solglad12 Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Kjæresten min er ikke som de fleste gutter som har en kompisgjeng, men en venninnegjeng! For min del er ikke det alltid så hyggelig, men jeg lar det gå.. Problemet er bare at han har en venninne som er ganske så "løs" som elsker å ligge med gutter som har dame. Dette er pga hun er en veldig konkurranse menneske som konkurrerer om "skjønnhet".. Ihvertfall, de har vært venner en stund, lenge før jeg og han ble sammen. Han sier det ikke har vært noe mellom dem, men jeg har merket nå som han har kjæreste (meg), så har hun begynt å chatte med han jevnlig på facebook og småflørter. Ser at han ikke flørter tilbake, men det plager meg grusomt at hun gjør det. Har tatt det opp med ham, og siden da har han sluttet å starte samtale med henne, men hun gir seg jo ikke? Hun bare skriver som et foss daglig.. Her om dagen prøvde hun å ødelegge forholdet vårt med å si at jeg har datet andre gutter mens jeg og han datet og alt mulig rart. Han vet at jeg misliker henne og hver gang navnet hennes dukker opp, blir det krangel. Hva skal jeg gjøre?? Han sier han kan ikke droppe kontakt med henne ved å fortelle fordi jeg misliker det.. Så han tenkte heller å ikke ta kontakt eller lage avtaler med henne og vente til hun automatisk slutter å chatte.. altså at hun skal ta hintet.. men dette har pågått en stund og jeg ser ikke at hun minsker chattingen.. Hva skal jeg gjøre? Jeg er så lei.. Jeg stoler på ham, men det er kjempe ubehgagelig hver gang de chatter eller snakker på tlf.. Hun inviterer han på middag hele tiden (siden de er en vennegjeng), og hun småflørter med ham hele tiden.. Hva synes dere jeg burde gjøre? Jeg har fortalt ham at jeg misliker chattingen, og han sier han venter til hun slutter.. men hu slutter jo aldri..
frøkna Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Du må ta det opp med henne. Si du forstår de er venner, men du syns det er litt vel mye, og at du ikke syns flørtingen er greit, gi eksempler på hva hun sier når du mener hun flørter. 3
Wonders Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 (endret) Jeg kjenner klørne komme ut nå. Det er viktig at du forteller kjæresten din så fort som mulig åssen du opplever det!!! (hans venninde, hans oppgave) Hva du føler, åssen du kjenner deg når han gjengjelder kontakten. Hva det sier deg, hva du ønsker og hvilke krav du stiller til hans oppførsel... Og sørget for at den praten han må ta med henne blir tatt skikkelig, og at han ikke svarer videre med henne. Selv om noen chatter må man ikke alltid svare. Om han ser hun er på chatten og vil ha kontakt er det bare å svare man er opptatt med noe annet. Å ikke svare mere. Man lærer andre åssen man vil bli behandlet. Om hun gjorde dette ansikt til ansikt; Jeg hadde sagt det der å da. Vist at jeg var sjokkert og i vanntro. Sett hardt på kjæresten din. Tatt henne med på badet eller et annet rom, å snakket skikkelig til henne. Slik at det ikke gjentok seg. Endret 25. april 2013 av Wonders 5
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2013 #5 Skrevet 25. april 2013 Hun kan ikke holde på slik med mindre han tillater at hun gjør det
Inwe Skrevet 25. april 2013 #6 Skrevet 25. april 2013 Jeg synes kjæresten din skulle ha sagt fra til venninnen sin for lenge siden at han ikke vil flørte med noen andre når han er i et forhold. Siden han ikke har gjort det før, så får han gjøre det nå.
Gjest Beano Skrevet 25. april 2013 #7 Skrevet 25. april 2013 Kjæresten din mangler baller. Han burde ha sagt i fra til henne for lengst, spesielt siden han vet hvor ukomfortabel situasjonen gjør deg. Enten sier han ifra, eller så gjør du det. 4
solglad12 Skrevet 25. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2013 Tusen takk for alle svar! Ble utrolig glad da jeg fikk respons.. Alt det rådet dere har gitt har jeg gjort, nemlig å ta det opp med ham og snakke ut.. Men det hjelper ikke, vi kommer ingen vei. Og når jeg sier hvis hun først er i gang å starte chattingen, så kan han jo late som om han er opptatt med noe. "Ser på tv", for eksempel.. Korte svar. Men nei, han sier det er "frekt" og må derfor svare tilbake med en fullstendig setning som "ÅÅååh. Nei, har ikke gjort noe spesielt, hva med deg?" osv
Wonders Skrevet 25. april 2013 #9 Skrevet 25. april 2013 han vet nok ikke helt hvor mye dette utgjør for fremtiden med sin kjæreste. For da ville han ikke opprettholdt venninden sin slik. Mange undervurderer slike småbemerkninger. Jeg anbefaler å sette deg selv ned å tenke deg godt om ts, så du sier åssen du opplever det. Ikke angrip han eller si han ikke har baller. Han vet jo ikke eksakt åssen du har det... Det kan du si når du er klar for å la han se sårbarheten din, og ikke se sinnet ditt. For om du blir sint kommer han til å bli sinna også... 1
solglad12 Skrevet 25. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2013 han vet nok ikke helt hvor mye dette utgjør for fremtiden med sin kjæreste. For da ville han ikke opprettholdt venninden sin slik. Mange undervurderer slike småbemerkninger. Jeg anbefaler å sette deg selv ned å tenke deg godt om ts, så du sier åssen du opplever det. Ikke angrip han eller si han ikke har baller. Han vet jo ikke eksakt åssen du har det... Det kan du si når du er klar for å la han se sårbarheten din, og ikke se sinnet ditt. For om du blir sint kommer han til å bli sinna også... Tusen takk for råd! Skal prøve å gjøre det du sa 2
Gjest Skrevet 25. april 2013 #11 Skrevet 25. april 2013 Kjæresten din tar tydeligvis for gitt at han har deg uansett. Derfor anstrenger han seg ikke. Antagelig synes han det er fint for selvtilliten å få så mye oppmerksomhet. Vet ikke hva du bør gjøre, men personlig hadde jeg trukket meg tilbake og latt han jobbe litt for forholdet. Ikke bra å bli tatt for gitt. Om han synes hennes følelser er viktigere enn dine, så er han uansett et tapsprosjekt.
Gjest LonelyAngel Skrevet 25. april 2013 #12 Skrevet 25. april 2013 Ehm.. Hvorfor vil kjæresten din fortsatt være venninne med henne, når hun lyver om deg som er dama hans? Samt prøver å ødelegge forholdet deres? Gi ham et ultimatum. Hun vil jo ikke dere godt, så hvorfor være venn med henne? 2
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2013 #13 Skrevet 25. april 2013 Han virker like interessert i henne som hun i ham. Beklager.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #14 Skrevet 25. april 2013 Du er egentlig veldig uheldig. Han burde være enn mann og sette stoppe for det. Men problemet er at han ELSKER oppmerksomheten. To jenter som vil ha han? SCORE! Han er sikkert som menn flest,og også konfliktsky, så han gidder ikke å gjøe noe med det. Helt uenig i at du skal ta det opp med henne. Da blir du sett på som dramaqueen av alle de andre vennene hans også og i tillegg skal du ikke løse han sine konflikter. hvis han denne tråden du, eller fortell han at hun er respektløs mot forholdet når hun flørter med han, og at derfor skjønner du ikke hva han får ut av å snakke med henne,hvis det er virkelig deg han vil ha. Si at du ikke lar han holde på sånn. Anonym poster: 60d9d62b5637d6741e39f3b6015e9a26
Obiola Skrevet 25. april 2013 #15 Skrevet 25. april 2013 (endret) Her er det kjæresten din som må gjøre noe. Det hjelper ikke at du sier noe til henne og blir stempla som en sjalu bitch som ikke lar han ha venninner. Hvorfor fortsetter han å chatte med henne? Jeg tror og han innerst inne liker oppmerksomheten, selv om det ikke betyr at han ville vært utro. Han er nødt til å være streng og si klart ifra at han ikke er interessert, evt. også blokke henne så hun ikke kan kontakte han via chatten, er en mulighet. De kan fint være en del av sammen gjeng uten at de har den type kontakt som nå, bare de to. Er ikke du med når de samler gjengen sin? Er vel naturlig at du og blir en del av den. Endret 25. april 2013 av Obiola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå