Gå til innhold

Hva er dette? Venn, pulevenn,kollega, noe mer..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette?

- Vi ble kjent for et halvt år siden

- Jeg er 27, og han er 25.

- Vi driver begge vært vårt lille foretak

- Vi sitter i samme kontorfellesskap

- Vi finner stadig opp nye ideer, jobber masse sammen, planlegger jobbfremtiden sammen (selv om vi ikke er kollegaer)

- Vi prater sammen om alt to kjempegode venner prater om.

- Vi har delt våre innerste mørkeste hemmeligheter med hverandre

- Han har vært en utrolig stor støtte for meg da jeg gjennomgikk en ganske tøff påkjenning, og jeg har også vært der for han da han hadde det tøfft

- Vi finner på ting på fritida - ser film, vandrer i byen, spiser middag sammen, besøker hverandre, drikker vin sammen, kino, reiser på hytta hans bare oss to...

- Vi har sex (men bare etter en del glass vin...)

- Han tilbyr å hjelpe meg med ALT, om så bare er å lese til sertifikat i lag, eller t.o.m hjelpe meg med hus, eller jobb-ting

-Han ytrer at han liker veldig godt å ha meg rundt seg

-Men han hinter også til at han er "ferdig med dating", liker best å være alene, omtaler meg aldri som noe kjæreste-materiale....

Så hva er dette egentlig? Best friends with benefits som henger sammen 24t i døgnet?

Jeg har blitt utrolig glad i denne mannen, men er så redd for å vise mine følelser da jeg er redd for å bli såret. Vet han er glad i meg og, men kanskje ikke på "den måten". Er redd for at en konfrontasjon kan ødelegge hele vennskapet og jobbsamarbeidet. Prøver å unngå å ha sex, men det skjer allikevel. :(

Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonym poster: d199b6a1f24a11c5556cd0e3a3e02257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Du føler nå en gang det du føler, og det er en helt ærlig sak, det. Med mindre følelsene dine glir over etter hvert, så tror jeg at du kan bli nødt til å snakke med ham om dette på ett eller annet tidspunkt.

Samtidig: Du gjør ting ganske "lett" for ham her (dømmer deg ikke på noen måte, altså!). Han får alle godene som følger med et forhold, men han slipper å binde opp noe, og opplegget er ganske åpent og udefinert, slik jeg forstår det du har skrevet? Kan DU leve med å ha det sånn på ubestemt tid? Det er vel det mest relevante spørsmålet her, synes jeg. Ikke glem å kjenne på hvordan du selv opplever dette underveis, og ta vare på hjertet ditt oppe i alt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Du føler nå en gang det du føler, og det er en helt ærlig sak, det. Med mindre følelsene dine glir over etter hvert, så tror jeg at du kan bli nødt til å snakke med ham om dette på ett eller annet tidspunkt.

Samtidig: Du gjør ting ganske "lett" for ham her (dømmer deg ikke på noen måte, altså!). Han får alle godene som følger med et forhold, men han slipper å binde opp noe, og opplegget er ganske åpent og udefinert, slik jeg forstår det du har skrevet? Kan DU leve med å ha det sånn på ubestemt tid? Det er vel det mest relevante spørsmålet her, synes jeg. Ikke glem å kjenne på hvordan du selv opplever dette underveis, og ta vare på hjertet ditt oppe i alt.

Takk <3

TS

Anonym poster: d199b6a1f24a11c5556cd0e3a3e02257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...