Nettinettet Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg kom til å tenke på det når jeg så den "Gutter, hva liker dere at jenter har på seg på date" tråden. Prøver mange å tilpasse seg det de føler gutta vil ha? For hvis det er tilfelle så kan det godt hende at det er derfor mange fortsatt er single. Alle menn/gutter er forskjellige på samme måte som vi jenter/kvinner er forskjellige, og hvis vi ikke er oss selv (kler oss som vi vil, oppfører oss som vi vil) så vil vi jo heller aldri treffe noen som vil ha oss slik som vi er! Ja, det er viktig å være den beste versjonen av seg selv, men det innebærer ikke at man skal prøve å bli noen annen fordi man tror at det vil være bedre! Alle er bra nok som de er, så lenge de har gjort det de kan for å være lykkelige og fornøyde med seg selv!
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Jeg prøver alltid å være meg selv, men selvsagt pusser man litt på fasaden. Jeg står ofte og roter i klesskapet og funderer på hva han ville likt, og ja jeg velger klær litt etter hva slags person han er. Men jeg prøver ikke å fremstå som noen annen enn den jeg er, det ville jo bety at fyren var feil for meg. Derimot er jeg åpen med en gang om at jeg feks avskyr barn, liker black metal og er vegetarianer. Dette er ting folk folk ofte kan reagere litt på, og liker han ikke det er han ikke den riktige.
Gjest Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Tja,til en viss grad. Liker aller best å gå i treningsklær til vanlig,men skal jeg på date så kler jeg meg gjerne pent i skjørt eller kjole. Ang. oppførsel så er jeg nok mer flørtete på date enn jeg er til vanlig,og prøver å være litt mer feminin enn jeg egentlig er. Men jeg later ikke som om jeg har andre holdninger/meninger enn det jeg egentlig har for å tekkes daten.Kan nok oppleves som litt krass i enkelte sammenhenger hvis temaer der jeg har sterke meninger kommer opp
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Nå er det lenge siden jeg har datet, men da jeg gjorde det så var jeg meg selv, ja. På godt og på vondt. Jeg var veldig innadvendt så det hadde uansett vært vanskelig å late som jeg var en annen. Det var ikke ofte jeg kom lengre enn til andre date. Dating var absolutt ikke min greie. Fikk inntrykk av at gutta helst ville ha en sprudlende gla'jente, og det fikk de ikke av meg.
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2013 Jeg prøver alltid å være meg selv, men selvsagt pusser man litt på fasaden. Jeg står ofte og roter i klesskapet og funderer på hva han ville likt, og ja jeg velger klær litt etter hva slags person han er. Mange tenker at når man sier "være seg selv" så skal man møte opp i joggebukse og usminket. For meg er det å være den avslappa versjonen av seg selv, og ikke den man vil vise på første date, selv om man jo er seg selv da også! Det handler om å vise seg på en måte som imponerer, uten at man tilpasser seg den man skal treffe, og det synes jeg kanskje du gjør hvis du velger klær ut i fra hvem HAN er. Å velge klær som representerer DEG og hvor daten skal være synes jeg er mye mer riktig.
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2013 Tja,til en viss grad. Liker aller best å gå i treningsklær til vanlig,men skal jeg på date så kler jeg meg gjerne pent i skjørt eller kjole. Ang. oppførsel så er jeg nok mer flørtete på date enn jeg er til vanlig,og prøver å være litt mer feminin enn jeg egentlig er. Men når du er i ett forhold kler du deg i kjoler og skjørt da? Og hvorfor skal du være mer feminin enn du egentlig er? Du bør heller finne en som liker mindre feminine og mer sporty jenter tenker jeg
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2013 Fikk inntrykk av at gutta helst ville ha en sprudlende gla'jente, og det fikk de ikke av meg. Du har nok helt rett i dette ja. De fleste gutter har vært borti alt for mange dramadamer eller negative jenter som klager for mye, og når de skal ut å date så vektlegger de veldig humøret hennes. Men er man ikke sprudlende og glad så er det viktig at man ikke later som. Så all kudos til deg! :D
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. april 2013 #8 Skrevet 25. april 2013 Mange tenker at når man sier "være seg selv" så skal man møte opp i joggebukse og usminket. For meg er det å være den avslappa versjonen av seg selv, og ikke den man vil vise på første date, selv om man jo er seg selv da også! Det handler om å vise seg på en måte som imponerer, uten at man tilpasser seg den man skal treffe, og det synes jeg kanskje du gjør hvis du velger klær ut i fra hvem HAN er. Å velge klær som representerer DEG og hvor daten skal være synes jeg er mye mer riktig. Jeg er delvis enig, men samtidig dette er jo mine klær som jeg bruker til vanlig. Jeg har ikke noen bestemt stil, noen ganger føler jeg for å ha på meg en søt kjole, andre ganger helsvarte klær, alt etter humør. Og dette er jo uansett meg.
Gjest Skrevet 25. april 2013 #9 Skrevet 25. april 2013 Men når du er i ett forhold kler du deg i kjoler og skjørt da? Og hvorfor skal du være mer feminin enn du egentlig er? Du bør heller finne en som liker mindre feminine og mer sporty jenter tenker jeg Joda,jeg tar gjerne på meg kjole/skjørt når jeg er i et forhold også om vi skal på byen eller ut og spise.Men det er ikke det jeg går i til daglig Prøver å være mer feminin fordi jeg skulle ønske jeg var mer feminin i væremåte,og så opplever jeg at veldig mange menn blir skremt av selvstendige og sterke damer.Men jeg gjør meg ikke dummere enn jeg er for å virke "feminin",slik jeg har ovbservert at enkelte gjør.
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2013 Jeg er delvis enig, men samtidig dette er jo mine klær som jeg bruker til vanlig. Jeg har ikke noen bestemt stil, noen ganger føler jeg for å ha på meg en søt kjole, andre ganger helsvarte klær, alt etter humør. Og dette er jo uansett meg. Ja, men det er viktig at du velger det du føler deg vel i fordi du trives i det, ikke fordi du tror at det vil gjøre at han liker deg bedre. Du skal ikke ta utgangspunktet i hva han ville likt, men hva du selv liker. See?
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2013 Joda,jeg tar gjerne på meg kjole/skjørt når jeg er i et forhold også om vi skal på byen eller ut og spise.Men det er ikke det jeg går i til daglig Ja men da er det helt representativt for deg, og selvfølgelig skal man pynte seg litt mer når man skal ut å spise, selv om man trives med mer sporty klær ellers Prøver å være mer feminin fordi jeg skulle ønske jeg var mer feminin i væremåte,og så opplever jeg at veldig mange menn blir skremt av selvstendige og sterke damer.Men jeg gjør meg ikke dummere enn jeg er for å virke "feminin",slik jeg har ovbservert at enkelte gjør. Hvis du ønsker å være mer feminin så er det helt greit, så lenge du ikke ønsker det fordi du tror det vil kunne gi deg en mann enklere Det med hva menn blir skremt av osv er myter. Menn er like forskjellige som det vi kvinner er forskjellige og noen liker selvstendige kvinner mye mer enn de som trives best med å ha noen som tar vare på dem. Jeg er veldig feminin, men har også bein i nesa og er selvstendig. jeg har opplevd at de fleste synes det er flott og de som har blitt skremt av det er ikke noe for meg uansett. Jeg trenger jo en mann som digger at jeg er den jeg er, og som ikke føler seg mindre verdt pga dette. Så bare fortsett å vis hvem du er, så treffer du nok på han som leter etter nettopp deg!
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. april 2013 #12 Skrevet 25. april 2013 Ja, men det er viktig at du velger det du føler deg vel i fordi du trives i det, ikke fordi du tror at det vil gjøre at han liker deg bedre. Du skal ikke ta utgangspunktet i hva han ville likt, men hva du selv liker. See? Sant nok, men jeg stiller ikke i en hvit sommerkjole hvis jeg skal treffe en langhåra "rocker". Det gjør jeg gjerne på andre, tredje date, men ikke første. Hvis jeg er usikker kler jeg meg litt nøytralt. Jeg føler meg mer vel da.
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2013 Sant nok, men jeg stiller ikke i en hvit sommerkjole hvis jeg skal treffe en langhåra "rocker". Det gjør jeg gjerne på andre, tredje date, men ikke første. Hvis jeg er usikker kler jeg meg litt nøytralt. Jeg føler meg mer vel da. Men hvis du treffer alle mulige forskjellige typer menn, vet du egentlig hva det er du ønsker deg?
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. april 2013 #14 Skrevet 25. april 2013 Men hvis du treffer alle mulige forskjellige typer menn, vet du egentlig hva det er du ønsker deg? Nå er det en stund siden jeg datet ettersom jeg har kjæreste, men ja jeg var villig til å date ulike typer menn, men ikke alle typer menn, for erfaringsmessig var de jeg umiddelbart ble tiltrukket av sjelden kjærestemateriale. Et eksempel på hvorfor jeg synes det er viktig å velge klær etter person: min nåværende kjæreste hadde da jeg ble kjent med ham en veldig avslappet stil, jeg likte ham umiddelbart og ble tiltrukket av ham (traff ham tilfeldig gjennom felles venner). Noen uker etter traff jeg ham i dressbuksr, skjorte, v-genser og frakk, grøss og gru. Han går sjelden slik kledt, men det hender. Hadde han gått slik kledt første gang hadde je nok avskrevet ham. Overfladisk kanskje, men førsteinntrykket mitt ville vært et helt annet.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #15 Skrevet 25. april 2013 Min "beste side" er også meg selv. Anonym poster: 5496d54391b92036024162f9872895d5
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #16 Skrevet 25. april 2013 Min "beste side" er også meg selv. Anonym poster: 5496d54391b92036024162f9872895d5 Nettopp! Og det er det mange glemmer! Man er seg selv på mange skalaer! Jeg er meg selv når jeg har en dårlig dag og føler hele verden er mot meg, men jeg er ikke akkurat den beste versjonen av meg selv i det øyeblikket. Det er ikke en slik dag jeg ville gått på date for å si det sånn..
Nettinettet Skrevet 25. april 2013 Forfatter #17 Skrevet 25. april 2013 Nå er det en stund siden jeg datet ettersom jeg har kjæreste, men ja jeg var villig til å date ulike typer menn, men ikke alle typer menn, for erfaringsmessig var de jeg umiddelbart ble tiltrukket av sjelden kjærestemateriale. Et eksempel på hvorfor jeg synes det er viktig å velge klær etter person: min nåværende kjæreste hadde da jeg ble kjent med ham en veldig avslappet stil, jeg likte ham umiddelbart og ble tiltrukket av ham (traff ham tilfeldig gjennom felles venner). Noen uker etter traff jeg ham i dressbuksr, skjorte, v-genser og frakk, grøss og gru. Han går sjelden slik kledt, men det hender. Hadde han gått slik kledt første gang hadde je nok avskrevet ham. Overfladisk kanskje, men førsteinntrykket mitt ville vært et helt annet. Førsteinntrykk har alltid noe å si, men det du forteller nå har med med å kle seg til rett anledning enn å kle seg for en person. Hvis man later som om man er rocka i stilen fordi man skal på date med en rocker synes jeg man er uærlig mot den man skal på date med. Selvfølgelig skal man tilpasse klestilen ut i fra hva man skal, men man skal ikke late som om man er en annen person enn den man er.
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. april 2013 #18 Skrevet 25. april 2013 Førsteinntrykk har alltid noe å si, men det du forteller nå har med med å kle seg til rett anledning enn å kle seg for en person. Hvis man later som om man er rocka i stilen fordi man skal på date med en rocker synes jeg man er uærlig mot den man skal på date med. Selvfølgelig skal man tilpasse klestilen ut i fra hva man skal, men man skal ikke late som om man er en annen person enn den man er. Ja, men jeg gar jo ofte slik kledd til daglig.
Ferny Skrevet 25. april 2013 #19 Skrevet 25. april 2013 Ja, hvem ellers skal man være. Det eneste er vel at jeg kan være sjenert og forsiktig i starten, men det er jo også en del av den jeg er. Liker han det ikke, så liker han det ikke. Og det er jo ikke så mye man kan gjøre med den saken. Best å bli tatt for den man er - enten det betyr avvisning eller interesse fra den andre. 1
Gjest Inggolf Skrevet 25. april 2013 #20 Skrevet 25. april 2013 (endret) Ja jeg er meg, for hvem ellers skulle jeg være? Og hvem skullle ha vært meg mens jeg var en annen!? Endret 25. april 2013 av NozMonster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå