Gå til innhold

Min kone driver meg til vannvid noen ganger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger det her også jeg, håp om et svar

Hei. Jeg er gift med verdens flotteste dame, ikke for tynn og ikke for tykk, hun er rett og slett perfekt.

Men i den siste tiden har hun blitt enormt opptatt av mat. Hun har alltid likt å lage mat, og vi lager ting fra bunnen av. Men hun blir piss forbanna hvis jeg lager mat på en annen måte enn hun planlegger. I den siste tiden har hun spist 1 skive til frokost, uten smør, kun med en enkel lakseskive oppå.

Til middag skal det ikke være verken saus, smør eller noe til henne, men hun lager

til oss andre. Ikke spiser hun snop lengre, alt er plutselig fyfy for henne.

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, hun raser ned i vekt det er noe de fleste legger merke til men ikke hun selv. Hun kler seg i ulltøy og mye klær, og ja selv om jeg er gift med henne ser jeg henne sjelden naken for hun legger seg med pysj, og sexlivet vårt er vel heller svært labert, hun vil rett og slett ikke.

Noen tips

Anonym poster: fcae6044664866524f736ba4c942e6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du henne komplimenter..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om hun plutselig har fått komplekser og vil slanke seg. Har hun lagt på seg i det siste? At du er fornøyd med kroppen hennes betyr ikke at hun er det selv.

Anonym poster: 06d420fc0288e4176cefb82dea06d41d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sikker på at hun ikke har en spiseforstyrrelse i voksen alder? Er det mye annet som skurrer enn at hun spiser mindre, er veeeeeldig opptatt av kosthold og lite lysten på sex? Hvordan er kommunikasjonen mellom dere?

Endret av Havbris
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at hun ikke har en spiseforstyrrelse i voksen alder? Er det mye annet som skurrer enn at hun spiser mindre, er veeeeeldig opptatt av kosthold og lite lysten på sex? Hvordan er kommunikasjonen mellom dere?

Jeg fant bare stoff om spiseforstyrrelser hos unge, men det er kanskje det samme? Hun liker ikke at jeg kommer inn på badet når hun er der, noe hun ikke brydde seg om før, vi har en god kommunikasjon trodde jeg, men kanskje ikke likevel.. Ikke lett.

Skrevet

Ser du om det har vært noen hendelser forut for denne forandringen? Er hun opptatt av å passe på mobil etc?

Skrevet

Jeg fant bare stoff om spiseforstyrrelser hos unge, men det er kanskje det samme? Hun liker ikke at jeg kommer inn på badet når hun er der, noe hun ikke brydde seg om før, vi har en god kommunikasjon trodde jeg, men kanskje ikke likevel.. Ikke lett.

Jeg kan ikke mye om spiseforstyrrelser men kjenner kvinner som har utviklet dette i godt voksen alder - i kjølvannet av andre kriser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Havbris: Nei det er ingenting i kjølevannet, og mobilen er helt åpenbar mulig for meg å låne, sjelden hun bruker den, og er ikke noe på nettet i det hele

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en begynnende spiseforstyrrelse. Det bør man i så fall ta på alvor. Dessverre alt for mange unge og eldre kvinner (og noen menn) som lider av spiseforstyrrelser i dag. Snakk med henne om det her.

Anonym poster: 78cff0127066de44279b7e142ded8d7d

AnonymBruker
Skrevet

Spiseforstyrrelse, helt opplagt.

Anonym poster: 50213af416ecf900483e4197933a920d

Skrevet

Havbris: Nei det er ingenting i kjølevannet, og mobilen er helt åpenbar mulig for meg å låne, sjelden hun bruker den, og er ikke noe på nettet i det hele

Jeg regner med at du har snakket med henne om denne forandringen. Hva sier hun? Er hun i jobb - problemer på jobb?

• Liker 1
Skrevet

Forteller du henne hvor sexy du synes hun er? Og da helst før hun startet å slanke seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at du har snakket med henne om denne forandringen. Hva sier hun? Er hun i jobb - problemer på jobb?

Ingen problemer på jobben heller, problemet er når jeg vil snakke om dette har hun mange unnskyldninger for å ikke prate om det , hun sier det går bra

Forteller du henne hvor sexy du synes hun er? Og da helst før hun startet å slanke seg?

Ja da dette har jeg sagt fra dag en som vi traff hverandre, det er 12 år siden

AnonymBruker
Skrevet

Spiseforstyrrelse, helt opplagt.

Anonym poster: 50213af416ecf900483e4197933a920d

Hun er 39 år gammel, hva kan jeg som hennes ektemann gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke spørre henne da? At du har lagt merke til matvanene hennes (dropper saus, unngår smør på skiva) osv, og du lurer på om det er noe galt. Er hun missfornøyd med kroppen sin kanskje? Det er bare hun så vet, så spør. :)

Anonym poster: b60488c6ce7717920422f8c35ba09237

Skrevet

Hva slags unnskyldninger er det hun kommer med for å ikke snakke om det? Har dere ellers kunnet snakke om vanskelige ting? Vet du om det er lenge siden hun var på en lege-sjekk?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke spørre henne da? At du har lagt merke til matvanene hennes (dropper saus, unngår smør på skiva) osv, og du lurer på om det er noe galt. Er hun missfornøyd med kroppen sin kanskje? Det er bare hun så vet, så spør. :)

Anonym poster: b60488c6ce7717920422f8c35ba09237

Hva slags unnskyldninger er det hun kommer med for å ikke snakke om det? Har dere ellers kunnet snakke om vanskelige ting? Vet du om det er lenge siden hun var på en lege-sjekk?

Jeg slår deres sammen jeg. Jeg spør henne i dag ved middagen om det er noe hun ikke er fornøyd med når det gjelder kroppen hennes, vel da sa hun nei, og sa at hun var svææært fornøyd.

Når det gjelder unnskyldninger så er det bare at det er ingenting, ikke noe å snakke om osv, ja vi kan drøfte de mange ting livet har å tilby, men når det gjelder min bekymring for hennes matvaner så får jeg bare slutt å mas. Helsekontroll hos legen...... vel jeg vet ikke, hun blir sur hvis jeg foreslår at vi skal kontakte lege, så jeg vet liksom ikke, tror jeg må lese meg opp på dette med spiseforstyrrelser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at det er frustrerende dette. Jeg føler at det er lite lesestoff om voksne og spiseforstyrrelser.

Skrevet

Det første som ramlet inn i hodet mitt er at hun muligens har blitt utsatt for et overgrep av noe slag. Eller om det er noe fra barndommen som har dukket opp. Er det noen mulighet for at hun har blitt voldtatt eller antastet, og at det er derfor hun plutselig har forandret seg slik?

Skrevet

Hun slanker seg jo åpenbart, men om det er en sykdom eller ikke avhenger jo av vekten nå, at du synes hun er perfekt betyr jo ikke at hun synes det, eller er det fra et helse perspektiv.

Muligens er hun litt overvektig, slanker det bort og slutter slankingen når hun er passe( ifølge BMI og seg selv, ikke deg). Da er hun en flink dame uuten spiseforstyrrelser og bør få støtte ikke pes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...