Gjest Poirot Skrevet 1. april 2004 #1 Skrevet 1. april 2004 Vi gifter oss 2. oktober. Når bør vi sende ut invitasjoner? De i utlandet har alt fått beskjed. Vi synes august blir for sent, men i juli er det jo ferie. Hva med mai/juni, blir det for tidlig?
April Skrevet 1. april 2004 #2 Skrevet 1. april 2004 Vi sendte våre ca. 20. mars og gifter oss 12. juni! Jeg ville kanskje sendt de i slutten av juni, begynnelsen av juli...? Tror det skal holde.
Augustbrud02 Skrevet 1. april 2004 #3 Skrevet 1. april 2004 Synes det er veldig greit å få invitasjoner tidlig jeg, så juni høres fint ut synes jeg.
Gjest Tex Skrevet 1. april 2004 #4 Skrevet 1. april 2004 Vi sendte ut våre 14. februar og gifter oss 29. mai
Maxine Grey Skrevet 1. april 2004 #5 Skrevet 1. april 2004 http://www.dittbryllup.no/planleggeren/inv...nvitasjoner.asp klippet: Alle brudeparet ønsker å invitere til sitt bryllup skal motta en skriftlig invitasjon. Det er vanlig å sende ut invitasjonen ca. 2 måneder før vielsen. Ansvaret for invitasjonene har tradisjonelt sett vært vertsfolkets ansvar. Mens vertsfolket før i tiden var brudens foreldre, er det i dag vanlig at begge foreldre parene eller at brudeparet selv står for gjestelisten og utsendelsen av invitasjonene. Invitasjonene skal inneholde: Antrekk. "Kjole og hvitt" betyr i denne sammenheng lang kjole for damene. "Smoking" står for pyntet antrekk. Kjolen kan være kort eller lang. "Mørk dress" er et pent, litt pyntet kjole. Les mer om disse tradisjonene i vår artikkel om ”Antrekket”. Sted og tidspunkt for vielsen og bryllupsfesten En overnattingsplan for bryllupet En svarfrist. Svarene skal gis skriftlig eller ved å ringe et oppgitt telefonnummer. Ferdigtrykte invitasjoner hvor man kan fylle inn personlige opplysninger fås kjøpt hos bokhandlerne eller man kan lage invitasjonskortene selv på en PC eller håndskrive dem. I tillegg finnes det også byråer som har spesialisert seg på trykking av invitasjoner, takkekort, sanger, menyer o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå