AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Jeg tør ingenting lenger, fordi alle virker så sure og irriterte på meg uansett hva jeg gjør. Jeg har alltid gjort mitt beste, uten å tråkke på andre. Er stille og rolig og litt sjenert som person, men har stor utholdenhet. Likevel har andre kommentert det jeg gjør og hvordan jeg oppfører meg på en nedlatende måte. F.eks hadde jeg en jobb en gang, og utførte jobben til punkt og prikke. Da kom de som jeg jobbet med og virket nærmest sure for at jeg gjorde alt så perfekt. Det fikk meg til å føle meg dum, og at jeg ble flau over meg selv. Når jeg har lagd fine ting(er veldig kreativ)har folk som står meg nær kommentert det på en spydig, nedlatende måte, noe som gjør at jeg har fått negative følelser til de tingene de kommenterte. De tingene har jeg gjemt bort. Hva er det som er galt her? Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Kanskje du har en væremåte som irriterer folk? Jeg kjenner et par stykker. De er egentlig utrolig flotte mennesker med et stort hjerte, men det er noe ved dem som gjør at de færreste orker å være i nærheten av dem. For min del (iallefall med hun ene) er det at jeg føler at om jeg gir henne et minste lille kompliment så "spiser" hun meg helt opp og tapper meg for energi. Altså hun tar helt av.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Kanskje du har en væremåte som irriterer folk? Jeg kjenner et par stykker. De er egentlig utrolig flotte mennesker med et stort hjerte, men det er noe ved dem som gjør at de færreste orker å være i nærheten av dem. For min del (iallefall med hun ene) er det at jeg føler at om jeg gir henne et minste lille kompliment så "spiser" hun meg helt opp og tapper meg for energi. Altså hun tar helt av. Jeg er ikke sånn at jeg tar stor plass eller suger energi av andre. Blir flau om folk gir meg komplimenter, og jeg tar helle liten plass og sier lite. Men jeg vet at folk sier at det er lett å være slem mot meg fordi det ikke er noe motstand i meg. Selv føler ikke jeg det slik, men det er mange som har sagt det, så det må vel være en sannhet i det? Jeg føler generelt at folk flest er slemme mot meg, så ... Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Det første jeg tenkte da jeg så tittelen var at dette hørtes stakkarslig ut. Kanskje du gir en litt stakkarslig versjon av deg selv til andre? Vet i hvert fall at det er irriterende for mange. Tør du for eksempel å konfrontere de som er sure/sinte på deg når du gjør noe, eller lar du det ligge, og heller synes synd på deg selv? Eller sjalusi? who knows. Anonym poster: be456a72eebd09ba9fdf8d4ec8a08daa 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Det første jeg tenkte da jeg så tittelen var at dette hørtes stakkarslig ut. Kanskje du gir en litt stakkarslig versjon av deg selv til andre? Vet i hvert fall at det er irriterende for mange. Tør du for eksempel å konfrontere de som er sure/sinte på deg når du gjør noe, eller lar du det ligge, og heller synes synd på deg selv? Eller sjalusi? who knows. Anonym poster: be456a72eebd09ba9fdf8d4ec8a08daa Ja, det kan godt hende at jeg er litt stakkarslig, og at jeg er litt sånn "unnskyld for at jeg er til og puster inn din oksygen og tar opp plass i tid og rom". Når folk er frekke sure og irriterte mot meg, sier jeg ingenting og blir veldig lei meg og skjønner ikke hvorfor de oppfører seg slik, og jeg tenker at de er veldig slemme...og at jeg kunne aldri gjort noe sånt slemt. Sjalu, ja, kanskje. Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Man trenger ikke ta stor plass for å suge energi fra andre, og som regel så vet man ikke om at man er sånn engang. Eller som AB sier over her, dersom du er veldig stakkarslig så er det irriterende det også (og det kan også suge energien fra andre). Enten det eller så har du bare skikkelig dårlig selvbilde og tror at andre kommenterer negativt når de egentlig ikke gjør det...at det bare er du som tolker det slik 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Sier meg enig med Funky Punk. Har et par slike i min profesjonelle omgangskrets som bare...nei. Enten så prøver de for hardt eller så er det bare noe som ikke klikker. De mener det helt sikkert godt, men ekstrem naivitet eller umodenhet gjør at jeg unngår slike mennesker, spesielt dersom de ofte kommer med utsagn som understreker det inntrykket jeg har av dem. Men for all del, det er helt sikkert noen som synes jeg er trasig også. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Men hva med det folk sier til meg da, at det er lett å være slem mot meg, og at det ikke er noe motstand i meg? Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Men hva med det folk sier til meg da, at det er lett å være slem mot meg, og at det ikke er noe motstand i meg? Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5 Hva med det? De mener vel det de sier, ikke noe vits i å tolke det noe mer enn som så. Da får du prøve å jobbe litt med deg selv, bli litt mer tak i deg. Man trenger ikke bli brautende og slem selv om man står opp for seg selv og har klare grenser
Gjest Emmanuelle Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Men hva med det folk sier til meg da, at det er lett å være slem mot meg, og at det ikke er noe motstand i meg? Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5 Folk som ikke krever sitt sted i verden har dessverre lett for å bli tråkket på. Stå opp for deg selv, si ifra om det er noe, ikke vær redd for at folk skal mislike deg. Jeg hadde en periode hvor jeg var livredd for at folk ikke skulle like meg, jeg måtte gjøre alle til lags og om noen slettet meg fra facebook kunne det ødelegge dagen min. Det tok så utrolig mye energi så jeg bestemte meg for å fokusere på folk som likte meg og som taklet at jeg sa ifra. Hva med å prøve å kreve litt respekt? Om du innrømmer du er en stakkarslig type, gjør noe med det! Om noen er slem med deg, si ifra! Ja, det er dritskummelt først, men man kan ikke bli likt av alle.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 Men om jeg skal sette grense, si nei, og å si ifra, så vil jeg føle meg så slem Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
Kjempeliten Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Har noen venner som er sånn imot meg, altså slik som folk er mot deg. De kan være veldig snille og høflige mot meg, og si fine ting om de er i veldig godt humør.. Men ellers er det bare negativitet mot det jeg gjør. Er det sånn alle mennesker er mot deg vil du si, eller er det noe som ofte går igjen hos enkelte? Jeg er også litt sjenert, er høflig og grei, sier alltid takk, gir en hjelpende hånd, prøver aldri å være i veien eller såre andre på noen som helst måte (med mindre jeg faktisk BØR si ifra om at det er noe jeg ikke aksepterer da). Ellers oppfører jeg meg saklig i evt konflikter og sånt, og oppfører meg profesjonelt når det er snakk om mer seriøse ting. Jeg er nok litt av en diplomat som aldri tar noens side... jeg er ganske flink til å reflektere over ting. Ellers har jeg lagt merke til at det er enkelt å hakke på meg hos andre mennesker og. Det går noen merkelige rykter og (de er ikke så forferdelige da og jeg bryr meg ikke). Har spesielt lagt merke til at noen folk ikke liker den evnen jeg har til å ta ting på en voksen måte og ikke ta noens lag eller skape drama... Jeg tror noen folk bare elsker å skape negativitet ut av ting, og det blir en utfordring når de ikke får det til hos enkelte mennesker? De har ingenting negativt å ta deg på, så da må de bare skape problemer ut av de de har? Jeg syns du kan snakke tilbake, og si hva du mener om saken. Jeg pleier å gjøre det, og noen hører etter noen ganger, men det tar lang tid å "forandre" de fordi de stadig har et ønske om å dra meg ned i dritten. Jeg klarer ikke å sammenligne meg med andre som skriver at de har møtt på mennesker som deg og ikke klarer å være med de. Det eneste jeg kan forbinde det med er mennesker som er overlykkelige, alltid i superhumør og ser ut som de aldri har ett eneste dårlig øyeblikk. Det kan bli litt for mye energi for meg. Men det virker ikke som om du er sånn?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Skjønner godt om folk blir irriterte på deg om du holder på i virkeligheten som på forumet. Maken som du sutrer over dette, uten å gjøre noe med det eller ta til deg rådene du får? Hvor mange tråder har du opprettet nå? 20? Spinner du rundt på slike ting hele tiden? Stå opp for deg selv, kvinne! Anonym poster: 6d849d37d139cf273631a010f06df512 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #14 Skrevet 25. april 2013 Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #15 Skrevet 25. april 2013 Jeg har opplevd mye vondt, men det syns ikke utenpå. Det kan virke som om jeg har det perfekte livet og at jeg aldri har opplevd noe vondt. TS. Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5
Gjest Emmanuelle Skrevet 25. april 2013 #16 Skrevet 25. april 2013 (endret) Jeg har opplevd mye vondt, men det syns ikke utenpå. Det kan virke som om jeg har det perfekte livet og at jeg aldri har opplevd noe vondt. TS. Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5 Men hva er det du vil da? At folk skal skjønne deg fordi du har hatt det vondt? Er det sympati du er ute etter? Endret 25. april 2013 av Emmanuelle 1
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2013 #17 Skrevet 25. april 2013 Jeg har opplevd mye vondt, men det syns ikke utenpå. Det kan virke som om jeg har det perfekte livet og at jeg aldri har opplevd noe vondt. TS. Anonym poster: fba8406a700c9d6120ba1834f9a1d1e5 Men du sier jo selv at du er veldig kreativ og lager fine ting. Hvis det er tilfelle, har jeg vanskelig for å tro at du har så vanskelig for å stå opp for deg selv. Kreative/kunstneriske mennesker har gjerne en uavhengig personlighet, og er ikke så avhengig av å tekkes andre.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #18 Skrevet 25. april 2013 Jeg har opplevd mye vondt, men det syns ikke utenpå. Det kan virke som om jeg har det perfekte livet og at jeg aldri har opplevd noe vondt. TS. Vi er mange som har opplevd veldig vonde ting i livet. Men hva har det med din relasjon til andre mennesker å gjøre? Jeg synes i alle fall ikke at de vonde tingene som har hendt meg i livet er noe tema i nye bekjentskaper og sammen med kollegaer. Det er noe mine nærmeste kjenner til, men siden det er sårt, så holder jeg det utenfor relasjoner jeg vil skal være profesjonelle. Og det tar tid før jeg nevner slike ting til potensielle nye venner også, fordi jeg vil holde tonen positiv osv. Anonym poster: 48562f440ea00172fb97062836a889cc 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 25. april 2013 #19 Skrevet 25. april 2013 Enig med AB #18. Jeg har opplevd ekstremt mye dritt i mitt liv, langt mer enn de fleste, men jeg er mest sannsynlig det mest sprudlende og positive mennesket du kan møte der jeg bor. Fortiden er ikke en unnskyldning for det livet du lever nå, bare du kan bestemme din egen fremtid. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 25. april 2013 #20 Skrevet 25. april 2013 Utifra hva du skriver her så virker det som at du tar på deg en offerrolle og at du bruker det som en unnskyldning. Når man gjør det så kan ofte andre bli irriterte...samme hvor snill og grei du egentlig er Vi er mange som har opplevd vonde ting, men man trenger likevel ikke være et offer, ei heller ta det med oss i relasjonen til andre mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå