Gå til innhold

Lavkarbo restitusjonsmat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser dere etter:

- Hard styrketrening

- Utholdenhetstrening (jogging 5-10 km)

Jeg sliter med å få i meg nok mat, er veldig tynn fra før og skal opp i muskelmasse. Nå spiser jeg cottage cheese, noe kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker, dressing... Og så blir jeg stappmett.

Jeg ønsker ikke å spise noe særlig korn eller belgfrukter.

Anonym poster: dba649f2b563fe267b5a7be9daceb3c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe korn ellee belgfrukter? Hvor får du fiber fra?

Anonym poster: be998dad668c86cc9c61a5ca76c79a31

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe korn ellee belgfrukter? Hvor får du fiber fra?

Anonym poster: be998dad668c86cc9c61a5ca76c79a31

Grønnsaker.

• Liker 2
Skrevet

Smoothie: 2 egg, 100g bringebær, 1 dl fløte, vann (kokosolje).

Bruker det ofte som frokost også. Det viktigste er at du spiser før og etter trening. Det er ikke så nøye at du spiser rett etter trening med mindre du har akutt behov for å fylle opp glykogenlagre - og da må man ty til måten man ikke liker på lavkarbo.

Et alternativ er kosttilskuddet superstarch fra http://www.generationucan.no/

Det er et karbohydratbasert kosttilskudd som visstnok ikke skal gi noe særlig insulinrespons. Jeg er skeptisk, men har kjøpt det selv for å prøve.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager en omelett (2-3 egg) med ost og skinke.

Jeg kaller det dog ikke restitusjon, men bare "mat". Er jeg mett så spiser jeg ingenting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Smoothie er bra, jeg trenger noe som ikke er så mektig. Problemet er at jeg trenger mer energi enn jeg klarer å spise... Har alltid spist ganske lite, og sliter med å presse i meg mat. Men skal jeg klare å øke belastningen på styrketreningen så må jeg jo det.

Skrevet

Takk for tips. Smoothie er bra, jeg trenger noe som ikke er så mektig. Problemet er at jeg trenger mer energi enn jeg klarer å spise... Har alltid spist ganske lite, og sliter med å presse i meg mat. Men skal jeg klare å øke belastningen på styrketreningen så må jeg jo det.

H-melk er nesten obligatorisk drikke om du skal opp i vekt. Forutsatt at du tåler det.

Eller tilsett oljer i smoothien. Det går såpass fort å drikke det at du ikke rekker å bli mett hvis du drikker det fort.

AnonymBruker
Skrevet

Det er notert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...