AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #41 Skrevet 25. april 2013 Du kan forresten lese hva sigøynertradisjonen her i Norge går ut på, og hvilke holdninger de har til jobb, skole og integrering. Jeg tviler på at det er mer oppløftende i andre land. Anonym poster: fb76de1367e340d7c50e88e711301f6f Jeg synes fremdeles ikke man skal behandle dem som rotter. Som sagt så kjøper jeg ikke bladet fordi jeg ikke mener at dette er noe de kan leve av. Skal de være i det norske samfunnet må vi integrere dem her, men da må de selvfølgelig ønske det også. Ut ifra artikkelen virker det som de ikke gjør det, og da bør de heller ikke være her. Sender vi dem tilbake så vil de nok ikke klare å overleve slik de gjør nå, og da er det mulig at de blir nødt til å begynne med skolegang. Romfolket som er per dags dato vil kanskje aldri ønske det, men de kommende generasjonene har all mulighet til å få et nytt tankemønster. Poenget mitt var i alle fall at jeg ikke har noe til overs for nordmenn som er rasistiske og snakker nedverdigende om romfolk og andre etniske grupper. Anonym poster: 66c0e3865e39ec87ebd8e3210b23efb4 1
AnonymBruker 42 Skrevet 25. april 2013 #43 Skrevet 25. april 2013 Kjøper ikke bladet. Kjøper ikke organisasjonen, og heller ikke utsagnet. Det hender jeg kjøper Oslo.
Karmosin Skrevet 25. april 2013 #44 Skrevet 25. april 2013 Nei, absolutt ikke. Organisasjonen bak Folk Er Folk er i all hovedsak Tjen Folket, en stalinistisk gruppe som har langt mer preg av å være en sekt enn av å være en politisk gruppering. Ikke at det gjør noe fra eller til, siden Marsvinet har helt rett i at det ikke er selve salget som er poenget. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #45 Skrevet 25. april 2013 Hvis det er noe som irriterer freppere så gjør jeg det med glede! Anonym poster: 8fdff73a03fe435815d4e47e1029556b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #46 Skrevet 25. april 2013 De er ikke interessert i den hjelpen som tilbys? Da er de som styrer i landene helt blåst i hodet og det er desto viktigere at land utenfra presser dem til å endre dette. Jeg nekter å tro at noen ønsker å leve ute under elendige omstendigheter og være kriminelle, i steden for å ha en jobb og leve normalt. Anonym poster: 66c0e3865e39ec87ebd8e3210b23efb4 Les deg litt opp om emnet før du uttaler deg, takk. Det skal da ikke være mye å forvente. Anonym poster: 09362c3fcceb2b17f415020e2d7dbcb3 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #47 Skrevet 25. april 2013 Hvis det er noe som irriterer freppere så gjør jeg det med glede! Anonym poster: 8fdff73a03fe435815d4e47e1029556b Så infantil og trangsynt du er. Hilsen AP-velger som ikke støtter romfolket. Anonym poster: 09362c3fcceb2b17f415020e2d7dbcb3 3
Meridian Skrevet 25. april 2013 #48 Skrevet 25. april 2013 Poenget mitt var i alle fall at jeg ikke har noe til overs for nordmenn som er rasistiske og snakker nedverdigende om romfolk og andre etniske grupper. Anonym poster: 66c0e3865e39ec87ebd8e3210b23efb4 Det er ikke rasistisk å si nei og å sette grenser! Det må da være lov å si ifra? Samme hvem som plager deg, om det er nordmann eller romfolk eller folk fra andre land! Jeg mener man skal få gå i fred og få stå i fred, og det skal holde å si nei en gang. Men romfolk tar ikke nei for et nei og vifter med koppene sine opp i ansiktene til folk så de blir tvunget til å gå vekk. Jeg så en mann prate i telefon ved national, og en romdame viftet koppen oppi ansiktet hans så han skvatt og hun lo. Jeg syns det er utrolig frekt, og tviler på at han hadde lyst til å gi henne noe da. Jeg fikk også plutselig koppen til en romdame raslende opp i ansiktet mitt og jeg hadde veldig lyst til å slå til koppen hennes. Jeg gjorde det ikke fordi da hadde hun vel gått til avisen og sagt at jeg var rasistisk... 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #49 Skrevet 25. april 2013 De er ikke interessert i den hjelpen som tilbys? Da er de som styrer i landene helt blåst i hodet og det er desto viktigere at land utenfra presser dem til å endre dette. Jeg nekter å tro at noen ønsker å leve ute under elendige omstendigheter og være kriminelle, i steden for å ha en jobb og leve normalt. Anonym poster: 66c0e3865e39ec87ebd8e3210b23efb4 Newsflash: Vi har prøvd å integrere sigøynere også her i landet, og det endte slik: Fra 1970-tallet til 1991 ble det brukt 800 millioner kroner på et sigøynerprosjekt i Oslo, som blant annet omfattet gratis boliger, som ble totalt ramponert. http://www.na24.no/article1167838.ece Ikke overraskende ble prosjektet lagt ned. Disse folkene vil ikke integrere seg. Alt det klaget om at man må hjelpe dem er et spill for galleriet, når takken er å ødelegge mulighetene som blir gitt dem. Anonym poster: 01667126cbfa2ce30f4b26ad1b749690 5
Cata Skrevet 25. april 2013 #50 Skrevet 25. april 2013 Nei, jeg kjøper kun blader jeg har lyst til å lese.
Samaysa Skrevet 25. april 2013 #51 Skrevet 25. april 2013 (endret) Det gjør meg ganske provosert å høre utsagn som krenker romfolket og andre undertrykte grupper. Burde vi sluppet dem inn i landet? Nei, ikke når vi egentlig ikke har tenkt til å integrere dem. Men nå som vi allerede har gjort det, mener jeg at vi er nødt til å hjelpe dem. Hjelpe dem i den forstand at holdningen til utlendinger forandres, at arbeidsgivere vil gi dem en sjanse så lenge de oppriktig ønsker å jobbe. Den eneste grunnen til at de holder seg så tett sammen nå er fordi ingen nordmenn vil ha noe med dem å gjøre. Det finnes så uendelig mange nordmenn som er korttenkte og egoistiske at jeg blir flau. Og de sier alle: "Jeg er ikke rasistisk, men (...)" også kommer en setning som er 100% rasistisk. Nei, jeg vil ikke kjøpe bladet. Det er ikke noe de kan leve av i lengden. Siden nordmenn neppe kommer til å endre holdning til disse, er vel kanskje den eneste løsningen at vi må sende dem ut igjen. Men da vil jeg at vi skal gjøre det med empati og medfølelse. Ikke med en holdning som sier "bli kvitt de rottene". Også får vi heller gi bistandspenger til landene deres. Men det er vel kanskje også for mye å be om fra en egoistisk nordmann. De er jo "tross alt ikke vårt problem". Anonym poster: 66c0e3865e39ec87ebd8e3210b23efb4 Disse romfolkene er faktisk ikke Norges ansvar. De er ikke norske statsborgere og har ikke rett til å komme til Norge for å plage folk, ødelegge, forsøple og drive med kriminalitet. Slik som disse oppfører seg skjønner jeg godt at folk blir forbannet, og bare så du vet det, mottar Romania en haug med penger for å hjelpe romfolk. Problemet er at romfolk nektet å innrette seg etter samfunnet. Flesteparten av dem skjønner rett og slett ikke at et samfunn er et system der alle må bidra og forholde seg til regler. At de dermed krever masse fra samfunnet uten å gi noe som helst tilbake, er bare helt forkastelig. Endret 25. april 2013 av Samaysa 7
Drizzt Skrevet 25. april 2013 #52 Skrevet 25. april 2013 (endret) Ja,som overskriften sier,kjøper dere Folk er folk? Hvorfor-hvorfor ikke? Jeg gjør ikke,jeg bidrar ikke til romenerenes tigging. Anonym poster: 6a08ccd742540b30a8298e5b0f4dd209 Nei. Fordi jeg støtter ikke tigging, maskert som salg av noe uten verdi. Støtter på ingen måte organisasjonen heller. Men jeg kjøper =Oslo. Dere som tror at selgere av FeF får opphold på grunn av denne marginale jobben, tar feil. Slik jobb gir ingen oppholdstillatelse og norsk personnummer. Så etter 6 mnd må de nok reise ut igjen (de gjør ikke det, helt klart, de oppholder seg ulovlig i landet). Det blir forskjellig hvis FeF ansetter dem med vanlige kontrakter og gir dem fast lønn som tilsvarer omtrent 250k brutto per år med skatt og alle andre rettigheter. Da får de kanskje opphold, men bare hvis myndighetene ikke bestemmer at dette er proforma jobb og kontrakt. Endret 25. april 2013 av Drizzt
Gjest vilma2000 Skrevet 25. april 2013 #53 Skrevet 25. april 2013 Nei. Av den enkle grunn at de har stjålet iphonen min rett ut av hånda på meg mens jeg sto intetanene på trikken og leste en melding. Løp av gårde i det døren åpnet seg og der sto jeg sjokkert og lamslått en mobil fattigere. Har sett det stygge trynet på denne tyven flere steder i sentrum, tiggende og masete som om han er en fattiglus.. Noe de ikke er i og med at de stjeler sikkert 50 iphones om dagen. Jeg kjøper ikke =Oslo, men gir de alltid penger. Kommer ikke til å lese det bladet uansett så da kan de heller få penger og selge bladet til noen andre.
Drizzt Skrevet 25. april 2013 #54 Skrevet 25. april 2013 Nei. Av den enkle grunn at de har stjålet iphonen min rett ut av hånda på meg mens jeg sto intetanene på trikken og leste en melding. Løp av gårde i det døren åpnet seg og der sto jeg sjokkert og lamslått en mobil fattigere. Har sett det stygge trynet på denne tyven flere steder i sentrum, tiggende og masete som om han er en fattiglus.. Noe de ikke er i og med at de stjeler sikkert 50 iphones om dagen. Jeg kjøper ikke =Oslo, men gir de alltid penger. Kommer ikke til å lese det bladet uansett så da kan de heller få penger og selge bladet til noen andre. Hvis du ser personen, er det bare å melde fra til politiet! Jeg bruker aldri mobiltelefon når jeg reiser kollektivt hvis det er noen jeg ikke stoler på i nærheten.
Djungelvrål Skrevet 25. april 2013 #55 Skrevet 25. april 2013 Nei. Av den enkle grunn at de har stjålet iphonen min rett ut av hånda på meg mens jeg sto intetanene på trikken og leste en melding. Løp av gårde i det døren åpnet seg og der sto jeg sjokkert og lamslått en mobil fattigere. Har sett det stygge trynet på denne tyven flere steder i sentrum, tiggende og masete som om han er en fattiglus.. Noe de ikke er i og med at de stjeler sikkert 50 iphones om dagen. Jeg kjøper ikke =Oslo, men gir de alltid penger. Kommer ikke til å lese det bladet uansett så da kan de heller få penger og selge bladet til noen andre. Du er frastjålet en dyr mobil men gir fortsatt tjuvpakket penger????? Hvorfor i all verden gjør du det??
Drizzt Skrevet 25. april 2013 #56 Skrevet 25. april 2013 Du er frastjålet en dyr mobil men gir fortsatt tjuvpakket penger????? Hvorfor i all verden gjør du det?? Hun gir til =Oslo selgere, slapp av.
Djungelvrål Skrevet 25. april 2013 #57 Skrevet 25. april 2013 Her kan dere se hvordan de bruker barn helt ned til 4 år som slaver, det er et folk helt uten ære: 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #58 Skrevet 25. april 2013 Måtte brøyte meg frem til en =Oslo selger her om dagen fordi det stod en Folk er Folk type rett foran ham og ville ikke slippe meg forbi. Så han gjorde det med flere andre som prøvde å kjøpe =Oslo også da jeg stod og ventet på trikken. Anonym poster: 50732657bbb41a2a532d2b1f9aab4903
Rainbow Skrevet 26. april 2013 #59 Skrevet 26. april 2013 Tråden er ryddet for rasistisk/krenkende utsagn. Rainbow81, mod 1
Meridian Skrevet 26. april 2013 #60 Skrevet 26. april 2013 Nei. Av den enkle grunn at de har stjålet iphonen min rett ut av hånda på meg mens jeg sto intetanene på trikken og leste en melding. Løp av gårde i det døren åpnet seg og der sto jeg sjokkert og lamslått en mobil fattigere. Har sett det stygge trynet på denne tyven flere steder i sentrum, tiggende og masete som om han er en fattiglus.. Noe de ikke er i og med at de stjeler sikkert 50 iphones om dagen. Jeg kjøper ikke =Oslo, men gir de alltid penger. Kommer ikke til å lese det bladet uansett så da kan de heller få penger og selge bladet til noen andre. Oi, den episode fortalte mamma meg om. Vet ikke om det er den samme episoden, men mamma fortalte at hun satt på t-banen og så en jente som satt med mobilen sin like ved. Så kom det plutselig en fyr og snappet mobilen hennes og løp ut av t-banen idet dørene gikk igjen. Han løp med en annen fyr... og jenta rakk ikke løpe etter før dørene gikk igjen. Jeg mener, det er utrolig frekt! Er ikke rart mange har dette folkslaget opp i halsen når de oppfører seg som de gjør? Og de som oppfører seg slikt ødelegger jo for romfolk som oppfører seg som folk flest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå