AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Trenger kun slanke meg ca. 3 kg for å oppnå idealvekten. Har hatt det før men har i det siste spist altfor mye og brukt mat til å dempe følelsene mine. Har som mål å gå på nutrilettbarer til helgen (da skal jeg noe spesielt), gå ned de nødvendige 3 kgene (regner med at det kommer til å ta ca. 2 uker) og på den måten kickstarte min nye livvstil da jeg tenker å legge om kostholdet senere. Jeg passer på å spise 4-5 nutrilettbarer på en dag og drikke mye vann, men problemet er at jeg føler meg ekstremt slapp og trøtt. Har også fått søvnvansker. Planen var egentlig å trene i tillegg men det klarer jeg ikke med mindre jeg spiser litt mer. Har egentlig aldri slanket meg før, gjør jeg det rett? Kan ikke regne med at det er behagelig å slanke seg, man må vel tåle å ha det litt verre enn vanlig? Anonym poster: cd1e32746a14637bc522ce118ba1e7f1
Kira-delta Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Du gjør det helt feil. Dette høres for meg helt sykt ut... Hva med å spise deg mett på sunn og ekte mat?!? Kroppen din skriker etter mer næring, hør på den 3
Drizzt Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Du har nemlig bestemt at du kommer til å slanke deg ved å spise bare nutrilettbarer? Er det ikke disse som har massevis av sukker i seg? Hvordan i all verden kan man spise dette frivillig? Selvfølgelig er du slapp og trøtt med å spise bare slik søppel. Sats på ekte mat! 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 De inneholder faktisk nesten like mye proteiner som karbohydrater og har i tillegg vitaminer og mineraler, en bar skal jo fungere som en måltidserstatter. Anonym poster: cd1e32746a14637bc522ce118ba1e7f1
Drizzt Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 De inneholder faktisk nesten like mye proteiner som karbohydrater og har i tillegg vitaminer og mineraler, en bar skal jo fungere som en måltidserstatter. Anonym poster: cd1e32746a14637bc522ce118ba1e7f1 Skjønner logikken din, men pleier du å spise så mye sukker med ekte mat og? Det er åpenbart at man ikke kan erstatte ekte mat med sukkerbarer. Så hvis du er alltid slapp og trøtt og mangler energi, da spiser du feil. Vurder ekte måltider (gjerne uten så mye sukker). Jeg husker at jeg kjøpte en slik nutrilettbar for å se hva det var og jeg ble kvalm av hvor søt det var. Da sjekket jeg ingrediensene og ble sjokkert over hvor usunt det var. Jeg spiser ikke godteri o.l. så jeg nesten kastet opp av så mye søt i kroppen min. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 TS: Ja, du gjør det feil. Spis skikkelig mat! LCHF for eksempel. Anonym poster: 05b25aa4b29793d35541ab3abaef9ef8 2
Asso Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Huff da, dette er jo INGEN god metode for å gå ned i vekt, ikke tror jeg at du kommer til å gå noe særlig ned i vekt heller før du besvimer av for lite næring... Supper er feks en god ting, gode grønnsaker med svin eller kylling i, litt chili for å få i gang kroppen Det beste du kan gjøre er, som så mange andre her sier, spis rent, unngå sukker. Hvis du skal gå ned på svært kort tid så er det også lurt å holde seg til et minimum på gjærbakst med mye karbohydrater. Lag deg gode knekkebrød feks Jeg er for tiden hektet på det og jeg kjenner forskjell på når jeg spiser knekkebrød og vanlig brøs, selv om brødet jeg spiser er veldig grovt. Det er nok ikke behagelig å slanke seg på kort tid, ei heller sunt. Det du opplever er klassiske symptomer på at du mangler noe i kroppen som du er vant til å få.
Kira-delta Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 (endret) De inneholder faktisk nesten like mye proteiner som karbohydrater og har i tillegg vitaminer og mineraler, en bar skal jo fungere som en måltidserstatter. Anonym poster: cd1e32746a14637bc522ce118ba1e7f1 men det er ikke meningen at du skal erstatte middagen din med en bar, de fungerer som mellommåltider (jeg hadde aldri spist det som mellommåltid heller). Rediger: På mega får man et brett stappfullt av grønnsaker med dip, jeg klarer aldri å spise hele fordi jeg blir mett, og dette brettet inneholder 280kcal. Bare sånn i kontrast til den baren Endret 24. april 2013 av Kira-delta
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Du slanker deg feil. Du burde slanke deg saktere, og som en livsstil. Altså spise normalt, variert og godt, men noe mindre enn kroppen forbrenner. Å gå på nutrilettbarer vil ikke gi deg et permanent resultat. Dessuten trenger du jo energi.
pinar Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Hva med å starte det nye kostholdet allerede nå? 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 Jeg spiser egentlig kjempesunt til vanlig, problemet mitt er at jeg spiser altfor mye. Spiser ALDRI snop, drikker ALDRI brus, kaker og slike ting kjøper jeg heller aldri. Så det er ikke et problem å kutte ut sukker. Jeg kan imidlertid finne på å spise en stor boks makrell i tomat med 4 knekkebrød til lunsj når jeg egentlig ikke trenger det. Blir så fokusert på mat at jeg føler at jeg er sulten og må spise når jeg egentlig ikke er såå sulten. Hvis jeg er med venner og de kjøper noe (til og med snop) da kjøper jeg også - jeg har null selvkontroll. Derfor tenkte jeg at det ville vært lettere med nutrilett siden da vet jeg akkurat hva jeg skal spise den dagen og når. Anonym poster: cd1e32746a14637bc522ce118ba1e7f1
Drizzt Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Jobb med selvkontrollen da. Du trenger ikke godteri når du spiser så mange nutrilettbarer. De har massevis av sukker i seg. Fokuser deg gjerne på andre ting - hobby, trening, osv. Lag rutiner når det gjelder mat.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Tror ikke det gjør så mye for selvkontrollen å hoppe på en kortvarig ekstremdiett. Når du sprekker (og jeg sier når, ikke hvis) må du (heldigvis) tilbake til å spise normal mat igjen. Og da sitter du jo der med det samme problemet igjen, og har etter sultekuren sannsynligvis minst like mye lyst på god mat og snacks som du hadde før du startet. Jeg sliter med selvdisiplinen selv, og har gått på smell etter smell hvor jeg legger meg altfor lavt på kalorinivået, også etter en uke eller to sprekker jeg og kan finne på å trykke i meg 3000-4000 kalorier på en dag. Ekstreme dietter fungerer nok kun dersom man i utgangspunktet har ståldisiplin. Ikke er det sunt i lengden uansett, spesielt ikke slik du holder på. Det går faktisk an å ha et kosthold der man iblant unner seg litt ekstra, og samtidig går ned i vekt. Men da må man smøre seg med tålmodighet, og jobbe med å gradvis stramme opp selvdisiplinen, og legge seg på en linje man kan klare å holde (ideelt sett) livet ut. Vektnedgangen kommer nok ikke like rask, men den kommer sikrere, og vil være langt mer varig (permanent, om du så vil) og hyggelig enn om du satser på kortsiktige ekstremløsninger. Anonym poster: 693c37900b2df9118dba7f8a997f31c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå