Gå til innhold

Tung pust etter trening

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg er i dårlig form (jobber med saken). Har som mål å sykle litt ila. uken, bl.a. til og fra jobb. Jeg har god pust underveis, blir andpusten, men ikke ubehag.

Når jeg er ferdig derimot, er jeg ofte "sår" i halsen, småtett og det piper gjerne litt om jeg puster.. Hva skjer a'? Det forsvinner ofte etter en liten stund. Er det fordi jeg er uvant med trening og i dårlig form?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Astma?

Anonym poster: fc3c47824da954c14b8c180179cd3175

Skrevet

Jeg kan bli sånn hvis jeg skal sykle en kort tempo (for uinvidde: Tempo er individuell start, det gjelder bare å holde så høy og jevn fart man orker hele veien), og ikke har fått varma opp skikkelig. Selv om jeg er rimelig godt trent blir halsen rå av å ligge langt over syregrensa hvis ikke kroppen har kommet skikkelig i gang først.

Dine problemer kan skyldes astma, men det er mest sannsynlig bare dårlig form. Jeg har ikke astma selv, men etter det jeg har hørt får man følelsen av å ikke kunne puste.

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Takk for svar. Jeg har ingen problemer med å puste overhodet, blir bare litt "tett" og det kan pipe litt, litt forkjølelsesfølelse. Men der forsvinner fort... Bør jeg sjekke meg for astma?

Skrevet

Jeg blir også sånn innimellom, ofte på intervalltrening om jeg ikke er varm nok. Tror nok du kan ta det helt med ro, tviler på at det er astma. Mest sannsynlig bare litt dårlig form. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...