Gjest op Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Ettersom kjæresten er inne i en stressende periode med mye eksamenlesing og hun hadde en eksamen idag, så tenkte jeg at jeg skulle overraske henne med en litt mer ordentlig middag enn det vi vanligvis spiser på hverdager. Hun kom hjem litt utpå kvelden, etter å ha hatt eksamen og vært på lesesalen etter det. Maten var nesten klar idet hun kom inn døra. Men når hun kom hjem var hun i et skikkelig dårlig humør. Eksamen hadde visst ikke gått så bra og hun hadde spist på universitetet (selv om hun visste at jeg skulle fikse mat når hun kom hjem). Jeg spurte om hun iallefall kunne tenke seg å spise litt da, ettersom det var litt mer spennende enn det vi vanligvis spiser. Da ble hun kjempesur og spurte om jeg synes hun var for tynn og at hun burde feite seg opp. Hun tok med seg bøkene og gikk inn på soverommet og slang igjen døra. Jeg lot henne være, men når maten var ferdig lagde jeg en liten porsjon til henne, banket på døra og satt fra meg på nattbordet hennes. Hun så ikke opp fra boka engang når jeg gjorde det. Så spiste jeg midagen alene da og tok oppvasken. Hun kom ikke ut fra soverommet igjen, jeg tittet inn der rundt kl 9 og da sov hun. Hun hadde spist opp maten jeg ga til henne. I de to årene vi har vært sammen, har jeg aldri sett henne slik før. Hun har hatt dårlige dager før, men det har aldri vært sånn som dette. Jeg tror iallefall jeg ikke skal prøve å gjøre noe sånt igjen, når hun er inne i en stressende periode.
Dullum Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Dæven, det der var da voldsomt. Hadde jeg vært deg hadde jeg venta neste dag og avventa om hun beklagde seg, eventuelt spurt om det er noe jeg kunne gjøre. Nå er jo jeg ganske forsiktig av meg menmen. 13
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Hadde jeg vært henne og oppført meg sånn, så hadde jeg nok satt utrolig stor pris på det du gjorde, mensiden hun hadde det slik hun hadde det lot hun alt gå utover deg som bare var søt mot henne jeg håper og tror hun ber deg om unnskyldning i morgen
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Mensen. Anonym poster: 4c44c32b4264f009a15dbaa417592cf5 10
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Det kan tenkes at hun er hunkjønn. Blir gjerne litt dramatisk iblant. Men det er heldigvis nesten uten unntak forbigående Anonym poster: 2c36130812321a639986bc5497a29b67 3
Cuckold Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Hør her, hun var skuffet over eksamen, det hadde ingenting med deg å gjøre. Snilt av deg å lage god mat, men når mennesker er skuffede og lei seg er det ikke alltid de er mottagelige for kos og trøst. Eller mat. Ingen grunn til å la dette gå innpå seg. Men nå vet du det, lag heller god mat en dag hun ikke er så nedfor. 36
JustLittleMe Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 sånn som med "oss" jenter, hvis jeg blir stresset over en ting, så kan det fint dukke opp mange andre stressende tanker samtidig, som økonomi, regninger, husarbeid og små dilemmaer, men i mitt hode så blir dette veldig stort og alt for mye. Da får jeg en utrolig liten lunte og, dessverre ser jeg over de gode fine tingene i løpet av dagen. Håper hun sier unnskyld, hvis ikke, så er dette noe hun ikke vill tenkte mer over, og det er på en måte bare "glemt" for å ikke bli stresset igjen. Men det du gjorde, var en romantisk og fin tanke. 6
pingeline Skrevet 25. april 2013 #10 Skrevet 25. april 2013 Ååååh, så leit at det gikk sånn! Det var da en utrolig fin ting av deg å gjøre. Jeg får ikke sove og er sikkert en smule overfølsom av søvnmangel, men jeg fikk tårer i øynene da jeg leste om at du lagde til litt mat å satt på nattbordet før du lot henne være i fred. Hun kommer sikkert til å være veldig lei seg for oppførselen sin i morgen, og for all del ikke tro at det var du som gjorde noe som helst feil ved å planlegge en overraskelse i en stressende periode. Du hadde bare uflaks. 13
JustLittleMe Skrevet 25. april 2013 #11 Skrevet 25. april 2013 Ååååh, så leit at det gikk sånn! Det var da en utrolig fin ting av deg å gjøre. Jeg får ikke sove og er sikkert en smule overfølsom av søvnmangel, men jeg fikk tårer i øynene da jeg leste om at du lagde til litt mat å satt på nattbordet før du lot henne være i fred. Hun kommer sikkert til å være veldig lei seg for oppførselen sin i morgen, og for all del ikke tro at det var du som gjorde noe som helst feil ved å planlegge en overraskelse i en stressende periode. Du hadde bare uflaks. Det er neste som jeg ville/prøvde å si det selv 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. april 2013 #12 Skrevet 25. april 2013 Hun høres mildt sagt stressa ut. Klassisk stressreaksjon. Prøv å vær tålmodig med henne, men si ifra om at hun ikke får behandle deg såpass frekt framover. Selv om man har eksamen trenger man ikke oppføre seg som en trassig tenåring. 4
Tidus Skrevet 25. april 2013 #13 Skrevet 25. april 2013 Ganske mange jenter bare er sånn TS. Humørbomber. Og det er sjeldent noe du kan gjøre med det. Men du kan forsøke å snakke med henne når hun har roet seg ned og fortelle henne hvordan du følte. Er så glad jeg har funnet med ei jente som ikke lar eksterne problemer påvirke forholdet vårt. Men det handler om kommunikasjon. Min kjæreste ville sagt ifra i god tid dersom hun valgte å spise på universitetet f. eks.
Gjest Nefertiti. Skrevet 25. april 2013 #14 Skrevet 25. april 2013 Skjønner ikke at orker sånn oppførsel. Jeg og de fleste andre jeg kjenner hadde elsket en slik middag fra kjæresten ...
Gjest Purker Skrevet 25. april 2013 #15 Skrevet 25. april 2013 Hvordan kan jenter unnskylde slik oppførsel, det er så latterlig dobbeltmoral. Hadde en gutt gjort det samme ville pipa hatt en helt annen lyd her inne...
Gjest _X_ Skrevet 25. april 2013 #16 Skrevet 25. april 2013 Hvordan kan jenter unnskylde slik oppførsel, det er så latterlig dobbeltmoral. Hadde en gutt gjort det samme ville pipa hatt en helt annen lyd her inne... Oppførselen hennes vil fortsette om OP ikke tar tak i det. Problemet er at dersom hun ikke får konsekvenser for holdningen hennes, forstår hun ikke at hun har gjort noe galt, fordi hun tenker på samme nivå som et barn. ("Mamma sa at jeg måtte rydde opp på rommet men jeg gikk og la meg, så hun plagde meg ikke, da gjør jeg det imorgen også!") Hvis hun ikke innen rimelig tid beklager seg for den idiotiske oppførselen sin, og da UTEN å blande inn liksom-unnskyldninger (hadde mensen/var stressa/sov for lite), bør han sette seg ned med henne og forklare at dette ikke er akseptabel oppførsel fra en voksen person. Problemet er at OP sannsynligvis er alt for passiv i handlemåten hans overfor henne at han tillater slikt som dette, noe som til slutt fører til at idiotoppførsel aksepteres under hans tak. OP, prove me wrong.
Gjest regine Skrevet 25. april 2013 #17 Skrevet 25. april 2013 Jeg har faktisk full forståelse for at den som er stressa pga eksamenslesing, følelsen av at en eksamen gikk dritt og generellt slitenhet pga alt dette - IKKE setter mest pris i verden på at kjæresten insisterer på "romantisk middag". Greit - hun taklet det ikke veldig bra - samtidig: var det HUN eller DU som mente at dette var måten å gjøre det på? Får litt følelsen av at TS har en idee om å gjøre noe, men at dette "gjøre noe" mer er tilpasset han enn henne i denne situasjonen. Og da blir det kræsj. Jeg kjenner selv at jeg ville følt det som en ekstra belastning hvis samboer forventet at jeg skulle tilbringe hele kvelden med å spise en romantisk middag, når jeg egentlig bare ville fortsette å jobbe. Ikke for å være slem, men rett og slett fordi at i en eksamensperiode må den som står midt i det få lov å definere hva som er ok annen tidsbruk og hva som ikke er det. Min anbefaling til TS er derfor at han nå IKKE lager stort drama ut av at hun ikke gjorde som han forventet og ville - men at han går litt i seg selv ifht hva som passer når. Og bare så det er sagt: det er supert at du tar unna matlaging/husarbeid når hun er veldig pressa! så det bør du fortsette med, men altså uten å forlange de store gjenytelsene fra henne akkurat nå. og så det er sagt: hadde ment akkurat det samme om rollene var byttet om. Dette har nada med kjønn å gjøre, men mer med forståelse for hverandres behov.
Gjest Ratata Skrevet 25. april 2013 #18 Skrevet 25. april 2013 Mensen. Anonym poster: 4c44c32b4264f009a15dbaa417592cf5 Kan i noen tilfeller være en forklaring, men aldri en unnskyldning. Uansett hvor sur, skuffet og stressa man er så prøver man sitt ytterste for at det ikke går utover den man lever med. Spesielt når den man lever med ikke er årsaken til det dårlige humøret. Synes hun burde ha trukket pusten en ekstra gang når hun kom hjem og anstrengt seg litt for iallefall få til en fin slutt på en dag som tydligvis ellers var bedriten. Samboeren gjorde jo tydligvis en innsats med å få dagen til å ende bra. Hun kunne heller ha søkt trøst og støtte enn å bare vende ryggen til.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #19 Skrevet 25. april 2013 Jeg har faktisk full forståelse for at den som er stressa pga eksamenslesing, følelsen av at en eksamen gikk dritt og generellt slitenhet pga alt dette - IKKE setter mest pris i verden på at kjæresten insisterer på "romantisk middag". Greit - hun taklet det ikke veldig bra - samtidig: var det HUN eller DU som mente at dette var måten å gjøre det på? Får litt følelsen av at TS har en idee om å gjøre noe, men at dette "gjøre noe" mer er tilpasset han enn henne i denne situasjonen. Og da blir det kræsj. Jeg kjenner selv at jeg ville følt det som en ekstra belastning hvis samboer forventet at jeg skulle tilbringe hele kvelden med å spise en romantisk middag, når jeg egentlig bare ville fortsette å jobbe. Ikke for å være slem, men rett og slett fordi at i en eksamensperiode må den som står midt i det få lov å definere hva som er ok annen tidsbruk og hva som ikke er det. Min anbefaling til TS er derfor at han nå IKKE lager stort drama ut av at hun ikke gjorde som han forventet og ville - men at han går litt i seg selv ifht hva som passer når. Og bare så det er sagt: det er supert at du tar unna matlaging/husarbeid når hun er veldig pressa! så det bør du fortsette med, men altså uten å forlange de store gjenytelsene fra henne akkurat nå. og så det er sagt: hadde ment akkurat det samme om rollene var byttet om. Dette har nada med kjønn å gjøre, men mer med forståelse for hverandres behov. Er enig med deg at hun antagelig ikke var motakelig for slik oppmerksomhet akkurat da, og det er forsåvidt greit. Men den oppførselen hun viste er helt uakseptabel!! - Hun visste at han skulle ha mat klar da hun kom hjem, de var enige om det, men hun dreit i det - Hun spiste på universitetet uten å si i fra at slik at han ikke trengte å lage middag - Da hun kom hjem oppførte hun seg utrolig dårlig, skjelte ham ut og gjemte seg på soverommet som en liten unge. Jeg hadde forventet en ydmyk unnskyldning uten forbehold etter slik oppførsel. Anonym poster: e7c8173fc2507875ce8aa752a8d802ff 3
Tidus Skrevet 25. april 2013 #20 Skrevet 25. april 2013 Jeg har faktisk full forståelse for at den som er stressa pga eksamenslesing, følelsen av at en eksamen gikk dritt og generellt slitenhet pga alt dette - IKKE setter mest pris i verden på at kjæresten insisterer på "romantisk middag". Greit - hun taklet det ikke veldig bra - samtidig: var det HUN eller DU som mente at dette var måten å gjøre det på? Får litt følelsen av at TS har en idee om å gjøre noe, men at dette "gjøre noe" mer er tilpasset han enn henne i denne situasjonen. Og da blir det kræsj. Jeg kjenner selv at jeg ville følt det som en ekstra belastning hvis samboer forventet at jeg skulle tilbringe hele kvelden med å spise en romantisk middag, når jeg egentlig bare ville fortsette å jobbe. Ikke for å være slem, men rett og slett fordi at i en eksamensperiode må den som står midt i det få lov å definere hva som er ok annen tidsbruk og hva som ikke er det. Min anbefaling til TS er derfor at han nå IKKE lager stort drama ut av at hun ikke gjorde som han forventet og ville - men at han går litt i seg selv ifht hva som passer når. Og bare så det er sagt: det er supert at du tar unna matlaging/husarbeid når hun er veldig pressa! så det bør du fortsette med, men altså uten å forlange de store gjenytelsene fra henne akkurat nå. og så det er sagt: hadde ment akkurat det samme om rollene var byttet om. Dette har nada med kjønn å gjøre, men mer med forståelse for hverandres behov. 1. Hun burde sagt fra på forhånd at hun spiste på skolen, slik at TS ikke hadde trengt å lage middagen allikevel. 2. Hun burde ikke reagere som ei irrasjonell kjerring når TS spør om hun allikevel vil ha mat. TS gjorde alt riktig her, og det er KUN kjæresten som må gå i seg selv. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå