Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har meldt meg inn i dag, selvom jeg har brukt sidene i mange ukere allerede.

Men hvordan får dere til disse bildene under navnet deres og hvordan forandrer dere skrift og farge, og hvor finner jeg ut alt dette slik at jeg kan bli like flink som dere?

Jeg skjønner ingenting jeg............................. :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Gå inn på profilen din, der kan du legge inn et avatar.

Profil kanppen er øverst på siden.

Skrevet

Hei igjen!

Nå skjønte jeg litt mer, men det var bare litt......................! :cry:

Gikk inn der dere sa, men det stod bla at jeg kunne hente ned Avatar fra URL. Hva/hvor er det? :hakeslepp:

Jeg skjønner hvis dere blir oppgitt nå altså, men jeg er så utrolig blank! Kanskje jeg burde latt dette være? :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da finner du deg en avatar på nett og putter inn URLen i det vinduet. :wink:

Skrevet

Men visst spørsmålet var kva ein URL er for noko, så er det adressa. (Dvs. http://www.og så vidare)

Finn du eit bilete på nettet du vil bruka, eller har eitt på PC-en, og ikkje får det til - så berre spør igjen. Du er ikkje den første som lurar litt :)

Gjest Starya
Skrevet
Hei igjen!

Nå skjønte jeg litt mer, men det var bare litt......................! :cry:

Gikk inn der dere sa, men det stod bla at jeg kunne hente ned Avatar fra URL. Hva/hvor er det? :hakeslepp:

Jeg skjønner hvis dere blir oppgitt nå altså, men jeg er så utrolig blank! Kanskje jeg burde latt dette være? :oops:

For å hente URL (adressen) til et bilde du har funnet på nett høyreklikker du på bildet og velger "egenskaper". På den oversikten du får opp kan du ser størrelsen på bildet, dette må ikke være mer enn 80 x 80 piksler. Du ser også adressen til selve bildet, som er noe à la: http://www.pikecountypa.com/fishbowl.gif Det er denne du setter inn på profilsiden for å bruke avataren.

Gjest Seleena
Skrevet

http://www.smily.at/smily/smily989.gif

Her er eit eksempel på ein url. Klikk ut denne her i frå og lim den inn på linja der det står du skal lime inn og trykk o.k.

Dette er ein smurf. Litt kjedeleg, men du kan bytte etterkvart!

Skrevet

Hei igjen!

Nå kommer dere vel til og anbefale meg et datakurs..... :hoho:

Jeg klarte og finne meg et bilde, men jeg skjønte jo ikke stort mere, så da jeg "fikk det frem", så havnet det på fotogalleriet til Kvinneguiden.

Men det var jo ikke der det skulle være!!!! Jeg gikk inn på Profil og fant frem filen med mitt bilde, men det er for stort 500x et eller annet. Hvordan får jeg det i mindre str.?

Gjest Starya
Skrevet

Da må det redigeres i et bildebehandlingsprogram.

Hvis du ikke absolutt vil ha akkurat det bildet, så kan du ta et avansert bildesøk på goole. Da kan du bestemme at det kun skal søkes etter små bilder, og det er lettere å finne det du vil ha.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det er enkelt å endre storleik på eit bilete:

1. Last ned IrfanView - www.irfanview.com

2. Opne biletet i Irfanview

3. Edit -> Resize (evt. trykk Ctrl-R)

4. Skriv inn ønska storleik (maks 80x80 som avatar her)

5. Lagre som gif, jpg eller png

Ved lagring som jpg eller png kan du stille kvaliteten/kompresjonen.

For å bruke det som Avatar etterpå:

6. Gå til profil

7. Last opp avatar frå PC

8. OK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...