Gå til innhold

Kjæresten sønn konfirmeres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal jeg gi ...?

Vi har vært kjærester siden nyttår . Jeg er ikke bedt i konfirmasjonen. Sønnens mamma fikk kjæreste i fjor sommer så de har lengre fartstid og han er bedt.

Føler for å gi en pengegave men lurer på hvor mye ?

Noen som har synspunkter her ..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde funnet fram en 1000-lapp!

Skrevet

1000 kanskje? Men hør med far hans da:)

• Liker 1
Skrevet

Avhenger av så mye. Din økonomiske situasjon: Er du student eller av andre grunner har dårlig råd så holder det med 200 kr og et hyggelig kort. Er du stinn av penger vil 200 kr kanskje virke litt gnient. Hvor godt kjenner du gutten? Selv om du ble kjæreste med far i januar så har du vel neppe kjent gutten like lenge? Mange ting å tenke på. Sånn generelt tenker jeg at 500 kr er en passelig sum. Mer enn naboen ville gitt og mindre enn nære slektninger/familie ville gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Trur jeg hadde følt det rart å ikke be min kjæreste til konfirmasjon til barnet mitt vist det var meg. Iallfall når den andre part har med sin, som da har bare halvt år lengre "fartstid" enn dere...

Jeg ble jo invitert i brylllupet til min daværende kjæreste, og da hadde vi bare vært sammen noen få mnd..

Hadde også gitt gave fra oss begge ilag..

Anonym poster: 886e39aeb4310e855347ca049f65672c

• Liker 4
Skrevet

Ja - tenkte litt rundt 500,-

Jeg kjenner gutten ganske godt . Flott åpen gutt som er veldig hyggelig og grei med meg. Han er blid og deler mye av seg selv når han er hos Pappan og jeg er der.

Jeg er en voksen dame på snart 40 år.

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å tilføye, jeg har konfirmant neste år, og faren har ikke dame for øyeblikket. Får han seg dame rundt nyttår, så hadde jeg faktisk invitert henne også.. Men sånn er jeg da..

• Liker 1
Skrevet

Trur jeg hadde følt det rart å ikke be min kjæreste til konfirmasjon til barnet mitt vist det var meg. Iallfall når den andre part har med sin, som da har bare halvt år lengre "fartstid" enn dere...

Jeg ble jo invitert i brylllupet til min daværende kjæreste, og da hadde vi bare vært sammen noen få mnd..

Det er veldig ulike tradisjoner knyttet til bryllup sammenlignet med konfirmasjon. Konfirmasjon er i de fleste tilfeller en sak forbeholdt nær familie og svært nære venner med sterke bånd til konfirmanten. I bryllup kan "hvem som helst" inviteres. Jeg er selv stemor til en konfirmant i år, og det er naturlig at jeg deltar. Men jeg har vært inne i bildet i ni år, så da er det veldig annerledes enn for ts. Jeg tenker det er naturlig å se på hvor nært forholdet er mellom konfirmanten og steforeldrene. Hvis ts bare har vært sammen med konfirmantens far i 4-5 måneder har hun neppe rukket å bli godt kjent med gutten. Stefaren som har vært inne i bildet i snart et år har hatt mye lengre tid til å få et forhold til gutten. Sånne ting er jo individuelle og det kan hende det ikke er sånn i ts sitt tilfelle, men umiddelbart høres det helt naturlig ut at stefar er med mens ts ikke er med.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig ulike tradisjoner knyttet til bryllup sammenlignet med konfirmasjon. Konfirmasjon er i de fleste tilfeller en sak forbeholdt nær familie og svært nære venner med sterke bånd til konfirmanten. I bryllup kan "hvem som helst" inviteres. Jeg er selv stemor til en konfirmant i år, og det er naturlig at jeg deltar. Men jeg har vært inne i bildet i ni år, så da er det veldig annerledes enn for ts. Jeg tenker det er naturlig å se på hvor nært forholdet er mellom konfirmanten og steforeldrene. Hvis ts bare har vært sammen med konfirmantens far i 4-5 måneder har hun neppe rukket å bli godt kjent med gutten. Stefaren som har vært inne i bildet i snart et år har hatt mye lengre tid til å få et forhold til gutten. Sånne ting er jo individuelle og det kan hende det ikke er sånn i ts sitt tilfelle, men umiddelbart høres det helt naturlig ut at stefar er med mens ts ikke er med.

Hun skrev jo hun hadde god kontakt med gutten, og kjente han godt.

Jeg vet de 2 damene pappan har hatt, så ble mine to unger fort kjent og knyttet til personene, så jeg hadde følt det feil ar ikke pappas kjæreste skulle bli invitert etter 3-4 mnd.

Skrevet

Min sønn som ble konfirmert i høst sier han fikk 1500 kr av farens kjæreste.

Skrevet

Synes 500 høres fornuftig ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det kan være greit å høre med faren for da kan du også få en liten peiling på hva andre familiemedlemmer tenker å gi. Hva som er vanlig i slekten. Jeg tenker i hvertfall at det er en god regel å ikke gi mer enn de nærmeste.

Men ellers er jo 500kr gjerne en passende sum:-)

• Liker 2
Skrevet

500 får vel være nok til pengegalloppen.

Skrevet

sønnen min fikk 1500 av min kjæreste da han ble konfirmert, han var invitert (så klart) men vi hadde ikke vært kjærester så lenge.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Bare for å tilføye, jeg har konfirmant neste år, og faren har ikke dame for øyeblikket. Får han seg dame rundt nyttår, så hadde jeg faktisk invitert henne også.. Men sånn er jeg da..

Det der varierer veldig fra familie til familie. Her er vi ikke vant med å ha med kjæreste før man har hatt et stabilt forhold en stund.

Skrevet

Jeg tenkte også 500 kr. I fjor konfirmerte sønnen til min kjæreste seg. Vi bodde 60 mil fra hverandre, så selv om vi hadde vært sammen i ti mnd, kjente jeg jo ikke gutten så veldig godt, men litt hadde vi jo vært sammen. Jeg er alene med to små barn og har stram økonomi. Jeg valgte å gi 200 kr, siden reisen opp kostet en del og. Jeg tenker at det avhenger litt av din økonomi.

Skrevet

Hvordan kunne han være kjæresten din viss han giftet seg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

så hyggelig av kjærsten din å invitere deg i bryluppet sitt, men hva syntes forloveden om at hun invitertd kjærsten sin ;).

ts, gi en tusenlapp

Anonym poster: 24632b67ac70d5b9b340ed85f16450df

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kunne han være kjæresten din viss han giftet seg?

Jaja så nå jeg hadde skrevet feil, var til søstra sitt bryllup :P Der jeg vegret meg med ble overtalt til å ta bilder ilag med brudeparet med søsken og følge..der alle andre familiemeldemmer knipset bilde :S

Så der ble jeg fort tatt inn i varmen :P Men ble jo slutt da

Skrevet

500 kr hadde jeg gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...