Gå til innhold

Politiet vil ikke hjelpe å få "stjålet" katt tilbake.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt sikre på hvor jeg skal plassere dette, men håper moderatorer flytter innlegget hvis det er feil.

Jeg skriver dette for en venninne av meg.

Saken er den at venninnen min har en katt som fikk et kull for nærmere et år siden. Da var hun fortsatt sammen med samboeren sin. Når det ble slutt så dro han til en kompis av seg og har bodd der siden. Han skal fortsatt betale husleie hos venninnen min, og har fortsatt leiekontrakt der hun bor.

En dag så var venninnen min borte, og mens hun da var borte så låste han seg inn i leiligheten og tok den ene kattungen med seg, og nekter å gi han tilbake.

(Kattungen var gammel nok til å bli tatt fra moren sin) Hun har da ringt politiet og spurt om de kan hjelpe henne med å få katten tilbake, men det vil de ikke da hun ikke har bevis på at katten er hennes. Hun har kun bevis på at mammakatten er hennes.

Hva bør hun gjøre? Noen som har noen tips? Vi hadde håpet på å slippe å dra opp til han og kreve katten tilbake på stedet da han kan være voldelig og driver med en del dop - men det ser nesten ut som at det er eneste løsning snart.

Grunnen til at hun vil ha den katten tilbake er at hun stoler ikke på at han kan ta vare på den pga. dopet og aggressiviteten hans. Han har også tidligere - da de fortsatt var sammen og bodde sammen - tatt mammakatten under vann da han ble sint på henne for å mase. Så som dere forhåpentligvis skjønner så virker det ikke spesielt trygt å la han få beholde denne katten han har stjålet med seg.

Også fordi det kan neppe være bra for en katt å være i en liten leilighet hvor doplukt og stoffer ligger rundt omkring.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Mattilsynet, og gjør det klart at selv om katten lever under kritikkverdige forhold, men at den har et hjem den kan komme til, så slipper dere avlivning. Så ville jeg byttet lås eller flyttet om jeg var venninnen din.

Anonym poster: 901e41c0a74db8d94a686142992c48ac

• Liker 1
Gjest molecules
Skrevet (endret)

(Kattungen var gammel nok til å bli tatt fra moren sin) Hun har da ringt politiet og spurt om de kan hjelpe henne med å få katten tilbake, men det vil de ikke da hun ikke har bevis på at katten er hennes. Hun har kun bevis på at mammakatten er hennes.

Syntes det er litt rart ettersom hvis hun har bevis at mammakatten er hennes, må da vel kattungene være hennes også siden de ble født av katten hun eier :klo: Hvis jeg var deg ville jeg trappet opp til et advokatfirmaet slik at de kan gi deg godt råd. Evt. kan de ta kontakt med politiet, om det er lov da. Jeg tror politiet er de eneste som vil greie å få orden på dette raskt og på en sikker måte.

Endret av molecules
Skrevet (endret)

Vi har kontaktet mattilsynet flere ganger og de har ikke gjort noen ting. Hun har ikke byttet lås enda, men skal flytte ut om en måned. Da vil huseier bytte låser, da han vet alt om dette og mer også som jeg ikke har skrevet her da det ikke har noe med katten å gjøre.

Vi har også kontaktet politiet, men de vil ikke gjøre noe da hun ikke har bevis på at katten er hennes. (Bare bevis på at mammakatten er hennes) Advokatfirmaer koster vel utrolig mye, gjør det ikke?

Vi syns også det var veldig merkelig at politiet ikke kunne gjøre noe. Ble forsåvidt møtt i telefonen av en utrolig uhyggelig og frekk politidame(eller hvem det nå er som tar telefonen)

Endret av Monsterkid
Gjest Spiderpig
Skrevet

Men dersom hun ikke har bevis for at kattungen er hennes blir det bare ord mot ord. Derfor kommer man ingen vei ved å anmelde..

Skrevet

Har dere ikke noen store sterke karer dere kan be om hjelp til å hente stakkar pusen? Helst slike som eier balltre.... Høres helt grusomt ut å ha en kattunge hos en dyremisshandler.

Men, som politiet sier, det finnes ingen bevis på at katten er hennes, da er det vanskelig for dem å gjøre noe. Mattilsynet legger seg vel ikke borti slike ting, der er det vel helst hvis man anmelder mishandling.

Men, hvis drittgubben driver med dop, vurdert å melde han for det? Så kan dere håpe på at han blir tatt med på stasjonen, da kan dere bryte dere inn å hente kattungen.

• Liker 1
Skrevet

Vi har faktisk anmeldt han for dop også vi. Men det vil politiet heller ikke hjelpe noe med, ,med mindre vi har bevis for det også. Tullepoliti...

Vi har tenkt på å ta med oss noen folk og dra opp dit for å kreve katten tilbake. Hadde bare håpet på å få slippe det, da det kan skape problemer.

Men er det det som må til, så er det vel det som må gjøres. ):

• Liker 2
Skrevet

Husk bare at ho må skifte lås først, vil eier gjøre det når hun flytter, så be om å få det gjort nå i stedet! Lykke til med å få hjem lille pusetass :pasha:

Skrevet

Takk!

Ja, det skal bli skiftet lås. Men siden han fortsatt har leiekontrakt på stedet så kan de ikke gjøre det enda? (Tror jeg) Men kontrakten går ut 1. Juni, så det blir nok gjort da. Og så skal vi hente katten. Tar med oss noen sterke menn, og trapper opp på døra. Så håper vi at det går fint for seg. Kan jo ikke akkurat bryte oss inn og banke opp dritten helles. Da får vi problemer med politiet, og det er jo heller ikke så heldig i en slik situasjon.

• Liker 2
Skrevet

Vi har faktisk anmeldt han for dop også vi. Men det vil politiet heller ikke hjelpe noe med, ,med mindre vi har bevis for det også. Tullepoliti...

Vi har tenkt på å ta med oss noen folk og dra opp dit for å kreve katten tilbake. Hadde bare håpet på å få slippe det, da det kan skape problemer.

Men er det det som må til, så er det vel det som må gjøres. ):

Skulle tro det var politiets jobb å etterforske når man kommer med tips. Utrolig vanskelig situasjon, håper det ordner seg.

• Liker 2
Skrevet

Politet er ikke brukanes til en skit har jeg funnet ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...