Gjest Aerodynamic Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 (endret) Hei. Det er sikkert mange tråder ang. dette, men men. Hunnkatten min ble sterilisert i går (leverte henne 08.30 og hentet henne 15.00, ikke sikker på når operasjonen var). Hun var veldig glad for å komme hjem, og jeg klarte å få i henne en liten skål med næringsrik mat (vi fikk med fra dyrlegen). Holdt henne så rolig som mulig og hun var veldig slapp. I dag tidlig (07.00) kastet hun opp litt, eller gulpet? Var bare vann. Hun hadde ikke drukket eller spist noe siden hun spiste etter at hun kom hjem da. Jeg ringte dyrlegen for å høre hva jeg skulle gjøre og de sa jeg skulle gi smertestillende (jeg hadde fått med ferdig dosert, "metacam") og ta av bodyen for å se om hun ble noe bedre. Hun vasket seg litt bak og drakk litt, men er fortsatt veldig slapp og vil ikke spise. Det kommer også noen rare lyder fra hals/mage, ikke brekningslyder, men litt som rumling eller hvis man har en boble i halsen hvis dere skjønner. Jeg er veldig bekymret for henne og håper virkelig dette kommer til å gå bra.. Burde jeg ringe dyrlegen på nytt eller skal jeg la henne slappe av og se hvordan det går? Nå ligger hun og ser sløv ut, men ser ikke ut som hun sover. Svært takknemlig for svar! Hilsen bekymret kattemamma. Edit : glemte å si at hun ikke har vært på do etter at hun kom hjem heller. Endret 24. april 2013 av Aerodynamic
Pinkee Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Bare ring dyrlegen på nytt, er man mamma, så er man mamma å har lov å være litt hysterisk! Bedre en gang for mye, enn en for lite. Håper det er helt normalt, lykke til, både pusemamma og lille pusefrøken 1
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Ring heller en gang for mye enn en gang for lite Hun er nok sikkert fortsatt slapp etter operasjonen. Noen blir aktive kort tid etterpå, mens andre må ha litt tid på seg. Hun har nok sikkert hatt en slange ned i halsen, og det kan sikkert være at hun fortsatt er litt sår i halsen også. Men som sagt...ring veterinæren så får du svar fra de som kan det best
Gjest Aerodynamic Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Har snakket med de nå, og skal dra dit klokka tre hvis hun ikke får i seg noe mat. Føler meg som en skikkelig masekopp, men ja, bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Nå har jeg fire typer våtfor og det vanlige tørrforet (spurte om dette var greit) hennes i forskjellige skåler rundt på badet og hååååper hun blir litt sulten snart.
lancome. Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Du høres ut som en veldig god mamma! Er absolutt enig i at det er MYE bedre å ringe for mye enn for lite. Sånne ting kan være vanskelig, spesielt når du ikke vet hva som kan være galt. Har selv flere ganger ringt litt hysterisk ofte til dyrlegen når lillegullet mitt har vært syk 1
SoftKitty Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Lurt å ringe, håper det går bra med pusen din! Akkurat at hun ikke har gått på do kan jo være fordi hun ikke har spist så mye, og fordi hun er slapp osv. Tror ikke min heller gikk på do eller spiste veldig mye første døgnet etter operasjonen sin, sånn såvidt jeg kan huske..
Gjest Aerodynamic Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 (endret) Vært hos vet. og alt så bra ut, heldigvis! Hun gulpet litt etter at vi kom hjem, men det er vel kanskje ikke så rart når man har vært uten mat og drikke så lenge? Følte meg passe dum da jeg dro dit igjen, men jammen ikke lett å vite hva som er normalt eller ikke med en redusert og sultestreikende pus. Fikk på body igjen også, og da ble hun vesentlig "verre" med en gang Endret 24. april 2013 av Aerodynamic
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 Ikke føl deg dum Nå vet du iallefall at alt er som det skal. Så får du bare pusle med henne til hun blir helt frisk igjen og glemmer at hun skal være syk 2
SoftKitty Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Fikk på body igjen også, og da ble hun vesentlig "verre" med en gang Haha, det høres kjent ut gitt! Min "kunne" såvidt gå, og ville helst bæres rundt og håndmates mens bodyen var på. (Med en gang hun klarte å åle seg ut av den var hun sitt vanlige jeg) 1
pingeline Skrevet 25. april 2013 #10 Skrevet 25. april 2013 Vært hos vet. og alt så bra ut, heldigvis! Hun gulpet litt etter at vi kom hjem, men det er vel kanskje ikke så rart når man har vært uten mat og drikke så lenge? Følte meg passe dum da jeg dro dit igjen, men jammen ikke lett å vite hva som er normalt eller ikke med en redusert og sultestreikende pus. Fikk på body igjen også, og da ble hun vesentlig "verre" med en gang Aha, en sånn en, ja! Kjenner det igjen fra hunden min. Får man potesokk, beskyttelseskrage eller tispetruse på, så blir er det helt umulig å gå over gulvet. Det går seg som regel til ganske raskt, men det må være lov å synes litt synd på seg selv når man (i tillegg til å være kvalm og ha vondt) må gå med sånn teit body. Jeg hadde også furtet. 1
Gjest Aerodynamic Skrevet 25. april 2013 #11 Skrevet 25. april 2013 Våknet til blankpolerte matskåler!
CathFoto Skrevet 25. april 2013 #13 Skrevet 25. april 2013 Vært hos vet. og alt så bra ut, heldigvis! Hun gulpet litt etter at vi kom hjem, men det er vel kanskje ikke så rart når man har vært uten mat og drikke så lenge? Følte meg passe dum da jeg dro dit igjen, men jammen ikke lett å vite hva som er normalt eller ikke med en redusert og sultestreikende pus. Fikk på body igjen også, og da ble hun vesentlig "verre" med en gang Jeg synes det er kjempefint at du dro jeg. Det er ikke så godt å vite med dyr, og heller et dyrlegebesøk for mye enn et for lite. Da min Pus1 ble kastrert var hun daff et par dager. 1
Minya Skrevet 25. april 2013 #14 Skrevet 25. april 2013 Våknet til blankpolerte matskåler! YAY! Hihi, selv med body som er SÅÅÅÅÅÅ FÆÆÆLT så spiser hun når hun blir sulten nok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå