Holly Hobbie Skrevet 1. april 2004 #1 Skrevet 1. april 2004 Min kjaere driver og forbereder talen sin til meg, og lurer paa hvor lang den skal vaere - har kun vaert i ett bryllup, og det er lenge siden, saa jeg aner ikke! Hva boer vaere hovedpoenget med talen/ Noen spesielle ting han maa huske paa aa nevne?
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #2 Skrevet 1. april 2004 Ifølge tradisjonen er vel poenget med brudgommens tale at han skal "takke" foreldrene dine for deg. Slike ord brukes vel ikke akkurat i dag, men det er naturlig at han tar med noe om foreldrene dine, noe om foreldrene sine og ikke minst noe om deg som han jo gifter seg med. Hvor lang en tale bør være? Jeg kan ikke gi noe minutt-tall, men jeg synes absolutt at lengden på taler bør begrenses. Det du ikke får sagt på fem minutter, bør spares til en annen anledning.
natasha Skrevet 1. april 2004 #3 Skrevet 1. april 2004 Talen trenger ikke være så fryktelig lang, bedre med en kort og underholdende tale enn laaaang og poengløs. Tenk først og fremst på innhold, deretter på tid. Han bør vel iallefall si mye pent om sin kone i talen, litt om hvordan dere ble kjent, hva han setter pris på hos deg etc. (For min egen del synes jeg det er ok å blande litt humor i det sentimentale). Vet ikke om dette hjalp så mye - lykke til med bryllupet iallefall!
Holly Hobbie Skrevet 1. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2004 Takk for tips! De bringes herved videre! Saa fem minutter er nok?
camie Skrevet 1. april 2004 #6 Skrevet 1. april 2004 Ingen tale bør vare mer enn fem minutter :enig_animasjon: helt enig med Tex.
Fru Snurp Skrevet 1. april 2004 #7 Skrevet 1. april 2004 Enig med de andre her. 5 minutter er nok. Min far derimot er det umulig å begrense til 5 minutter Men han holder faktisk veldig bra taler!!! så det gjør ikke så mye :-)
Gjest Poirot Skrevet 1. april 2004 #8 Skrevet 1. april 2004 Det du ikke får sagt på fem minutter, bør spares til en annen anledning. Jeg for min del synes at en brudgom gjerne må få bruke mer enn 5 minutter i sin bryllupstale, det finnes liksom ikke noen bedre anlednign å fortelle hvor glad man er i sin kjære. Onkler og tanter derimiot, må gjeeeerne se sin egen begrensning.
Lullu Skrevet 1. april 2004 #9 Skrevet 1. april 2004 Jepp, hvor enn jeg har lest om "tips til taler" anbefales en varighet fra 3 - 5 minutter. Holder i massevis det syntes jeg. Da blir det liksom ikke så mye "svada" her og der
Maxine Grey Skrevet 1. april 2004 #10 Skrevet 1. april 2004 tre minutter er passe fem minutter er nok ti minutter er for lenge
Wayah Skrevet 1. april 2004 #11 Skrevet 1. april 2004 Jeg håper ikke min kommer til å prate for lenge jeg, kommer til å være hardt ramma av "allergi" under talen hans :oops: , så håper for Guds skyld at han putter masse humor oppi den. Fem minutter er absolutt nok for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå