AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Jeg tok en beslutning om noe (som egentlig ikke var noe ille, alt kom til å gå bra, men noen andre mente at det var et prinsipielt problem. Vi har tidligere aldri hatt noe porblem med lignende saker før, det handler nok mest om personer, selv om vi skal oppføre oss profesjonelle og ikke utelukke andre pga personlige grunner). Jeg syns det var litt synd, men jeg bøyet meg i støvet og gjorde endringer så de andre ble fornøyd, sa at jeg hørte hva de sa, og at jeg kom til å ta det seriøst og også endre på det, så vi har denne regelen i fremtiden også. Men jeg har ikke fått noen tilbakemeldinger, eller takk, eller "det høres bra ut", "fint at du hørte på oss" eller noe. Jeg vet godt at alle som skal har fått beskjeden. Det eneste er fra en person som var enig med meg om opplegget helt fra starten og ikke så på det som noe problem slik som meg. Hun sa at det hørtes greit ut det jeg kom med. Men de som var uenige har ikke sagt noenting! Det var en ganske furt henvendelse jeg fikk om saken, og det er ikke første gangen det har skjedd at, spesielt en av de, kommer med henvendelser, tydelig bare for å klage på noe... og hun klarer fint å dra med seg en av de andre på "sitt lag". Det har også skjedd før at jeg har sagt "unnskyld, vi ser på den måten dere syns er greit, også prøver vi det!" Ikke at jeg kommer med dårlige beslutninger hele tiden, men vi kommer borti problemstillinger hele tiden som må løses, og vi har nå alle kommet med både gode og dårlige løsninger. Men når jeg iblant har en "dårlig ide" (hvertfall i deres øyne, spesielt når de skal klage på noe ang personligheten til folk, som vi egentlig ikke skal gjør. Selv om jeg skjønner det er kjipt at de må forholde seg til folk de ikke går så godt overens med...) så tar de det ut på meg. (for det meste bare disse to jeg nevnte) Og det er INGEN, absolutt INGEN positive tilbakemeldinger når jeg (eller noen andre i gruppen) tar hensyn til andres ønsker. De bare gidder ikke svare, og om de tar opp igjen saken senere så ripper de bare opp i det de syns var kjipt med det, men nevner aldri at det er bra "problemet" er løst, og nevner aldri det at jeg faktisk jobbet for å få ting mer slik som de ville. Hvorfor er ikke folk takknemlige? Hvorfor skal noen absolutt "ta" noen andre, selv om det er ordnet opp i etterpå? Hva kan man gjøre med sånne folk? Anonym poster: 956b4622ead4c83a270e075f7bba7ecb
Gjest Cogni Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Kjenner meg igjen i situasjonen. Den typen utakknemmelighet ga meg skikkelig avsmak for å ha "personellansvar" for noen år siden. Og når det gjelder at ting virker å være like galt selv om du godtar å gi etter for andre, så har jeg også erfaring med at det har blitt brukt mot meg - Først var jeg teit som ikke var enig med "alle andre" og så var jeg teit fordi jeg liksom hadde innrømmet å ta feil. Jeg var altså teit uansett hva jeg gjorde. Hva gjør man med sånne folk? Helst holde seg langt unna dem, for de kommer IKKE til å skjerpe seg med det første. Pass på at du ikke sliter deg totalt ut, på å prøve å samarbeide med folk som ikke bryr seg om å samarbeide. Pass på at du ikke sliter deg totalt ut, på å gjøre en jobb som du ikke trives med(?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå