AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Jeg og sambo snakket igår kveld, plutselig sier han at han skal ut på byen 13 mai fordi det er så lenge siden han har drukket og i tillegg da så har han bursdag. Joda, greit at han vil kose seg på bursdagen sin men her sitter jeg da høygravid med termin 13 \ 21 mai.. (fikk 13 mai som termin på første ultralyden og 3D ultralyden, men 21 mai som termin dato på ordinær ultralyden.) Jeg sa at det kunne han bare glemme, hva om jeg ikke lengre er gravid på den tiden?.. Men da kom han med at han ville jo feire bursdagen sin. Jeg synes ikke dette er greit, kan jo hende vi har en baby på noen dager gammel eller tenk om fødselen starter mens han er på byen. Og jeg kan da ikke akkurat ta med meg en full mann på fødselen? Hva synes dere om dette? Anonym poster: 4815af7befb069a0498795a006148d1a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Tydelig at han prioriterer det å være full fremfor det å få baby. Anonym poster: 0b7a24a8dc339bbd2bbf993c6cc25573 19
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Tydelig at han prioriterer det å være full fremfor det å få baby. Anonym poster: 0b7a24a8dc339bbd2bbf993c6cc25573 Han har ikke drukket siden nyttårsaften så skjønner jo han litt, men han kunne jo tenkt litt lengre enn til nissetippen.. Greit at han har bursdag men synes det blir for nærme terminen!! Anonym poster: 4815af7befb069a0498795a006148d1a 7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Jeg hadde sendt ham ut på byen. Sannsynligvis ligger du på sofaen og venter, hvorfor ikke la ham gjøre dette, er sannsynligvis siste gang på veldig lenge at han gjør dette? Og det hadde vel vært i samme by, og han er tilgjengelig på telefon? Anonym poster: a9f47f71970b9b210fcb86097b480dc6 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Jeg hadde termin i mars, så i januar var det gutte tur til London. Jeg sa han bare skulle dra siden det var så lenge til termin. Men samboeren min følte det ble for nært termin da. Og heldigvis for det, for guttungen kom da den helgen de egentlig skulle dra :-) Jeg hadde sagt at det får han bestemme selv og hvis noe skjer da får han ikke lov til å komme på føden før han var edru.. Også hadde jeg faktisk vurdert forholdet mitt til han da.... Anonym poster: 2b13accff6e4c28374e98ffb2cd5bbe5 5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Å drikke alkohol er ikke et behov vi mennesker har, så det at han ikke har drukket på noen måneder spiller da ingen rolle. Så nære termin bør han holde seg edru og i nærheten. Det kommer mange andre anledninger han kan drikke senere, hvis dette er så viktig for han. Anonym poster: 9642f05979b650a4bc436a1f2869807d 12
Mafalda Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 (endret) I sånne tråder ender jeg som regel opp som "den kjipe" som synes det er greit at mannen gjør ditt og datt, siden jeg aldri har skjønt dette med at mannen skal sitte hjemme og være kjørbar og forberedt i tre måneder før fødsel. Men dette ble for drøyt selv for meg. Å planlegge bytur på en av to termidatoer blir i overkant risikabelt, hvis han med "bytur" mener en skikkelig hurramegrundt-tur med kompisene (hvis han mener en øl eller to på pub, med telefonen på, og hjem klokka elleve blir det noe litt annet, men "bytur" får meg i alle fall til å tenke en god rotbløyte...?). Hvorfor har han ikke benyttet sjansen til å gå ut helt siden nyttår, når det har vært relativt safe? Og ikke minst- hvorfor i alle dager kan han ikke ta bursdagen en uke eller to på forskudd? Det kan da umulig være så viktig å ta det akkurat på dagen? Han får det jo mye koseligere selv også hvis han slipper å sjekke mobilen annethvert minutt og vite at du sitter misfornøyd igjen hjemme... Tillegg: og ikke minst burde tanken på å overvære en fødsel i bakfull tilstand virkelig sette skrekk i ham... Endret 24. april 2013 av Mafalda 14
Gjest Magdalene Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Men om han har så lyst på en tur ut.. Hvorfor har han ikke vært ute siden nyttår? 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 I sånne tråder ender jeg som regel opp som "den kjipe" som synes det er greit at mannen gjør ditt og datt, siden jeg aldri har skjønt dette med at mannen skal sitte hjemme og være kjørbar og forberedt i tre måneder før fødsel. Men dette ble for drøyt selv for meg. Å planlegge bytur på en av to termidatoer blir i overkant risikabelt, hvis han med "bytur" mener en skikkelig hurramegrundt-tur med kompisene (hvis han mener en øl eller to på pub, med telefonen på, og hjem klokka elleve blir det noe litt annet, men "bytur" får meg i alle fall til å tenke en god rotbløyte...?). Hvorfor har han ikke benyttet sjansen til å gå ut helt siden nyttår, når det har vært relativt safe? Og ikke minst- hvorfor i alle dager kan han ikke ta bursdagen en uke eller to på forskudd? Det kan da umulig være så viktig å ta det akkurat på dagen? Han får det jo mye koseligere selv også hvis han slipper å sjekke mobilen annethvert minutt og vite at du sitter misfornøyd igjen hjemme... Tillegg: og ikke minst burde tanken på å overvære en fødsel i bakfull tilstand virkelig sette skrekk i ham... Grunnen til at han ikke har vært ute etter nyttårsaften det vet jeg ikke, han har vel ikke hatt lyst da? Jeg har ihvertfall ikke nektet han det.. Har ihvertfall ikke hørt noe om at han vil ut. Huff vet ikke hva jeg skal si.. Vil jo at han skal få den "gleden" å dra på byen før ungen kommer, men samtidig ikke.. Synes det er så nærme termin! I tillegg så synes jeg VI skal finne på noe fint sammen, siden det er en stund siden vi har funnet på noe. føler vi bare sover sammen omtrent.. Men jeg skjønner jo også at han vil ut, hvorfor henge med en som er gravid på bursdagen sin når han kan gå ut på byn med venna sine.. Anonym poster: 4815af7befb069a0498795a006148d1a 1
Mafalda Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Grunnen til at han ikke har vært ute etter nyttårsaften det vet jeg ikke, han har vel ikke hatt lyst da? Jeg har ihvertfall ikke nektet han det.. Har ihvertfall ikke hørt noe om at han vil ut. Huff vet ikke hva jeg skal si.. Vil jo at han skal få den "gleden" å dra på byen før ungen kommer, men samtidig ikke.. Synes det er så nærme termin! Neste gang vet han bedre, og sørger for å få tatt seg noen turer mens det fremdeles er god tid igjen ;-) Men jeg synes faktisk han skylder deg å flytte på byturen sin, jeg. Hvorfor ikke feire bursdagen nå til helgen? Jeg kjenner ingen mannfolk som ikke hadde skjønt hvorfor han ikke kunne ta det på selve dagen når det kræsjer med termindato, synes han gjør seg litt vanskelig her hvis det er helt uaktuelt. Han kan jo få både i pose og sekk: først en bytur med gutta snarest mulig, og så feire med deg på selve dagen (hvis dere ikke er travelt opptatt med andre ting...). 4
juliane Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 13. mai er jo til og med en mandag, så enig med siste taler i at han kan heller feire denne helgen eller senest neste helg! 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Hvorfor er det så viktig for han å feire bursdagen sin, blir han 18 eller? Anonym poster: 1b39ac14840b44a20125988b5718d10b 13
Redbull Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 Ikke faen om det hadde vært aktuelt her i huset! Heldigvis har jeg en mann som ser på det som en like stor selvfølge som meg 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #14 Skrevet 24. april 2013 Snakk om å ta problemer på forskudd...krangler dere mye om hypotetiske problemstillinger? Med en nyfødt unge vil han nok være for sliten til å gå ut og drikke. Har han bare et fnugg av pappavett så vik han etter hvert innse at det er best å holde seg hjemme da. Ellers er vel ikke det så farlig om han er borte én kveld heller, vel? Anonym poster: f85a29b319d278e65e1f726b1f3f8639 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #15 Skrevet 24. april 2013 Grunnen til at han ikke har vært ute etter nyttårsaften det vet jeg ikke, han har vel ikke hatt lyst da? Jeg har ihvertfall ikke nektet han det.. Har ihvertfall ikke hørt noe om at han vil ut. Huff vet ikke hva jeg skal si.. Vil jo at han skal få den "gleden" å dra på byen før ungen kommer, men samtidig ikke.. Synes det er så nærme termin! I tillegg så synes jeg VI skal finne på noe fint sammen, siden det er en stund siden vi har funnet på noe. føler vi bare sover sammen omtrent.. Men jeg skjønner jo også at han vil ut, hvorfor henge med en som er gravid på bursdagen sin når han kan gå ut på byn med venna sine.. Hvorfor er det så synd på han? Du har jo ikke drukket på 9 mnd, og sikkert lengre enn det.. Anonym poster: 4815af7befb069a0498795a006148d1a Anonym poster: 721a36bfda3b0bea82bba8dfc672369b
solsikkefrø Skrevet 24. april 2013 #16 Skrevet 24. april 2013 Grunnen til at han ikke har vært ute etter nyttårsaften det vet jeg ikke, han har vel ikke hatt lyst da? Jeg har ihvertfall ikke nektet han det.. Har ihvertfall ikke hørt noe om at han vil ut. Huff vet ikke hva jeg skal si.. Vil jo at han skal få den "gleden" å dra på byen før ungen kommer, men samtidig ikke.. Synes det er så nærme termin! I tillegg så synes jeg VI skal finne på noe fint sammen, siden det er en stund siden vi har funnet på noe. føler vi bare sover sammen omtrent.. Men jeg skjønner jo også at han vil ut, hvorfor henge med en som er gravid på bursdagen sin når han kan gå ut på byn med venna sine.. Anonym poster: 4815af7befb069a0498795a006148d1a Unnskyld meg, men; "henge med en som er gravid på bursdagen sin"? Du er da ikke en hvem som helst? Han burde jo ha lyst til å feire sammen med deg. Du og den kommende babyen bør være øverst på prioriteringslista hans. 13
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #17 Skrevet 24. april 2013 Syns han kan få gå ut, men at han kan la være å drikke sånn i tilfelle noe skjer. Er jo ikke noe særlig at han ikke kan kjøre deg til sykehuset om ungen kommer da.
Gjest Ciegus Skrevet 24. april 2013 #18 Skrevet 24. april 2013 Kan han ikke dra ut på byen nå til helga og rase fra seg litt? Om han er eldre enn 12 år bør det ikke være noe krav for han å ha fest akkurat det dagen han har bursdag... 2
Redbull Skrevet 24. april 2013 #19 Skrevet 24. april 2013 Ellers er vel ikke det så farlig om han er borte én kveld heller, vel? Anonym poster: f85a29b319d278e65e1f726b1f3f8639 Hva om fødselen starter og mannen er på dritfylla da? 2
Gjest BettyBoop Skrevet 24. april 2013 #20 Skrevet 24. april 2013 Hva om fødselen starter og mannen er på dritfylla da? skjønner ikke hvorfor han på død og liv må drikke jeg da. Herregud han skal bli far og så går han på fjortisfylla. Grow up liksom. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå