AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Hei. Etter at hunden var ute idag, så fant vi 2-3 små svarte insekter på beinet hennes. De beveget seg fort, hoppet. Vi letet så desperat gjennom pelsen hennes etter flere. Fant ingen. Men plutselig falt en ut av pelsen. Liten svart og hoppet fort. Mannen min knuste den og det kom blod ut. Kan det være lopper? Hva skal vi gjøre? Aldri opplevd lopper før og får så mange motsrtidene svar når jeg googler. Anonym poster: fcdc6902b6c98c90b940086df6c466ee
Sugerøret Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 (endret) Hva det er ,er umulig å si over nett. Men om du mistenker lopper/lus, så hold hunden unna andre hunder til dere har behandlet den. Ring vetrinær og få time,så melder dere fra i skranken hos vetrinæren.De vil da mest sansynlig ta dere rett inn på et rom,for å unngå spredning til andre hunder . Samt få en kur. Hold bikkja unna vann og andre hunder til vetrinæren har gitt dere et "OK " loppe/lusefri.. Endret 24. april 2013 av Kårky
Gjest Lille-pus Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Kan helt fint være fuglelopper. De er ikke farlige for mennesker eller hund (eller katt), men stikkene klør visstnok noe aldeles enormt. Fuglelopper kan ikke livnæres seg på hverken menneske eller hund (eller katt) så de dør.
vimse Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Helt sikkert fuglelopper, det er typisk for årstiden. Jeg trodde først det var småfluer, med en litt annen form, men skjønte etterhvert at det ikke var det likevel. Her i huset er det meg som får gjennomgå av fugleloppene, og akkurat nå har jeg bitt på beina og i navlen... Støvsuger hver dag og rister pledd og sengetøy, og venter på at det skal gå over. Og det klør noe helt forj#/#&¤
Gjest Elissima Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Fuglelopper tror jeg og! Riste sengetøy og tepper godt, og støvsuge ofte. Katten min fikk det for noen år siden og jeg reagerte så kraftig at jeg måtte ta laserbehandling, pga jeg fikk så store arr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå