Gå til innhold

Anbefale en rimelig sykkel til småtrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg ønsker å kjøpe en sykkel jeg kan bruke til turer/lett trening/til og fra byen (mye oppoverbakker der), men har ikke allverden å bruke på dette.

Er det noen som kan anbefale en rimelig sykkel til dette formålet?

Anonym poster: fa783196b513de7f5ec69fa6647b63c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Var inne og kikket tidligere, men det var ikke mange i området jeg bor og jeg ser for meg at sending er noe herk :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er rimelig?

Anonym poster: 7e8b525b99d873c7fe59402e507560d7

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva sykler normalt koster, men opp mot 3000kr dersom det er mulig å få noe som duger til den prisen?

Skrevet

Aner ikke hva sykler normalt koster, men opp mot 3000kr dersom det er mulig å få noe som duger til den prisen?

Hvis din makspris er 3000 bør du prøve å finne en bruktsykkel. Hvis du kjøper en ny sykkel til 3000 så får du egentlig en sykkel med såpass billige komponenter at den knapt er egnet til å sykle til og fra jobb/skole.

På bruktmarkedet kan du derimot finne noe brukbart til 3000. Tenker du på å sykle på landevei eller i terrenget? Jeg tok en kjapp kikk på Finn, og fant denne til 2500: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40283456&searchQuery=

Hvis du kjøper en terrengsykkel eller hybrid bør du passe på at gir og bremser ikke er dårligere komponentgruppe enn Shimano Deore. Shimanos toppgruppe er XTR, deretter følger XT, LX, Deore og så en del grupper som maksimalt anbefales til hverdagssykling. Hvis gir og bremser skulle være SRAM og ikke Shimano, bør du ikke gå for noe dårligere enn X9, kanskje ned til X7.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis din makspris er 3000 bør du prøve å finne en bruktsykkel. Hvis du kjøper en ny sykkel til 3000 så får du egentlig en sykkel med såpass billige komponenter at den knapt er egnet til å sykle til og fra jobb/skole.

På bruktmarkedet kan du derimot finne noe brukbart til 3000. Tenker du på å sykle på landevei eller i terrenget? Jeg tok en kjapp kikk på Finn, og fant denne til 2500: http://www.finn.no/f...56&searchQuery=

Hvis du kjøper en terrengsykkel eller hybrid bør du passe på at gir og bremser ikke er dårligere komponentgruppe enn Shimano Deore. Shimanos toppgruppe er XTR, deretter følger XT, LX, Deore og så en del grupper som maksimalt anbefales til hverdagssykling. Hvis gir og bremser skulle være SRAM og ikke Shimano, bør du ikke gå for noe dårligere enn X9, kanskje ned til X7.

Takk! Skriver det ut og tar med i butikken, jeg. :ler:

Er jente, for øvrig, og 177cm, så sykkelen du linket til blir for stor til meg.

Skrevet

Takk! Skriver det ut og tar med i butikken, jeg. :ler:

Er jente, for øvrig, og 177cm, så sykkelen du linket til blir for stor til meg.

Som sagt, jeg tror ikke du finner noen ny sykkel med de nevnte komponentgruppene til 3000 i butikken, da er det i så fall et ganske bra tilbud.

Eksempelet var bare en tilfeldig annonse, og den befinner seg i Rådal, jeg vet ikke om det er lang unna der du bor. For den saks skyld er jeg ikke helt sikker på hvor Rådal er. ;) Ta en kikk på finn, sorter etter pris, og se om du finner noe som passer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sykkel for 3000 kroner (3500 kroner veil.pris). Så lenge jeg ikke lar den bli veldig skitten og "usmurt", så fungerer den veldig greit til hverdagslig sykling til og fra universitetet, byen/butikken osv.

Den er definitivt ikke den mest spenstige sykkelen jeg har prøvd (har en sykkel som koster 20+ tusen kroner til trening), men den fungerer helt fint til hverdagsbruk. Ikke minst er det deilig å ha en sykkel som man kan låse fast hvor som helst og ikke være redd for at det kan bli stjålet - det kan den selvsagt, men sjansen er liten sammenlignet med om det hadde vært en sykkel i titusenkronersklassen, og om det skulle skje, er det heller ikke et like stort tap som om det hadde vært en dyrere sykkel. Hadde heller ikke hatt hjerte til å la den "ordentlige" (trenings)sykkelen min stå ute i regnet hele døgnet.

Anonym poster: 58af17a812572eec354ef9e9f099a59a

Skrevet

Har sett sykler til 699,- eller 799,- på xxl og biltema tror jeg(?) Men de er sikkert ikke så bra da..

Skrevet

Jeg bruker sykkel til daglig fremkomsmiddel mellom hjem og barnehage og noen litt lengre turer. Det er en hybrid sykkel, den kostet vel 3000ca, men det var når de skulle ha ut alle syklene etter sommeren og inn med vinter varer. De har en del tilbud på xxl og div sportsbutikker fortiden, så bare hold utkikk.

En hybrid sykkel er lett å sykle på og triller lett. Noe jeg anbefaler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...