Gå til innhold

Når lot dere barna treffe ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Gjest Trådsnella
Skrevet

Etter skilsmissen/samlivsbruddet: Når lot du eller din eks barna treffe ny kjæreste?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skilt fra min eks i 2 år, og sammen med min nye i litt over en mnd (Kjent hverandre lenger).

Vi velger at han skal få møte barnet nå denne uka, mange vi nok synes det er tidlig, men det er grunner til at vi vleger å gjøre det sånn. Jeg er gravid, så å vente så lenge som man burde er uaktuelt.

Anonym poster: 90bffe82047c3b198089b458654c3a77

AnonymBruker
Skrevet

Vi ventet i 2 år før barna møttes, det var kanskje i lengste laget men vi øsnket IKKE å innvolvere barna før vi var 100% sikkre for å ikke la de få møte noen nye å så at det blir slutt.

Anonym poster: 2d2a6d7a48d7000fc407b79b415e102e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skilt fra min eks i 2 år, og sammen med min nye i litt over en mnd (Kjent hverandre lenger).

Vi velger at han skal få møte barnet nå denne uka, mange vi nok synes det er tidlig, men det er grunner til at vi vleger å gjøre det sånn. Jeg er gravid, så å vente så lenge som man burde er uaktuelt.

Du har vært sammen med fyre i en mnd og er gravid allerede? :sjokkert:

Anonym poster: 68f17798f66e6bd5c3548fbf635934df

• Liker 6
Skrevet

Jeg ventet i 6mnd før barnet møtte den nye kjæresten min (som jeg idag er gift med). Da de møttes så kom han bare på besøk noen timer på ettermiddagen. Ventet enda lengre før han sov over. Ville være helt sikker på at han var mannen i mitt liv før jeg involverte barnet.

AnonymBruker
Skrevet

EN måned sammen og allerede gravid???? Får virkelig håpe det er full match mellom dere så forholdet holder og du ikke blir sittende alene med to barn med forskjellige fedre.

Anonym poster: d709891903d7db40cca78490f8ffaa1e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært sammen med fyre i en mnd og er gravid allerede? :sjokkert:

EN måned sammen og allerede gravid???? Får virkelig håpe det er full match mellom dere så forholdet holder og du ikke blir sittende alene med to barn med forskjellige fedre.

Anonym poster: d709891903d7db40cca78490f8ffaa1e

Slapp av - dere trenger ikke bekymre dere for meg. Dette er en mann jeg har kjent lenge, hoppet dere over den setningen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekymer meg mer for ungene dine enn for deg. Å kjenne noen lenge er da ingen garanti for noe som helst.

• Liker 4
Skrevet

Hei hei!! Ikke bruk denne tråden til å kritisere en som valgte å svare på mitt spørsmål!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekymer meg mer for ungene dine enn for deg. Å kjenne noen lenge er da ingen garanti for noe som helst.

Det er det strengt tatt ikke om man har vært sammen i mange år heller. Da har man også kjent hverandre lenge.

Pust ut, og ikke la andres valg provosere dere så fælt når dere ikke kjenner resten av historien. :)

Skrevet

Slapp av - dere trenger ikke bekymre dere for meg. Dette er en mann jeg har kjent lenge, hoppet dere over den setningen?

Haha!

Skrevet

Jeg ble sammen med en jeg hadde vært god venn med i flere år. Som kjæreste var han veldig annerledes, han endte opp med å være voldelig mot meg. Det at man har vært venner lenge gjør ikke at man vet hvordan en fungerer som kjæreste.

Til TS: beklager avsporingen, men både på grunn av mine opplevesler med en voldelig kjæreste som var enn nær venn og på grunn av min erfaring som barn av en mor som til stadighet var forelsket etter at hun gikk fra min far, opplever jeg oppførselen til denne personen som såpass uansvarlig at jeg ikke klarer å la vær å si noe.

Jeg har også noe å si til deg, og det er at Jesper Juul har noen gode tanker rundt dette, bl.a. her: http://www.aftenpost...ce#.UXeS0cq3TKc

Det er flott at mor og far får seg nye partnere som de er glade i, men det kan være en enorm belastning for barna, avhengig av hvor gamle de er og hvordan relasjonen er til den andre forelderen. Var forelsket, oppfør deg som om du er fjorten, men ikke forran barna dine, og vær sikker før du introduserer.Introduser også på en skånsom måte.

Skrevet

Jeg ble sammen med en jeg hadde vært god venn med i flere år. Som kjæreste var han veldig annerledes, han endte opp med å være voldelig mot meg. Det at man har vært venner lenge gjør ikke at man vet hvordan en fungerer som kjæreste.

Til TS: beklager avsporingen, men både på grunn av mine opplevesler med en voldelig kjæreste som var enn nær venn og på grunn av min erfaring som barn av en mor som til stadighet var forelsket etter at hun gikk fra min far, opplever jeg oppførselen til denne personen som såpass uansvarlig at jeg ikke klarer å la vær å si noe.

Jeg har også noe å si til deg, og det er at Jesper Juul har noen gode tanker rundt dette, bl.a. her: http://www.aftenpost...ce#.UXeS0cq3TKc

Det er flott at mor og far får seg nye partnere som de er glade i, men det kan være en enorm belastning for barna, avhengig av hvor gamle de er og hvordan relasjonen er til den andre forelderen. Var forelsket, oppfør deg som om du er fjorten, men ikke forran barna dine, og vær sikker før du introduserer.Introduser også på en skånsom måte.

Takk for fint svar! Jesper Juul anbefaler jo 2-3 år, og så lenge er det kanskje ingen som venter... Her har far allerede ny kjæreste rett etter bruddet, og vurderer vel fortløpende når barna skal treffe henne.

Gjest Marmot
Skrevet

Takk for fint svar! Jesper Juul anbefaler jo 2-3 år, og så lenge er det kanskje ingen som venter... Her har far allerede ny kjæreste rett etter bruddet, og vurderer vel fortløpende når barna skal treffe henne.

Juul anbefaler 2-3 år før man flytter sammen, ikke før man lar barna treffe kjæresten. Jeg er helt enig med ham.

AnonymBruker
Skrevet

Har et vennepar, hvor han har vært singel siden utpå høsten, og hun ble separert i februar. Hun og hennes eks var enige for lenger tid siden at det var slutt mellom dem, men de fortalte det ikke til barna før i midten av februar, og eksen hennes flyttet ikke ut før da. Hun valgte å ta med barna på hyttetur med nye partneren i hele påska, altså under en måned etter at faren til barna flyttet ut. Jeg kjenner dette gjør meg uvel, og er tankeløst overfor barna. Min eks hadde barn, og jeg nektet å treffe dem før vi var sikre på forholdet. Nå skar det seg alikevel, men dog...

Anonym poster: 46f6130a6f4ce57290efa1b3b4b94e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så oppsatt på dette kjærestestyret? Om det var en venn eller kollega, ville man holdt den personen hemmelig for barna, eller kunne man gått på kino, ut å spise, tur, eller hva som helst med den personen? Jeg mener ja! Jeg har vært alene med mine siden de var små, og kunne aldri i verden tenkt meg å sitte hjemme alene, gå ut alene etc kun fordi jeg har barn. Jeg hadde massevis av venner, hankjønn som hunkjønn. Om noen av vennene var mer enn venn så visste ikke ungene om det. Den første kjæresten jeg introduserte til barna da var de 15 og 17 år gamle. Eller det var vel de som introduserte han som min kjæreste (vi er fortsatt sammen 9 år etter). Kan skjønne at man må fortelle barna om kjæreste før man flytter sammen, barna har også noe å si på det. Tror det vil være håpløst å være med en som ikke har noe kjemi med barna eller interesse for dem.

Anonym poster: 0885df12ed30b0b03ac3ab368a693097

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hatt 2 forhold etter jeg gikk fra pappaen til sønnen min. Ventet 6 mnd begge gangene. Den siste bor jeg med i dag. Ventet nesten 3 år før vi flyttet sammen. Skjønner ikke hvorfor folk introduserer nye partnere for ungene sine for fort. Man vet jo ikke om forholdet vil fungere før det har gått noen måneder.......

Endret av *Cat*
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skillmissebarn, og har opplevd å bli introdusert for de nye kjærestene til min mor og min far, på vidt forskjellige måter.

Mor: hadde en fornuftig tilnærmelse, lot meg bli kjent med ham på mine premisser, tok tiden til hjelp og hun var nøye på å understreke at det var han som var gjesten og jeg var den som bestemte. Dette førte til at jeg fort bløe trygg på både ham, på siruasjonen og ikke minst på min mor, som viste at selv om hun var "oppover ørene forelsket" beholdt gangsynet og tok hensyn til meg midt oppi følelsesruset. Og i dag har jeg et kjempegodt forhold til den nye mannen til mor, og mye av dette er takket være måten moren min håndterte situasjonen på.

Far: Hadde en overkjørselsesstil, presset meg til å godta den nye damen hans, lot meg ikke få lov til å få min "pustepause" fra alt dette nye, jeg følte meg mer og mer som fremmed, en gjest i fars hus og at den nye damen var "in the first". Greit nok at forelskelse kan gjøre en blind, men så blind kan en likevel ikke tillate seg når en faktisk har et barn i livet og som man har ansvar for. Det at faren min presset så mye på, og ble sint dersom jeg sa fra om at jeg ikke likte tempoet hans "det er jeg som er den voksne her, og det er mitt hjem, så jeg bestemmer. Ikke du" var et sitat som har brent inn i hukommelsen min og som resulterte i at jeg distanserte meg fra far og også den nye damen hans. Jeg føler ingenting for den nye damen hans, som i dag er hans nye kone. Jeg er likegyldig til henne, ikke hennes feil, men pga faren min presset på, maste og generelt tok lite hensyn til meg.

Så konklusjonen er: sett barnet først! Det du gjør i dag, avgjør hvilket forhold barnet vil få til sine ste-foreldre, så om du vil at barnet skal utvikle en sunt forhold til sine ste-foreldre, trå varsomt! Ikke la forelskelsens rus bestemme, vær klar og våken også da og ta hensyn til barnet. SETT ALLTID BARNET FØRST! Gjør du tingene i riktig rekkefølge, barnet skal føle at han/ hun er det viktigste i livet ditt, ikke den nye kjæresten - så kan det gå bra.

Anonym poster: 7463b0c90881f65054673541273257f2

• Liker 2
Skrevet

Nå har ikke jeg personlig erfaring med dette, men jeg kjenner flere som har latt barna møte ny mann etter relativt kort tid, for "hvis barna mine ikke liker ham er det jo ikke liv laga uansett. Det er jo kjipt dersom man får varme følelser for hverandre og vil være sammen resten og så oppdager man at barna ikke fikser fyren"

Skrevet

Vi ventet 4 mnd. Ville vente til vi var sikre på at det var seriøst. De som stadig introduserer ungene for nye part ere har jeg liten respekt for. Men samtidig er det viktig å se hvordan den nye kjæresten går sammen med barna og hvordan denne personen respekterer forholdet mellom mamma/pappa og barna. Så å vente 2 år synes jeg er litt drøyt. Vi har kjent hverandre 2 år nå og flytter sammen med barna på begge sider snart. Skulle vi ventet til nå med å introdusere barna så måtte vi jo ha ventet enda lengre med å flytte sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...