3242357.ece

Artikkelen er fra 30.09.11...

Anonym poster: 3aa3f1eee62588c4c53357fca62c4ba2

• Liker 1
Skrevet

Artikkelen er fra 30.09.11...

Anonym poster: 3aa3f1eee62588c4c53357fca62c4ba2

Hva så? Det er vel like dagsaktuelt i dag!

AnonymBruker
Skrevet

Han har jo sagt at han angrer på uttalelsen. Øygard klarer helt fint å dumme seg ut selv, om ikke andre skal lide pga. dumme utsagn om saken også.

Om Krogvold og co virkelig lider av uttalelsene sine, burde de tenkt på det før de åpnet kjeften sin. En ting er å si at man er sikker på at Øygård er uskyldig, men å dra frem argumenter om at man har innflytelsesrike venner, gjør det mange hakk mer alvorlig. Det er rent maktspråk.

Jeg er enig med de som ikke ser med blide øyne på Krogvold etter dette her. Respekten min for mannen er totalt borte.

Anonym poster: 2e0a78d466f48addfe7c3b9b2fdca120

• Liker 1
Skrevet

Hva så? Det er vel like dagsaktuelt i dag!

Er vel ikke det når Krogvold har sagt at han angrer på uttalelsen...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må se datoen på artikkelen!! Den er postet FØR rettssaken og bevisene kom frem. Han mener nok ikke det samme i dag.

Anonym poster: 55d514fea44e6b299f174c3742292bd5

Skrevet

Er vel ikke det når Krogvold har sagt at han angrer på uttalelsen...?

Dere må se datoen på artikkelen!! Den er postet FØR rettssaken og bevisene kom frem. Han mener nok ikke det samme i dag.

Anonym poster: 55d514fea44e6b299f174c3742292bd5

Det spiller ingen rolle! Det at han så frekk og freidig buser ut med at han må være uskyldig fordi "han er en så kjekk og trivelig kar" med mektige innflytelsesrike venner burde han strengt tatt holde seg for god for som en godt voksen mann. Man avventer å ser hva dette er for noe, æsj for en fyr!

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ble utrolig skuffet da Krogvold kom med den uttalelsen. Så kom utskriften fra Skype og saken snudde.

Det jeg tenker er at Øygard er en stor manipulator som kan få de fleste til å tro at rødt er grønt og omvendt. Han holder jo fremdeles på som om ingenting har hendt med å omdefinere språket og unnskylder seg med at ham som ikke har barn ikke vet hvordan man snakker med dem. Når en makt mann som er høyt på strå i lokalsamfunnet og sikkert har en finger med i spillet hva enn som skjer i bygden oppfører seg merkelig så har folk vondt for å tro galt. Det er lett å se fra utsiden at mannen er en dust og en pedofil lystløgner - det er slett ikke like lett å se dette fra innsiden. Når man først har sett mannen bak gardinen blir han ikke en trollmann igjen, og slik har nok også vennene og bygden sett Øygard.

Skrevet

Han trodde godt om en nær venn, og dreit seg ut. La det ligge.

• Liker 3
Skrevet

Han trodde godt om en nær venn, og dreit seg ut. La det ligge.

Enig, Rune Øygard drar sine venner ned i søla. For en fyr. Karrieren til Hartmann lagt i grus, hun taper nok hundretusener på at hun lot seg overbevise om den tidligere vennens skyld, og sikkert nesten like ille for Krogvold.

AnonymBruker
Skrevet

Enig, Rune Øygard drar sine venner ned i søla. For en fyr. Karrieren til Hartmann lagt i grus, hun taper nok hundretusener på at hun lot seg overbevise om den tidligere vennens skyld, og sikkert nesten like ille for Krogvold.

Hartmann er vel PR-rådgiver? Dårlig pr! :fnise:

Ok, unnskyld, men jeg klarer ikke helt å synes synd i disse menneskene. Hartmann var vel også med i en støttegruppe mot incest, men klarer ikke å kjenne igjen en overgriper om hun ser det på nært hold.

Anonym poster: 2e0a78d466f48addfe7c3b9b2fdca120

• Liker 1
Skrevet

Inntil han eventuelt får ein rettskraftig dom er han å rekne som uskuldig, kom i hug det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...