Gjest ... Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Noen har på KG som har tips eller råd til hvordan jeg kan få et bedre selvbilde? Jeg føler at jeg ikke er bra nok - ikke bare når det kommer til kroppen min, men også ovenfor venner, familie og samboer.
Gjest Chili Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Noen har på KG som har tips eller råd til hvordan jeg kan få et bedre selvbilde? Jeg føler at jeg ikke er bra nok - ikke bare når det kommer til kroppen min, men også ovenfor venner, familie og samboer. Prøv å tenke at du er god nok som du er! Både i forhold til kroppen din og utseendet generelt, og ellers i livet. Du er unik akkurat som du er, og jeg er sikker på at du har mange gode egenskaper/kvaliteter som de rundt deg setter pris på. Er jo en grunn til at du har en samboer som velger å bo sammen med akkurat deg? Familien verdsetter deg også garantert for at du er den du er. Smil, vær glad og tenk positivt er mine råd.. Det kommer du langt med!
mckinley Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 (endret) Det er masse du kan gjøre! Bli bevisst på hvordan du prater til deg selv. Jeg vedder på at du prater stygt til deg selv flere ganger om dagen. Du ser deg i speilet og tenker noe negativt, du forteller deg selv at du er dum eller at du ikke får ting til, du sammenligner deg med andre. Tenk på deg selv som din egen bestevenn. Ville du pratet som du gjør til en bestevenn? "Så stygg du er, du får ingenting til" osv? Bli mer bevisst rundt hvordan du prater til deg selv og legg merke til hvor unødvendig det er å prate nedlatende. Underbevissheten din fanger opp alt du tenker og jo flere ganger du gjentar det, jo mer begynner du å tro på det og jo dårligere selvbilde får du. Fortell deg selv at du er vakker, hver dag. At du er flink, at du er et godt menneske. Det er nok vanskelig i begynnelsen, men ikke gi opp! Det fungerer garantert. Endret 24. april 2013 av mckinley
Gjest ... Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Prøv å tenke at du er god nok som du er! Både i forhold til kroppen din og utseendet generelt, og ellers i livet. Du er unik akkurat som du er, og jeg er sikker på at du har mange gode egenskaper/kvaliteter som de rundt deg setter pris på. Er jo en grunn til at du har en samboer som velger å bo sammen med akkurat deg? Familien verdsetter deg også garantert for at du er den du er. Smil, vær glad og tenk positivt er mine råd.. Det kommer du langt med! Tusen takk for svar, Chili! Jeg prøver å tenke det, men av og til er det liksom ikke nok, og jeg kan lure på hvorfor samboeren min er sammen med meg fordi jeg føler at han kan få noen som er så mye bedre enn meg...
Gjest ... Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Det er masse du kan gjøre! Bli bevisst på hvordan du prater til deg selv. Jeg vedder på at du prater stygt til deg selv flere ganger om dagen. Du ser deg i speilet og tenker noe negativt, du forteller deg selv at du er dum eller at du ikke får ting til, du sammenligner deg med andre. Tenk på deg selv som din egen bestevenn. Ville du pratet som du gjør til en bestevenn? "Så stygg du er, du får ingenting til" osv? Bli mer bevisst rundt hvordan du prater til deg selv og legg merke til hvor unødvendig det er å prate nedlatende. Underbevissheten din fanger opp alt du tenker og jo flere ganger du gjentar det, jo mer begynner du å tro på det og jo dårligere selvbilde får du. Fortell deg selv at du er vakker, hver dag. At du er flink, at du er et godt menneske. Det er nok vanskelig i begynnelsen, men ikke gi opp! Det fungerer garantert. Tusen takk for bra svar!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Se deg i speilet og se på ting som du liker og selv om du kanskje misliker flere ting ved deg selv, enn du liker, så ikke bry deg om det negative, men vær stolt av det positive det som er negativt kan du finne ut hvorfor du ikke liker det? Er det noe du kan endre på eller lære deg å godta? Du kan begynne å trene og spise sunt, hvis ikke allerede gjør det ta vare på deg selv; dra til frisøren og be gjengi deg en kledelig frisyre, finn deg en stil som passer deg og kjøp nye klær, smink deg, manikyr, pedikyr, barber legger, selvbruning/solarium, invister i hudprodukter, formog farg øyenbryn osv osv hjelper ihvertfall meg Jeg er sikker på at du får mange komplimenter hver dag, og ta dem til deg, skriv dem gjerne ned, tro på de og ta de frem hvis du får en negativ kommentar eller føler deg nede igjen. Alt du får kommentarer får, ta det til deg, om du får tilbakemelding om at du har gjort en bra jobb, god karakter, fin genser, hårfrisyre osv Uansett så er jeg sikker på at du er helt fantastisk person
Gjest ... Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Se deg i speilet og se på ting som du liker og selv om du kanskje misliker flere ting ved deg selv, enn du liker, så ikke bry deg om det negative, men vær stolt av det positive det som er negativt kan du finne ut hvorfor du ikke liker det? Er det noe du kan endre på eller lære deg å godta? Du kan begynne å trene og spise sunt, hvis ikke allerede gjør det ta vare på deg selv; dra til frisøren og be gjengi deg en kledelig frisyre, finn deg en stil som passer deg og kjøp nye klær, smink deg, manikyr, pedikyr, barber legger, selvbruning/solarium, invister i hudprodukter, formog farg øyenbryn osv osv hjelper ihvertfall meg Jeg er sikker på at du får mange komplimenter hver dag, og ta dem til deg, skriv dem gjerne ned, tro på de og ta de frem hvis du får en negativ kommentar eller føler deg nede igjen. Alt du får kommentarer får, ta det til deg, om du får tilbakemelding om at du har gjort en bra jobb, god karakter, fin genser, hårfrisyre osv Uansett så er jeg sikker på at du er helt fantastisk person Tusen takk! Det var gode råd
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 - Finn ut hva du liker og er flink til og gjør det. Alle er flinke til NOE, sats på det! - skriv ned dine gode sider - husk at du er din egen verste fiende! prøv å se deg selv ut ifra din mors øyner feks. - for mange jenter hjelper det faktisk med makeover- fordi man følelser seg ny. Mye om å være "vakker" handler egentlig om riktig kroppsholdning, drikke nok vann, spise sunt og trene litt. Litt ekstra klær,sminke og ny hårstil kan være forfriskende For dem som er glad i poesi, må jeg si at denne videoen er veldig sterk: Anonym poster: e60dc46818f1bd62b04aab4cfc919e31 1
Charlene87 Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Hvordan kan du få bedre selvtillit? I vennegjengen:Stol på at du er bra nok. Ikke "kjøp" dine venner, eller prøv å imponere dem med å gjøre noe du egentlig ikke vil. Ekte venner vil sette pris på deg for den du er.Vær ærlig. Ikke si noe om venner du ikke kunne sagt rett til han/henne.Ta vare på de vennene du har. Hvis du bruker tid på å lytte, være omtenksom, sjenerøs og oppriktig, vil du få flere (og gode) venner.Kvitt deg med dårlige venner. Ikke finn deg i å bli behandlet dårlig eller tatt for gitt. På skolen:Gjør ditt beste, og stol på at ditt beste er godt nok.Ikke gi opp! Dersom en prøve går dårlig, eller du har en dårlig periode, fortsett og jobb jevnt og trutt, så vil det gå bedre neste gang.Ta imot konstruktiv kritikk, og tenk at det er noe du kan forbedre. Ikke bli nedfor av kritikk som kun er ment som hjelp til videre fremgang. Kritikk hjelper deg til å bli enda bedre, til og med i ting du allerede er flink på!Ikke sammenlign deg selv med andre. Alle er flinke på ulike ting.Skriv en liste hver hvor dere skriver ned: slik vil jeg ha det, og dette er ikke ok for meg. Sammenlign hverandres lister. Velg hva som er verdt å kjempe for, og hvor dere kan møtes på midten.Ikke la sjalusi ødelegge forholdet ditt. Det er en grunn til at kjæresten din er sammen med nettopp DEG, og det er fordi det er deg han/hun liker og er glad i.Husk på at du fortjener kjærlighet. DU er verdt noe, og det er mange som er glad i deg! Kilder: http://www.ung.no/identitet/2161_Selvtillit_og_selvf%C3%B8lelse.html Håper det hjalp
estrella Skrevet 25. april 2013 #11 Skrevet 25. april 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Estrella, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå