Gå til innhold

Tråden for oss med en ca 8 kg for mye og som elsker godteri.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Starter med å presentere meg selv. er ca 169 og ca 65 kg. grrr.vil ned ca 8 , men er så vanskelig fordi jeg elsker godteri. da særlig smågodt . spiser sjelden potetgull. er en rolig og bedagelig type. rusler ca 1,5 time hver dag, og trener 1 t i uka. er ikke en type med supermye energi. liker best sofakvelder med film, venninner og godis.denne vekta mi har mer eller mindre holdt seg stabil i mange år, men jeg vil ned:-( liker ikke treningsstudio, hater å sykle, men er veldig glad i å ngå tur. andre i samme situasjon? eller noen med gode tips? glemte å nevne at jeg hater proteiner og elsker karbohydrater. spiser kun litt av kjøttet, men masse ris og salat desverre:-( noen proteinkur er ikke noe for meg med andre ord.

Anonym poster: 2391531158817e9ae15ed9be7925bc98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil beholde kosthold og livsstil, er det ikke rimelig å forvente at du går ned i vekt. Hvis du vil gå ned i vekt, så må du endre både livsstil og kosthold.

Med andre ord - kutt ut godteri, reduser karbohydrater (men ikke kutt dem fullstendig), spis variert, men sats på sunn mat, begynn å trene mer enn 1 time per uke (gjerne 1 time hver dag). Du trenger ikke treningsstudio, du kan trene hjemme eller jogge ute.

Valget er ditt.

• Liker 1
Skrevet

Du kommer ikke til å gå ned i vekt ved å fortsette som før, nei. Det er jo kjedelig såklart, men hvis det å gå ned i vekt var enkelt, ville alle vært slanke og tynne. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en tråd jeg kan være med på?:) Jeg skal ned cirka 8 kg, fra 66 til 58. Har vært flink og spist sunt og beveget meg(kanskje litt for lite men kostholdet er jo viktigst sier de) i en uke nå. Imorgen har jeg veiedag og jeg krysser fingrene for at jeg ser forskjell, det ville vært super motivasjon til å fortsette!!

Anonym poster: 30bb5a0f80d013d1e4320cb86fbbe0d6

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg elsker elsker elsker sjokolade, cookies, brownies og sjokoladekake!! Men har klart å holde meg unna en uke nå. I helgen skal jeg kose meg med litt da :)

AnonymBruker
Skrevet

AB over her. Det er bare å komme å claime tråden din tilbake TS, men til den tid så bruker jeg den litt jeg, greit å få skrevet ut noen resultater og ting på veien :-) blir muligens mer motivert.

Hvertfall.. jeg veide meg idag og veide 64,2. Ble egentlig litt skuffet, for jeg snikveide meg for et par dager siden og da veide jeg 64,7.. Og har vært så flink at jeg håpet det skulle gå fortere. Pluss, jeg føler alt bare er vannvekt. Kroppen kan jo lagre flere kilo med vann såvidt jeg har forstått?

Men men, nedover gikk det jo og går det nedover neste uke og så får jeg bekreftet om at det ikke er vannvekt men fett. Er bare utålmodig!

Skrevet

Tenker du at dette skal være en motivasjonstråd for å gå ned i vekt? I så fall vil jeg gjerne hive meg på! Jeg vil ned ca 7 kg og er også svak for søtsaker!

• Liker 1
Skrevet

Overskrifta var som å beskrive meg selv :) Er 1.72 høy og 75 kg. Vil maks ned til 65 kg, under dette blir jeg for tynn, synes jeg. Men alt under 70 er jeg fornøyd med.

Fikk barn nummer to for nesten 2 mnd siden, men det er ikke graviditetskilo jeg sliter med. Har vært heldig og "mistet" disse kiloene rett etter begge fødslene. Jeg ammer, så forbrenningen er ganske god. Problemet er at jeg har konstant lyst på mat eller godteri, og at jeg spiser mer mat og mer usunt nå enn til vanlig. Jeg sliter med å beherske meg!

Er ikke veldig glad i å trene, og ender gjerne opp som støttemedlem på treningssentrene. Men jeg er glad i gå på ski (men det ble det fint lite av denne vinteren, og nå er det jo ikke aktuelt lenger). Jeg er også glad i turer i skog og mark, så jeg satser på at det blir mer av dette utover vår og sommer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også gjerne bli med her! Er 173 høy og vekten viste 69,9 kg idag. Ned 8 kg hadde vært perfekt! Trener styrke 4-5 ganger i uken og kveldene går ofte med til sjokoladespising "fordi jeg fortjener det". (og fordi det er såå godt!!

Men skal la være å kjøpe mer fra idag av og kanskje begynne å jogge litt igjen:-)

Lykke til TS og dere andre:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeej at flere er med! Jeg huker av som anonym fordi jeg rett og slett alltid gjør det, så kommer til å signere som L på slutten av innleggene mine nå. Jeg er den første anonyme her i tråden som ville ned fra 66 til 58 altså. :) Lykke til til dere!!

L

AnonymBruker
Skrevet

Er med her jeg og :) jeg er 160 høy og veier 59 kg, gått opp 8 kg det siste året og er ikke fornøyd. Vil ned til 51 ish. Signerer med som A fremover.

Get ready, set, go!

- A

Anonym poster: 130eebdb39212f9a45aa1c6da3c3c226

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slenger meg på.. Jeg er 165 og veier 70 kilo.. Jeg vil ned til 60. Har lagt om kostholdet og spiser ikke godteri og drikker ikke brus lenger. Sykler en halvtime på høy intensitet hver dag. Vil dette gi noe utslag tro?

Anonym poster: 703ccaa3447d0c3d0f98bed0a83b70f8

Skrevet (endret)

Jeg er 162 høy og veier nå 65 kilo. Har aldri veid så mye, men er virkelig min egen feil. Er veeeeldig glad i cola! Har begynt å ta meg sammen og trener nå 5 ganger i uken - da løper jeg minst 5 km og trener en del styrke. Men hvor mye kondisjon bør man trene for å gå ned i vekt? Og hvordan skal jeg klare å komme over colatrangen min?

Vil forresten ned til 55 kg :)

Endret av mmaria
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg skal på butikken nå og kjøpe en bøtte med Ben and Jerrys :D NAAAAM!!

Anonym poster: 37eea328ad88675099301aaccdbe4d75

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 162 høy og veier nå 65 kilo. Har aldri veid så mye, men er virkelig min egen feil. Er veeeeldig glad i cola! Har begynt å ta meg sammen og trener nå 5 ganger i uken - da løper jeg minst 5 km og trener en del styrke. Men hvor mye kondisjon bør man trene for å gå ned i vekt? Og hvordan skal jeg klare å komme over colatrangen min?

Vil forresten ned til 55 kg :)

Hvor mye cola drikker du da?

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Prøv å kutte ut sukker helt en periode, også søtningstoffer. Spis mer grønnssker og mindre ris. Bytt ut med fullkornris. Lag blomkålmos istedet for potetmos (smaker nesten likt). Havregrøt istedet for brød noen ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Er selv 160 cm og 55 kg, ønsker å gå ned ca 5 kg.

Sitter i skrivende stund her og gnager på en Japp-sjokolade (340 kcal). Skal spise hele, kose meg, og allikevel vil jeg havne i kaloriunderskudd i dag. Må må ikke kutte ut alt man er glad i selv om man skal ned i vekt (med mindre man har et sykelig avhengighetsforhold og mister all kontroll uansett).

Trikset for min del er å spise 95% ren, sunn, næringsrik mat og ikke ligge for lavt på kaloriene til hverdags. Da får kroppen min i seg det den trenger av næring og energi, og jeg blir istand til å ta meg en sjokolade som dette uten å få over i mindless fråtsing, som jeg gjorde før.

Anonym poster: 48a29d5905d99bf0d0c2ab763120e006

AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg har sprukket skikkelig igår og idag :-( skuffet over meg selv nå. Må vel bare tenke at jeg ikke må starte på nytt imorgen men fortsette som før. Forrige uke var jeg nemlig ekstremt flink... Ååååh men det er så surt å tenke på hvor mye dritt jeg har stappet i meg OG hvor lav selvfølelse jeg får av det. Og av å se hvor stor jeg har blitt, selv om jeg bare har ca 8 kg for mye føler jeg meg rett og slett jævlig med meg selv i sosiale sammenhenger og ender med å spise mer som trøst rett og slett fordi jeg føler meg dritt. Ond dust sirkel.

Liten utblåsning...... beklager!

L

Skrevet

Hvorfor ikke bare la vær å kjøpe godteri? Er jo ikke værre enn det hvis du vil ned i vekt.

Begynn å spis mer kylling, fisk og rent rødt kjøtt sammen med et økt inntak av sunne grønnsaker som gulrot, brokkoli og paprika. Det vil gi deg en helsemessig gevinst og samfunnet en økonomisk og sosial gevinst.

Skrevet

Wow! De første dagene har gått overraskende bra:-) har skikkelig sukkersug men hver gang jeg er på butikken og står forran godishyllen tenker jeg på hvor fin kropp jeg kommer til å få om jeg bare dropper sjokoladen et par uker. Og hvis det ikke hjelper lurer jeg meg selv til å tro at jeg heller kan kjøpe imorgen, hvis jeg tar en lang joggetur først:-) selvom det bare er "løgn" haha. Skal ikke spise godis før jeg har gått med de 8 kiloene:-) hvordan går det med dere?

Beklager at det blir litt rotete, skriver fra mobil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...