Gå til innhold

Konfirmasjon - sender man telegram lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg konfirmerte meg (for "hundre" år siden...) fikk jeg mange kort/telegram fra en mengde med "ukjente" mennesker. Dette var for det meste bekjente av foreldrene mine, eller andre som jeg hadde et veldig vagt bekjentskap til.

Mener å huske at det var litt stas å ha fått mange slike telegram/kort, men at de som inneholdt penger var mest stas..... ;-)

Hvordan er dette i dag? Gir man fortsatt telegram/kort til konfirmanter man har et litt vagt bekjentskap til?

Jeg tenkter da på f.eks barn av arbeidskollegaer, søsken til barnas lekekamerater eller barn av venner du ikke har så mye kontakt med (barna, altså...)

Jeg vil jo gjerne gi en liten oppmerksomhet og føler det er på sin plass for å vise at jeg ønsker dem en fin dag, men er redd for at dette ikke er så vanlig lenger og at kortene bare blir sett på som teite.

Jeg har ikke råd til å putte penger opp i alle kortene, i alle fall, så alternativet blir å ikke sende noe i det hele tatt.

Hva mener dere som har konfirmant i år eller dere som har hatt konfirmant nylig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 13 år siden jeg ble konfirmert selv, da fikk jeg ingen telegram, men flere kort med hilsning på, og uten penger.

Det samme har jeg sett i kusiners konfirmasjoner de siste tre-fire årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...