Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært å tatt en blodprøve i forbindelse med utredning for barnløshet hos gynekologen, og fikk dette blodprøvesvaret etter å ha mistenkt PCOS fordi man så masse cyster på begge eggstokkene... Fikk blodprøve svarene fordi jeg kjenner han som tok de, men har ikke hørt noe fra gynekologen enda, så jeg aner jo ikke hva dette betyr.. Prøvene er tatt andre dag i menstrasjonen...

Fritt T4: 14,9.

TSH: 1,1

Østradiol: <0,05 (LAVT)

Testosteron(ikke kommet svar)

SHBG (ikke kommet svar)

FSH: 1,2 (LAVT)

LH: <0,5 (LAVT)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bioingeniør og jobber med å analysere disse analysene.

Fritt T4 og TSH er stoffskiftet ditt. Dette er normalt.

Verdiene på FSH, LH og Østradiol svinger veldig mye i menstruasjonssyklusen. Det er normalt at verdiene er lave 2 dag i menstruasjonssyklusen, bare slapp av du :)

HAdde vært interessant å se de andre verdiene dine nårdu får svaret på disse.

• Liker 2
Skrevet

Åhh... mener du det?...Er det ikke for lavt da?? ....jeg sitter på google nå og er mildt sagt utrolig stressa ... !! Skal skrive inn her når jeg får resten av svara!

Skrevet

Jeg har ikke utdannelse innen dette, men har tatt et titalls slike prøver over de siste fem år.

Prøvene dine ser helt normale ut til å være dag 2 i syklusen.

Blodprøver på dag 2 er egentlig ganske uinteressante. Kroppen har nettopp "nullstilt" hormonene dine og begynt på en ny syklus. Midtsyklus og lutealfase er mer interessante tidspunkt i ditt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...