AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har hatt fastrente i 5 år på boliglånet. Renten har vært 6,05% og jeg har irritert meg grønn og blå for at jeg gjorde dette. Men på det tidspunktet var jeg veldig avhengig av å vite nøyaktig hvor mye utgifter jeg hadde. Som sagt - jeg har angret i 5 år siden renten har vært så lav i det siste. Men gjort er gjort så jeg behøver ikke å bli fortalt at dette var dumt ;-) Fastrenten går ut nå i mai og i dag fikk jeg brev fra banken og et "tilbud" om ulike muligheter videre. I tillegg til at det selvfølgelig går over til flytende rente (4%) automatisk om jeg ikke sender inn dette svar skjemaet. Det jeg stusser over er at de tilbyr meg ett år til med fastrente til 3.85%. Det er jo mindre enn det de tilbyr som flytende effektiv rente. Burde jeg kanskje takke ja til det tilbudet, eller skal jeg bare la det gå over i flytende nå siden jeg har forbannet meg selv så mange ganger på grunn av fastrenten. Men det var selvfølgelig fordi den var så høy... Men har jeg rett så kalkulerer vel ikke bankene med å tape penger, så ved å tilby en såpass lav fastrente hvis jeg undertegner på 1 år til - så regner de vel kanskje med at den flytende renten ikke nødvendigvis går opp i nærmeste fremtid? Anonym poster: 7e1e0d4fa789e5f258660d7c6047f09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #2 Del Skrevet 24. april 2013 TS igjen. 3,36% effektiv rente er det de tilbyr om jeg undertenger ett år til med fastrentelån. Jeg skrev feil over. Anonym poster: 7e1e0d4fa789e5f258660d7c6047f09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 25. april 2013 #3 Del Skrevet 25. april 2013 Men har jeg rett så kalkulerer vel ikke bankene med å tape penger, så ved å tilby en såpass lav fastrente hvis jeg undertegner på 1 år til - så regner de vel kanskje med at den flytende renten ikke nødvendigvis går opp i nærmeste fremtid? Den flytende renten er sannsynligvis på vei nedover pga de svært dårlige tidene utenlands, som man regner med vil vedvare, og det overraskende moderate lønnsoppgjøret i år. Men ett år er jo veldig kort tidshorisont, så jeg tror ikke det betyr noe om du velger fast eller flytende rente. Det hadde vært viktigere om du valgte å binde renta i f.eks. fem eller ti år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå