AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Jeg har de siste årene tenkt gjennom det å skrive en bok. Jeg føler selv at jeg har en supergod idé til en bok, en bok som ikke bare er for norske lesere, men for internasjonale lesere. Men dersom jeg skal kunne gjennomføre planene må jeg komme i kontakt med relativt kjente personer. Ikke bare her til lands, men også i utlandet. For meg sier det seg da at dette aldri kommer til å skje. For hvordan skal en ukjent person, kunne få intervjue kjente internasjonale personer om et bokprosjekt som det kanskje aldri vil bli noe av? Om man har slike planer, bør man først kontakte noen med ideen sin, før man setter i gang, eller bør jeg forsøke å få tak i noen av disse personene og forsøke å gjøre et intervju med dem? Forstår om innlegget virker litt diffust, men det skyldes at jeg ikke vil si helt hva ideen går ut på. Sjangeren er vel det man kan kalle dokumentar, så vet dere det. Anonym poster: 6d0990f588c08cecb153445f160970aa
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Hvordan kan jeg forklare dette på en god måte uten å avsløre for mye? F.eks. kan dette sammenliknes med en bok som jeg leste en gang, som handlet om døden. Der ble personer intervjuet om deres erfaringer med døden. Det var noen som hadde mistet noen i selvmord, noen som jobbet som begravelsesagenter, andre jobbet som leger, obdusenter, ambulansemedarbeidere, noen hadde hatt kreft osv. Boka er litt i samme form, men ikke samme tema. Så jeg skal spørre personene om deres egne erfarinfer innenfor det temaet jeg ønsker at min bok skal omhandle. Anonym poster: 6d0990f588c08cecb153445f160970aa
Gjest Kv84 Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Hvordan kan jeg forklare dette på en god måte uten å avsløre for mye? F.eks. kan dette sammenliknes med en bok som jeg leste en gang, som handlet om døden. Der ble personer intervjuet om deres erfaringer med døden. Det var noen som hadde mistet noen i selvmord, noen som jobbet som begravelsesagenter, andre jobbet som leger, obdusenter, ambulansemedarbeidere, noen hadde hatt kreft osv. Boka er litt i samme form, men ikke samme tema. Så jeg skal spørre personene om deres egne erfarinfer innenfor det temaet jeg ønsker at min bok skal omhandle. Anonym poster: 6d0990f588c08cecb153445f160970aa Gøy at du har et god ide om bok. Men jeg vet ikke helt hvorfor det må være relativt kjente personer? Håper du finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Det må selvsagt ikke være kjente personer som er en del av boka. Men temaet gjør at det kanskje er enkelre å belyse temaet når det er kjente personer som prater om det. Anonym poster: 6d0990f588c08cecb153445f160970aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå