Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her prøvd Bio-oil?

Jeg tenker mest på tørrhud her, strekkmerket og arr bryr jeg meg fint lite om men, leggene mine ser ut som sandpapir :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det den oljen fra iherb? Isåfall så er mineralolje første ingrediensen. Vet ikke hvor mye du har hørt om det, men dette er en billig fyllingrediens som ikke gjør noe godt for huden. Den tetter porer, og trekker ikke inn. Så hvis vi snakker om samme produkt, ville jeg holdt med unna. Men det er opp til deg.

Skrevet

Er det den oljen fra iherb? Isåfall så er mineralolje første ingrediensen. Vet ikke hvor mye du har hørt om det, men dette er en billig fyllingrediens som ikke gjør noe godt for huden. Den tetter porer, og trekker ikke inn. Så hvis vi snakker om samme produkt, ville jeg holdt med unna. Men det er opp til deg.

Ikke fra iherb som jeg vet iallefall, snakker om denne:

http://www.vita.no/kropp/oljer/bio-oil.html

AnonymBruker
Skrevet

Har nå brukt min første flaske av denne, og skal ikke se bort ifra at jeg kjøper en til.

Ikke fordi jeg er helt slått i bakken av hvor god den er, men fordi den er god til sitt bruk.

Jeg var faktisk mest interessert i den for tørr hud, men her synes jeg ikke den er det beste jeg har prøvd, den fungerer. Derimot ser jeg forskjell på mine strekk merker. Den føles deillig på hude lukter godt og er en lett anvennelig olje.

Jeg har brukt den til veldig mye alt fra tørre flekker, i fotbadet, smøre rett på kroppen etter dusj, smøre på før jeg går i dampbad etter trening, massasje olje, på kinnbena som en "highlighter", i flisete tupper. etc etc.

Mange oljer trekker ikke inn, og gir kviser detter gjør ikke denne, den trekker inn raskt, og så lenge man ikke bruker for mye av den gir den heller ikke kviser.

Dersom du utelukkende skal ha noe for tørr hud vil jeg annbefale deg å prøve noe annet, dersom du vil ha en "all around" olje som gir fukt annbefaler jeg denne.

Anonym poster: f178db423ac77d97eaf49f6fb3afc83a

• 4 år senere...
Skrevet

Prøvde det for arr... funket ikke. Ga opp etter nesten 4 mnd. 

Anonymkode: 426a1...7be

Gjest Raptuza
Skrevet

Overtok ei flaske etter ei anna. Forsøkte å bruke den på ansikt, hender og kropp, men syns ikkje den gjorde noko som helst. Prøvde til å med å bruka den som håroljekur før vask...Syns i tillegg den var sterkt parfymert med ei lukt som i hvertfall ikkje eg likte, så enda med at eg kasta den i søpla. Oppskrytt produkt.

Skrevet

Bruker den i fjeste på bikkja mi, da han er tørr i huden, og det funker på han :)

Anonymkode: 03994...728

• Liker 1
Skrevet

Mineralolje har ingen annen effekt på huden at den til en viss grad kan beskytte mot fuktighetstap.  Motorolje som er tilsatt en dæsj planteolje og noen mikrogram vitaminer hjelper ikke på verken arr eller strekkmerker .  Det sier seg selv. 

Jeg ville prøvd med syrer, det vil garantert ha en viss effekt. 

Skrevet

Har brukt det mye, og syns den hjelper godt på tørr hud. Strøm og strekkmerker er en annen sak. 

Anonymkode: 2c8ca...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...