AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Er det ok at babyen får makrell i tomat på brødskiva? Har prøvd å Google litt, men ble ikke helt klok. Noen mener det er for mye salt og sukker i sausen, andre mener fisk er farlig pga at det er allergifremkallende. Andre igjen mener folk er hysteriske. Jeg heller til det siste Hva sier KG-brukerne (som jeg i de fleste tilfeller anser som litt mindre hysteriske enn babyforumdamene) om dette? Gir du babyen din makrell i tomat? Jeg vil selvsagt ikke gi han det om det er skadelig for han... Anonym poster: 8080ea16659c89b04d41cb31f877e105 2
Gjest Phoenix Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Jeg er på samme linje som deg, folk er hysterisk. Gi ungen makrell i tomat 2
Gjest Magdalene Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 I et tynt lag på brødskiven kan det vel ikke være farlig?
Semydfe Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Ta vekk litt av susen. Det er jo den som inneholder det meste av salt og sukker, og den kan jo også kanskje være litt sterk. Men jeg tenker også at baby på 8 mnd bør kunne spise litt av dette.
*Joyce* Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Her har vi servert makrell i tomat fra boks, ikke tube, og tatt bort mye av sausen (mest fordi ungen ikke vil ha tomatbaserte ting, men elsker fisk). Hun har fått det fra 7-8 mnd.
Gjest Clafoutis Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Jeg kunne også tenke meg å gi lillegutt makrell i tomat siden han har vist seg å være veldig glad i fisk. Men hvordan får dere det til å "sitte fast" på brødskiva hvis dere fjerner mye av sausen? Jeg er selv ikke så glad i tomatsausen, så jeg pleier å ta mest av bare makrellen på skivene mine. Men det blir jo forholdsvis tørt, og jeg ser for meg at hvis jeg serverer det til gutten min vil all fisken bare dette av?
Charlie28 Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Jeg er ernæringsfysiolog, og du kan fint servere makrell i tomat til barnet ditt.. Det å skulle vente med å introdusere "allergifremkallende matvarer" har man lengst gått bort ifra.. Er bare ikke alle som har fått det med seg. Vanskelig å endre holdninger som har vært i mange tiår... 1
Gjest Marmot Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Jeg er over normalt opptatt av dette med salt, og likevel har sønnen min fåt makrell i tomat så lenge han har spist brød. Ikke fordi jeg ikke er enig i at det er for mye salt i, men jeg har tenkt at det er greit fordi jeg er/var så restriktiv ellers.
*Joyce* Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Jeg kunne også tenke meg å gi lillegutt makrell i tomat siden han har vist seg å være veldig glad i fisk. Men hvordan får dere det til å "sitte fast" på brødskiva hvis dere fjerner mye av sausen? Jeg er selv ikke så glad i tomatsausen, så jeg pleier å ta mest av bare makrellen på skivene mine. Men det blir jo forholdsvis tørt, og jeg ser for meg at hvis jeg serverer det til gutten min vil all fisken bare dette av? Da ligger det på bordet og kan spises direkte derfra.
Gjest Marmot Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Pålegget havner på bordet uansett hvor godt det er festet til skiva.
Hjarte Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 (endret) Å, så bra. Jeg har gitt litt smaksprøver til barnet mitt, og jeg har i ettertid tenkt litt på om dette er pålegg som jeg burde vente med å gi. Da fortsetter jeg med å gi han noen små biter med makrell. Endret 24. april 2013 av Hjarte
Sushi Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Jeg ga makrell i tomat rett fra boksen fra ca. 6 mnd. Det ble godt tatt i mot, og ungen er fortsatt gal etter fisk 1
Gjest Clafoutis Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Da ligger det på bordet og kan spises direkte derfra. Pålegget havner på bordet uansett hvor godt det er festet til skiva. Hehe, ja, det har dere vel forsåvidt rett i Jeg har bare gitt ham skive med leverpostei så langt, og det sitter jo godt fast, men det blir jo uansett veldig mye smuler og klin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå