Gå til innhold

Menn dør mest i traffikken, Hva mener dere?

AnonymBruker

20 stemmer

1. 1. er det menn eller kvinner som kjører best? ( ta hensym til forsiktighet og teknikk)

• Menn
      8
    • Kvinner
      12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slik jeg ser det så er det menn som dør mest i følge denne statestikken.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,7200&MainContent_6263=6464:0:25,7201&List_6212=6218:0:25,7202:1:0:0:::0:0

Menn overvurderer sine evner og kjører som oftest mer på... De er mer uredde og derfor mer sannsynlighet for å ikke gå sin vei når ting begynner å bli farlig. er noe jeg tror er hovedårsaken.

Mens vi kvinner kjører oftere i lavere fartgrenser og er mer forsiktige. Jeg vet selv at jeg ikke er spesielt flink til å kjøre bil og er derfor er mer forsiktig, holder vikeplikten og er veldig obeservert osv. noe jeg tror er hovedgrunnen til at jeg lever her i dag. har hatt mange nesten ulykker.. :-/

Det sies at det er tryggest å sitte på med ei kvinne enn en mann.

Hva mener dere?

Anonym poster: 04b8eaaaa429669ad6e6685b88eea6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis menn dør oftest i trafikken så er det bare fordi vi må stå ut med deres mas og kjefting hele tiden.

Anonym poster: 24f9a2a715fbdafcc047604f1a4b06ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel flest unge menn som dør i traffiken.

Dette kommer nok av at de tror at ingenting kan skje dem

Anonym poster: cdf7ca68aaba65fd00ae7d060c8bbea7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er tryggest å sitte på med personer som kan kjøre bil og som kjører etter fornuft. Det er mange menn og kvinner som kjører som idioter.

Men sånn generelt er jo menn mer utsatt for ulykker, fordi de som gruppe kjører mer, er mer uforsiktig og kjører fortere.

Selv foretrekker jeg helst å kjøre selv, for da føler jeg meg tryggest.

Anonym poster: b78d09831ec543c4f2687bed40c97400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel fordi det prosentvis er flere menn enn kvinner som kjører bil. ;)

Blant de jeg kjenner er det nesten uten unntak alltid mannen som kjører når de skal på butikken, hytta, ferietur, osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes ingen kvinnelige rally-sjåfører eller formula 1-sjåfører. Det er en grunn til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunen

Nei, hadde kvinner kjørt som menn hadde det vært null problem. Problemet er rykk og napp kjøringa til kvinner, at de nekter å benytte seg av forkjørsrett, skaper farlige forbikjøringer ved unødvendig lav fart etc. Kvinner er mye mer trafikkfarlige for hele trafikkbilde, men det er menn som ferdes der oftest og prøver å effektiviserere tiltakene mot kjeppene kvinnelige sjåfører stikker i hjula deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror menn hadde gjort det vel så godt som kvinner dersom de ble bedt om å kjøre tryggest mulig, men menn er impulsive og kan gjerne finne på å kjøre uansvarlig.

Samtidig er det naturlig å ta hensyn til at menn kjører 2.5 km for hver 1 km kvinner kjører. Det nyanserer bildet litt, og er også grunnen til den vanlige misforståelsen om at vi ville hatt færre trafikkuhell dersom kvinner kjørte mer på bekostning av menn. Men jeg tror kanskje antall alvorlige ulykker hadde gått ned, vi hadde bare heller fått en god del flere småulykker.

Anonym poster: 64fc44475bbdb9ddd58523ba8a51f91f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kjører best teknisk sett, dette vises bl.a ved at de har færre "småulykker" relatert til parkering o.l. Det som gjør utslaget på dødsstatistikken er at særlig mange unge menn kjører fort, mens menn i tillegg kjører mer enn i kvinner.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her

Jeg er bare ute etter meninger og vil bare ha en debatt. Jeg syns bilkjøring er en interssangt tema å snakke om.

Her sier Vg i fjor at damer er best på parkering. de nevner også statistikk sett at kvinner havner i færre ulykker

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10077254

Anonym poster: 04b8eaaaa429669ad6e6685b88eea6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen kvinnelige rally-sjåfører eller formula 1-sjåfører. Det er en grunn til det.

Av samme grunn finnes det flere mislykkede mannlige wannabe-rallysjåfører i trafikken som påvirker statistikken på en vond måte.

Derfor anser jeg kvinner for å være hakket bedre sjåfører enn menn. De kjører kanskje ikke like elegant, men statistikken er klar i sin tale. Forsiktighet vinner over stil.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Derfor anser jeg kvinner for å være hakket bedre sjåfører enn menn. De kjører kanskje ikke like elegant, men statistikken er klar i sin tale. Forsiktighet vinner over stil.

Det er vel fort det samme her som på veldig mange andre områder: De aller flinkeste er menn, men det er de aller dårligste også.

Det viser seg innen veldig mange forskjellige områder: Kokker, sjakkspillere, rallysjåfører og til og med IQ. Spennet er større blant menn. Menn har lettere for å bli fullstendig ensporet, mens kvinner flest er opptatt av flere ting. Det har fordeler og ulemper, og å være ganske god på mange ting er nok alt i alt det beste, men noen av de aller mest ensporede blir naturlig nok også de aller flinkeste.

Selvsagt finnes det unntak, men det er en tendens. Jeg synes f.eks. sjakk er et godt eksempel. Det finnes kun én kvinne blant de 100 beste sjakkspillerne i verden, og det er en aktivitet (eller idrett om du vil, den diskusjonen tar jeg ikke nå) der det å være fullstendig ensporet er veldig viktig for å bli helt i verdensklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fort det samme her som på veldig mange andre områder: De aller flinkeste er menn,

Jeg tror at dersom man skal bli best i verden så må det både langsiktig lojal plan til, og viljen og evnen til å risikere mye. Kanskje menn tar større sjanser? Kanskje denne mekanismen slår ut på statistikken? Kvinnfolk kan være like gærne i sin målbevissthet.

Det som er litt merkerlig er at alle de som imponerer meg mest, prestasjonsmessig, er kvinner (bortsett fra fysisk prestasjon).

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tror jeg at også menn kun dør én gang, også i trafikken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Leste i NAFbladet at kvinner har en tendens til å bulke, ta speil, kjøre på i parkeringssoner osv, mens menn derimot står for ulykker i høy fart, front-mot-front og dødsulykker.

Anonym poster: a599ea2ffb861a262b5d16095d604c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i NAFbladet at kvinner har en tendens til å bulke, ta speil, kjøre på i parkeringssoner osv, mens menn derimot står for ulykker i høy fart, front-mot-front og dødsulykker.

Anonym poster: a599ea2ffb861a262b5d16095d604c8a

Det siste der høres mest farlig ut :-P det er jo bedre å ha en bulk enn utforkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det siste der høres mest farlig ut :-P det er jo bedre å ha en bulk enn utforkjøring.

Det er klart, men ulykkesstatistikken blir feil, dersom man skal ha med bulker, speil osv. i den. I tillegg er nok en del ulykker som ikke kommer fram i statistikken. Hvor ofte rapporterer man en "ubetydelig" bulk?

Forsøker å overse det forferdelige språket her (når folk dør, dør alle like mye, uavhengig av kjønn, alder, hudfarge osv.), men det at flest menn dør i trafikken hvert år har nok et sammensatt bilde. Det går nok på høyere fart, at de kjører mer, overvurderer egne evner, liten respekt for fart og slike ting.

Anonym poster: f210d9c0fe8206ba9bfb23f76a5b8c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"håpløst" spørsmål i "undersøkelsen". Tror de fleste er enig i at kvinner kjører mer forsiktig, men at menn har bedre teknikk =D

De siste 4 årene har jeg hatt jobb som innebærer å kjøre bil i 6-7 timer hver dag. Har aldri hatt et uhell, selv om det er nære på hver dag. Stort sett er det kvinner og gamle mennesker som gjør feil slik at jeg må gjøre grep for å unngå et uhell. Mannfolk (noen) kjører som noen svin, men de er lette å lese. De kjører "bra", men aggresivt. Så lenge folk kan lese dem i trafikken, og de har kontroll på bilen er de ikke så farlige.

De som derimot ikke går an å lese, de som gjør "stupid shit!!" som å bytte felt helt uten grunn, uten forvarsel er livsfarlig (dette er en kvinnegreie etter min erfaring). Ikke forstå fletteregelen, eller ha nok ferdigheter til å avpasse farten bitte-bittelitt slik at folk kommer seg på f.eks motorveien er også en "typisk" kvinnegreie.

Det er nok tryggere å sitte på med en kvinne, med tanke på om du vil dø i en bilulykke, men hvis du har svakt hjerte er nok det like farlig hos begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...