Gå til innhold

Når sende ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Vi gifter oss 2. oktober.

Når bør vi sende ut invitasjoner?

De i utlandet har alt fått beskjed. Vi synes august blir for sent, men i juli er det jo ferie. Hva med mai/juni, blir det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sendte våre ca. 20. mars og gifter oss 12. juni! Jeg ville kanskje sendt de i slutten av juni, begynnelsen av juli...? Tror det skal holde.

Skrevet

Synes det er veldig greit å få invitasjoner tidlig jeg, så juni høres fint ut synes jeg.

Skrevet

Vi sendte ut våre 14. februar og gifter oss 29. mai

Skrevet

http://www.dittbryllup.no/planleggeren/inv...nvitasjoner.asp

klippet:

Alle brudeparet ønsker å invitere til sitt bryllup skal motta en skriftlig invitasjon.

Det er vanlig å sende ut invitasjonen ca. 2 måneder før vielsen. Ansvaret for invitasjonene har tradisjonelt sett vært vertsfolkets ansvar. Mens vertsfolket før i tiden var brudens foreldre, er det i dag vanlig at begge foreldre parene eller at brudeparet selv står for gjestelisten og utsendelsen av invitasjonene.

Invitasjonene skal inneholde:

Antrekk. "Kjole og hvitt" betyr i denne sammenheng lang kjole for damene. "Smoking" står for pyntet antrekk. Kjolen kan være kort eller lang. "Mørk dress" er et pent, litt pyntet kjole. Les mer om disse tradisjonene i vår artikkel om ”Antrekket”.

Sted og tidspunkt for vielsen og bryllupsfesten

En overnattingsplan for bryllupet

En svarfrist. Svarene skal gis skriftlig eller ved å ringe et oppgitt telefonnummer.

Ferdigtrykte invitasjoner hvor man kan fylle inn personlige opplysninger fås kjøpt hos bokhandlerne eller man kan lage invitasjonskortene selv på en PC eller håndskrive dem. I tillegg finnes det også byråer som har spesialisert seg på trykking av invitasjoner, takkekort, sanger, menyer o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...