Gå til innhold

Sove naken og unger som kommer inn på soverommet


@lfa

Anbefalte innlegg

Jeg sover kun naken, og nå på sommeren så blir det jo ofte til at det blir alt for varmt å ligge under dyna... icon_rolleyes.gif

Derfor ender jeg opp med å ligge uten dyne...

Problemet er bare at innimellom dukker det opp unger (hans unger) som stikker hodene inn på soverommet, og da kan jeg jo ikke bare ligge der splitter naken heller...

Så det jeg lurer på, er hva dere andre gjør? Låser dere dørene? Jeg tror neppe det forslaget blir så veldig aktuelt her.....

Ungene banker heller ikke på, de plutselig bare står der....

Ikke noe verdensproblem akkurat, men det er en smule anstrengende og ubehagelig å ligge påkledd eller under dyna nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok ikke låst døra hvis jeg var dere, for det tror jeg kan virke litt skremmende på barn. (hva er det de gjør siden de må låse døra???)

Jeg tror i utgangspunktet ikke barn har vondt av å se naken hud, men jeg skjønner jo at det kanskje ikke er så morsomt med tanke på at det ikke er ditt eget avkom som kommer tassende inn på rommet icon_smile.gif

Enten må du være rask å dra på deg dyna, eller så må du ha på trusen icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

jeg ville aller først innført en regel som sier at barna må banke på før de kommer inn. Her hjemme gjør vi dette - og jeg banker også alltid på døren til ungene.

Da får du tid til å trekke over dyna icon_smile.gif

Ellers så har jeg sagt til min kjære at han ikke får lov å gå rundt "bukseløs". Dette er litt dårlig gjort fordi jeg selv er et nakenmenneske - men jeg føler at dette er det beste for barna.

Jeg vet at hos min ex så ser barna hans kjærste naken og de krabber titt og ofte opp i senga deres (hmm kanskje det er deg ?? 'flirer')

Jeg kan ikke fordra at barna kommer opp i senga mi, da får jeg ikke sove. Så hos meg har alltid reglen vært at når barna kommer om natten, så følger jeg de tilbake i sengen deres og sitter der til de har sovnet igjen.

Snakk med kjærsten din om hvilke "regler" dere kan bli enige om. Nakenhet er naturlig men vi har alle vår egen grense....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. icon_smile.gif

Nei, låse er litt vel drastisk... Banke på burde de jo få til....

De får ikke sove i senga vår heller. Kommer de på natta av en eller annen grunn, ligger de en liten stund sammen med faren før det er tilbake til eget soverom og han sitter da der til de har sovnet/er rolige igjen.

Det er en ok ordning synes jeg. Jeg får heller ikke sove med senga full av unger....

Jeg har ingen problemer med å sprade rundt i Evas drakt rundt min egen sønn. Nakenhet er jo som sagt helt naturlig, men jeg føler at det ikke blir like naturlig rundt hans barn... Aner ikke hvorfor... Han sprader heller ikke rundt naken blant ungene.

Jeg tror vi får prøve å innføre en banke-på-regel, ja... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både meg og sambo ligger naken i sengen

( hele året faktisk. Jeg har på meg truse ).

Han kan valse naken til badet mens datteren vår på 2 1/2 er også oppe.

Synes det er helt naturlig. Hadde barna våre vært eldre så hadde det kanskje vært litt annerledes.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har mine stedøtre sett meg naken flere ganger. Vi har ikke lås på badet som ligger til soverommet vårt, og det er litt irriterende å få barn som stirrer dersom jeg er på badet naken. De er ikke vant til å se voksne og heller ikke sin mor naken, og det blir derfor litt ekstra stirring.

Min sønn (6 år) hadde en morsom kommentar da vi dusjet forrige dag. Han lurte nemlig på hvorfor jeg bare har en "dusk" foran. Han syntes rett og slett at jeg måtte barbere meg nå, for slik kunne jeg da ikke gå!

For ham er nakenhet noe han ikke tenker over - tror han hadde reagert mer dersom jeg hadde prøvd å skjule meg for ham.

Tror det er naturlig for de fleste av oss å være naken overfor våre egne barn, iallefall til en viss alder.

Når det gjelder stebarna dine foreslår jeg at du iallefall ligger med truse dersom de har den uvanen med at de kommer inn. Dere kan jo også venne de av med det om natta?1212[ Dette Innlegg er endret av: Atilla den 2002-06-06 12:49 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel helt an på hvor gamle barna er...

Hvis dette er snakk om små barn vil jeg tro at når de blir så store at de blir forlegne av å se mamma eller pappa nakne, vil de selv sette grensene ved å gå sin vei.

Gjør de ikke det, betyr det jo bare at de har den instillingen som du sikkert ønsker at de skal ha, nemlig at kropp er naturlig! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er 7 og 5 år gamle.

De kommer ikke inn så ofte midt på natta, men tidlig om morgenen når de våkner og vil se barne-tv eller lignende.

Jeg tror ikke det hadde gjort meg noe, hadde det vært mine egne barn, men jeg føler meg ikke like komfortabel siden det ikke er mine. Og det har ikke noen sammenheng med at jeg ikke føler meg komfortabel overfor de. Det gjør jeg jo så absolutt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sover også naken, og min samboers sønn kommer ofte inn til oss om morgenen.( Ikke for å sove i sengen, men for å få oss til å stå opp) Hos oss er nakenhet helt naturlig. I begynnelsen følte jeg meg litt brydd, men så fant jeg ut at det gadd jeg ikke. Vi bor tross alt sammen. Av og til dusjer vi sammen, og av og til er vi nakne på badet alle 3.Tror unger har godt av å forstå at nakenhet er naturlig. Jeg gidder i hvertfall ikke ta på meg morgenkåpe når jeg skal på do i fare for at 5-åringen ser meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo være at det går over etter hvert...? Uansett, så kan det jo være greit at de banker på... icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jeg var 9 år så jeg min tante naken. Hun kom inn på rommet hvor jeg sov for å hente noe (hun trodde jeg sov..). Jeg for min del ble helt bergtatt. Syntes hun så UTROLIG flott ut!! Bryster og kjønnshår og hele pakka. Husker at jeg gledet meg veldig til jeg ble voksen icon_smile.gif

Jeg var au-pair en gang, og ofte var jeg alene hjemme sammen med barna. Om jeg skulle dusje ble de gjerne redde om jeg låste meg inn på badet, så jeg lot døren stå åpen og de likte gjerne å leke i gangen utenfor badet mens jeg dusjet -så de kunne høre at jeg var der + vi kunne prate sammen osv. De stirret nok en del, men jeg brydde meg egentlig ikke så mye om det. Tenkte det ville være greit for de å se hvordan kroppen blir når man blir voksen. Av og til spurte de litt også, f.eks om hvorfor jeg hadde hår der osv. -og det syntes jeg var helt greit. Forklarte de at det fikk man når man var voksen -så tenkte de ikke noe mer på det.

Har en venninne som har en sønn på 4 år som er blind. Hvordan skal han lære om kropp osv? Hun er nødt til å la ham få ta på henne -ta på bryster og underliv mens hun er naken, samtidig som hun forklarer. Dette er helt vanlig med tanke på å innlemme blinde barn i visse realiteter -at de får ta på foreldrene sine. Og jeg har enda ikke møtt noen som har tatt skade av det.

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...