Gå til innhold

Veldig tidlige graviditetssymptomer - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvor tidlig dere har oppdaget at dere var gravide? Noen som har hatt symptomer bare dager etter EL? Jeg hadde EL for 6 dager siden, og allerede for 2 dager siden dukket symptomene opp. Jeg prøver IKKE å "lete" etter symptomer, men har da altså: masse murringer i magen, en helt utrolig luktesans og bekkensmerter. Bekkensmerter har jeg BARE når jeg er gravid. Jeg synes også jeg hadde en liten blødning 4 dager etter El, og dette kan ha vært en festeblødning? Noen andre som har fått symptomer så tidlig? Synes jo det er helt vilt!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egget bruker ca 5-7 dager på å feste seg, og så tar det opp til en uke før man produserer nok hcg til å få ekte gravidsymptomer. Og det er da man kan teste seg for gravid, og derfor man kan teste seg ca 14 dager etter eggløsning, og tilfeldig når man venter mensen. Festeblødning skjer ikke før egget festet seg, men det vet du sikkert. Så jeg tipper at symptomene dine er innbilte (hvis du vet helt sikkert når du hadde eggløsning), men du kan jo være gravid for det! ;) Selvsagt er ikke blødningen innbilt, men kan jo være en mellomblødning, har hatt det selv få dager etter eggløsning uten å ha vært gravid.

Men har du merkelig nok ekte gravidsymptomer så test deg i dag (kanskje eggløsning var mye tidligere enn du trudde), fordi ha man symptomene så har man nok hcg for en positiv test. Husk at tester du negativt lenge før IKM, så kan du uansett være gravid :)

Anonym poster: 7f8851363c57ca3cb8a4bc2fc8770c58

Skrevet

jeg har lest at egget kan feste seg allerede 2 dager etter befruktning. og da passer det jo litt med at jeg fikk murringer/bekkensmerter ca 4/5 dager etter EL. Det har jeg enda.. Men nå er det 6 dager til IKM (hvis jeg hadde el på torsdag og ikke onsdag!? Uansett, så får jeg vel bare vente å se om mensen kommer eller ei...Her er forresten ett svar fra jordmor om festing av befruktet egg: Siri svarer: Hei!

Takk for at du liker siden vår:)

Du kan ha festeblødning 2-10 dager etter befruktning, så dette er innenfor normalen.

Celledelingen går unna nå og fortsetter hele tiden uansett om egget triller nedover egglederen eller har festet seg i livmorslimhinnen.

Ta en titt på videoene som ligger på fra uke til uke her hos oss, så ser du både celledeling og utvikling, de er utrolig flotte de videoene!

Riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Skrevet

Jeg er gravid i uke 7 nå, og har hatt symptomer som murringer, kvalme og migrene fra noen dager etter el. Jeg visste når eggløsningen var, og fikk ikke positiv test på ikm.

Jeg har også blitt fortalt det noen sier her, at det ikke er mulig da symptomene kommer uten nok hcg til å få en positiv test. Det stemmer nok ikke i alle tilfeller. I følge jordmor Siri's hakkespettbok for gravide er det noen som blir kvalme med en gang etter unnfangelse, og for de kan det også gjerne ta lenger tid før kvalmen går over enn for andre (jeg håper ikke dette er tilfelle for min del). Det står også at tidlig kvalme kan være et tegn på tvillinger, men ikke alle som skal ha tvillinger opplever det, og ikke alle som opplever det skal ha tvillinger.

Jeg synes forøvrig at det er litt tåpelig at noen kan påstå så bastant at det er umulig å få symptomer så tidlig, da det faktisk er virkeligheten for meg. Alle kvinner er forskjellig og alle svangerskap er forskjellige. Det noen opplever er ikke nødvendigvis det samme som andre opplever.

Lykke til med testing!

AnonymBruker
Skrevet

jeg har lest at egget kan feste seg allerede 2 dager etter befruktning. og da passer det jo litt med at jeg fikk murringer/bekkensmerter ca 4/5 dager etter EL. Det har jeg enda.. Men nå er det 6 dager til IKM (hvis jeg hadde el på torsdag og ikke onsdag!? Uansett, så får jeg vel bare vente å se om mensen kommer eller ei...Her er forresten ett svar fra jordmor om festing av befruktet egg: Siri svarer: Hei!

Takk for at du liker siden vår:)

Du kan ha festeblødning 2-10 dager etter befruktning, så dette er innenfor normalen.

Celledelingen går unna nå og fortsetter hele tiden uansett om egget triller nedover egglederen eller har festet seg i livmorslimhinnen.

Ta en titt på videoene som ligger på fra uke til uke her hos oss, så ser du både celledeling og utvikling, de er utrolig flotte de videoene!

Riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Jo men selv om celledelingen har begynt før egget har festet seg så betyr det ikke at kroppen produserer hcg, det skjer ikke før egget har festet seg, og man får ikke ekte symptomer før egget har festet seg. Dessuten produserer man uansett ikke nok hcg med en gang egget har festet seg til å få symptomer. Så jeg tipper at du innbiller deg det ;) Hva er så ille med det egentlig? Har hatt masse innbilte gravidsymptomer selv når jeg ikke har vært gravid. Men håper jo at du er gravid :)

Anonym poster: 7f8851363c57ca3cb8a4bc2fc8770c58

Skrevet (endret)

Jeg har samma problemet. Hadde eggløsning på mandag.. allerede på onsdag startet symptomene. hippig do besøk er det verste. idag ble jeg sendt hjem fra jobb siden jeg var så trøtt og kvalm. samma symptomene hadde jeg på forrige svangerskap også. det startet ganske tidlig. samma gjelder mamma når hun var gravid med lille bror. hun fikk symptomene ganske tidlig. sånn alt er tidligvis mulig. jeg er veldig spent selv. men kan ikke ta test før om 10-12 dager. så vet ik om d er innbilning eller hva?!!

Endret av sonia1987
Skrevet

Rundt 5 dager etter el hadde jeg kjempe ømme brystvorter, var mye sliten og trøtt. Dagen jeg skulle hatt mens fikk jeg murringer og hele brystet/begge ble kjempe ømme.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg. Nå har den verste murringen i magen gått over, men den er der litt enda. Litt sånn "rett før mensen" murring.. Men da pleier mensen å være bare timer unna, så dette stemmer ikke.. Er også noe oppblåst (tilfeldig?), trøtt, litt småuggen, frysen og svakt bekken. Kan ikke lengre ligge på ryggen på gulvet. Da har jeg alvorlige problemer med å komme meg opp igjen. Og det er ikke normalt

Skrevet

Har ikke hatt så tidlige symptomer, men testet positivt rekordtidlig med førstemann! 10 dager før IKM faktisk, lette egentlig etter EL.

Vil egentlig bare si at jeg krysser fingrene og håper det er en liten spire der inne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...