AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Hva kan jeg gjøre? Jeg tar telefonen, men ingen svarer. Av og til rekker jeg ikke å ta telefonen før den slutter å ringe. Hva er rettighetene mine? Anonym poster: bcb4f72c1617fb076b7c25417a8a5193
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Du kan anmelde det som trakassering. Til politiet? Er det noe vits i det når sakene henlegges? Anonym poster: bcb4f72c1617fb076b7c25417a8a5193
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Kan man reservere seg mot å bli oppringt av skjulte numre? Anonym poster: bcb4f72c1617fb076b7c25417a8a5193
Gjest Eurodice Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Kan man reservere seg mot å bli oppringt av skjulte numre? Anonym poster: bcb4f72c1617fb076b7c25417a8a5193 Det vet jeg ikke, går vel neppe, tenker jeg. Gjør som jeg, la være å svare. Jeg svarer konsekvent ikke på skjult nummer og på nummer jeg ikke kjenner. Ved sistnevnte undersøker jeg hvem dette kan være og ringer eventuelt tilbake.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Det vet jeg ikke, går vel neppe, tenker jeg. Gjør som jeg, la være å svare. Jeg svarer konsekvent ikke på skjult nummer og på nummer jeg ikke kjenner. Ved sistnevnte undersøker jeg hvem dette kan være og ringer eventuelt tilbake. Vel, det ser ut som at min mobiloperatør ikke har informert meg om mine rettigheter angående dette og at det er mulig å reservere seg (slik jeg forstår teksten). Tar jeg feil? FOR 2004-02-16 nr 401: Forskrift om elektronisk kommunikasjonsnett og elektronisk kommunikasjonstjeneste (ekomforskriften) § 6-1. Nummervisning Tilbyder av offentlig telefontjeneste skal tilby nummervisning så langt det er teknisk mulig, økonomisk forsvarlig og ikke er i strid med krav fastsatt i eller i medhold av personopplysningsloven. Anropende sluttbruker skal kunne reservere seg mot visning av eget nummer, dvs. A-nummer, både generelt og for enkeltsamtaler. Sluttbruker skal på forhånd kunne bestille avvisning av anrop hvor anropende sluttbruker har reservert seg mot visning av A-nummer. Anropt sluttbruker skal kunne hindre visning av nummeret hvor anropet blir terminert, dvs. B-nummeret, herunder ved viderekobling. Tilbyder av offentlig telefontjeneste skal så langt mulig gjøre data og signaler tilgjengelig for å sikre nummervisning via samtrafikk med andre tilbydere. Reservasjonsretten etter annet ledd første punktum gjelder ikke for anrop til nødmeldingstjeneste, jf. ekomloven § 2-6. Reservasjonsretten kan innskrenkes midlertidig etter anmodning fra sluttbruker som anser seg utsatt for telefonsjikane. Tilbyder skal lagre anropende sluttbrukers identifikasjonsopplysninger og stille disse til rådighet for politiet i etterforskningsøyemed når vilkår for tilgang til slike data foreligger. Tilbyder skal informere sluttbruker om rettigheter og plikter etter første, annet, tredje og femte ledd. Anonym poster: bcb4f72c1617fb076b7c25417a8a5193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå