Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det?

Jeg får alltid høre at jeg er så søt. Jeg ser ålreit ut, er absolutt ikke stygg. Men jeg er ikke sexy! Gutter syntes jeg er søt, og pen. Ikke sexy og pen. Og det irriterer meg.

Hvordan kan jeg sminke meg SEXY i hverdagen? Uten å bli FOR sexy? Tips? Linker? Videoer?

Hvordan kan jeg kle meg? Bør jeg droppe jeans og singlett, kjøre på med utringning og tettsittende klær?

Hjelp!

Anonym poster: d77fc8266999e30c2e8e88969d5b31d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IKKE utringning eller utfordrende klær. Det er tacky, ikke sexy.

Anonym poster: 1f4bc16291d1489a922b10e9e5e6ff59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE utringning eller utfordrende klær. Det er tacky, ikke sexy.

Anonym poster: 1f4bc16291d1489a922b10e9e5e6ff59

Nei men HVA er sexy?

Anonym poster: 3f927e80f29d789e79f097d7fdee98d4

Skrevet

Feminine klær som fremhever formene dine,bruke sko med hæler. Håret bør du ha løst gjerne krøller da ser man litt eldre ut. Sminke bør være veldig naturlig med røde lepper.

AnonymBruker
Skrevet

Høye hæler, skinny jeans, en trang genser uten utringing :)

Anonym poster: 587e9ee161673fa8378952271e0b1ee9

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Denne vil jeg og følge med på...skitlei av å være den søte! :fnise:

Gjest Mrs.KennyPowers
Skrevet

Tror bare det er sånn at noen er født sexy, noen er født søte. Det ligger ikke bare i sminke, hår og klær, men i øynene/blikk, kroppsspråk, måten man er på og sensualiteten man utstråler.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å beskrive hva som er sexy uten å begi seg inn i klisjèterritorium, men here goes:

De fleste gutter/menn foretrekker langt hår, og det skal helst være mykt, skinnede og "bouncy" og se naturlig ut. M.a.o. ikke unaturlige farger, extensions eller overdreven styling/stivt hår.

Litt mørkere øyesminke oppfattes også som sexy. Ikke harde, mørke streker men mer duse og sotete smokey eyes. Vet ikke helt med røde lepper, mange gutter/menn fordrar ikke leppestift. Du kan kanskje satse på lepper som ser naturlig fyldig ut. Bruk en lipliner i en naturlig, rosa tone og farg leppene med, og bruk litegrann leppebalsam på toppen, nok til at leppene ser fuktige og fyldige, men ikke klissete og blanke ut. For at leppene skal se ekstra fyldige ut, kan du legge ørlite grann highligt i leppebuen på overleppen.

Mange gutter/menn synes jeans er sexy, men det er kanske litt lite spennende å kombinere med en vanlig singlet. Prøv heller med en feminin bluse som følger formene i kroppen uten å vise for mye, og som er oppkneppet i halsen slik at du nesten viser litt kløft. Antydningens kunst osv. For å skape en spennende kontrast kan du bruke en velsittende, kort og figursydd skinnjakke over blusen, og selvfølgelig høye hæler - og du må kunne gå på dem :) Myke klær som innbyr til berøring kan oppfattes som sexy - prøv med en myk, tynn genser med fint fall med en utringning som viser nakken og kragebena.

Skjørt kan også være sexy, men styr unna de korteste miniskjørtene, det blir for åpenbart. Prøv heller med et pencilskjørt eller et feminint chiffonskjørt.

Ellers er jeg veldig enig med Mrs. KennyPowers over her, men du kan eventuelt prøve med noe sexy og lekkert undertøy for å føle deg sexy, da vil du kanskje utstråle den følelsen også :wink:

Anonym poster: 3e87dc02daadc66a618eb5633f48cc65

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for supert svar siste AB! :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er det f.eks overkill å fremheve kinnbein med rouge til hverdags?

Hva med litt vågal øyenskygge i lilla? Lilla skal vistnok fremheve øynene mine (lyyys blå)

Brukte f.eks rosa øyenskygge på en fest, jeg syntes det ble fint men fikk flere kommentarer på at jeg var så sminket. Mulig de ikke var vant til det, men da turte jeg ikke eksperimentere lenger.. :(

Skrevet

Min erfaring er at man gjerne kan bruke litt øyenskygge til hverdags, men at det da bør være i duse toner og med myke linjer. Gjerne litt naturlige farger. Litt rouge skader nok ikke, men bare ikke overdriv. Skarpe kanter, ekstremt unaturlige toner eller rouge som ser ut som solbrenthet... Vel, det er ikke et sjakktrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...