silverdoe Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Vart plutseleg usikker no..sit og strikkar Mariusgenser, har såvidt begynt. Er ferdig med vrangbord (damegenser med rund sal) og så står det: "strikk glattstrikk til arbeidet måler 11 cm"..skal eg då telle med vrangborden, som er ca 3 cm? Altså, strikke 8 cm med glattstrikk før eg begynner fellinga? Trur eg har gjort feil med slikt før...
Rødvinspiken Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Ja det er riktig. Når det står arbeidet så gjelder det fra starten inkl. vrangborden
Badeand Skrevet 25. april 2013 #5 Skrevet 25. april 2013 Vart plutseleg usikker no..sit og strikkar Mariusgenser, har såvidt begynt. Er ferdig med vrangbord (damegenser med rund sal) og så står det: "strikk glattstrikk til arbeidet måler 11 cm"..skal eg då telle med vrangborden, som er ca 3 cm? Altså, strikke 8 cm med glattstrikk før eg begynner fellinga? Trur eg har gjort feil med slikt før... Vart plutseleg usikker no..sit og strikkar Mariusgenser, har såvidt begynt. Er ferdig med vrangbord (damegenser med rund sal) og så står det: "strikk glattstrikk til arbeidet måler 11 cm"..skal eg då telle med vrangborden, som er ca 3 cm? Altså, strikke 8 cm med glattstrikk før eg begynner fellinga? Trur eg har gjort feil med slikt før... Vil bare tipse deg om at den genseren er veldig kort på lengden, så med mindre du er veldig liten, så ville jeg strikket den noen cm lenger før du starter fellingen. Jeg strikket small, og er ca 170 cm, og jeg strikket min 10 cm lenger, og den er ikke akkurat for lang, for å si det sånn
silverdoe Skrevet 25. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2013 Takk for tips! Den er til mammaen min, og eg har fått kroppsmåla hennar. Strikkar i str L, men skal ta og strikke den nokre cm lenger då da Bra du seier ifrå, ikkje kjekt med for kort genser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå