Gå til innhold

Det rosenrøde er borte, og jeg tviler på mine følelser...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Nå trenger jeg virkelig veiledning her. La meg oppsummere litt kort.

Da jeg var 16 år møtte jeg det jeg trodde kom til å bli min mann for alltid. Dessverre etter rundt 5 år sammen begynte følelsene mine å fallere for han, selv om vi hadde det godt. Jeg følte at han ble mer som en venn for meg, og jeg mistet mye av tiltrekningen til han, i tillegg begynte jeg å se sider av han som jeg ikke syntes noe om. I og med at heller ikke hadde hatt noen andre, ei heller noen ungdomstid å gjorde jeg det slutt med han. Han ble knust, og det var veldig vondt å gå i fra han. Jeg var og er tross alt veldig glad i han. Han vil nok alltid være i hjertet mitt.

Jeg var så singel i 7-8 mnd. I løpet av disse mnd var jeg aktiv på datingfronten og var mye ute sammen med venninner før jeg tilslutt fant meg en kjekkas fra Nederland, og slo meg til ro med han. Vi har i dag vært sammen i ca. to år. Vi bor sammen, og har planer om å kjøpe noe eget om noen mnd og sannsynligvis få barn og det hele.

Dessverre begynner det nå å komme fram flere ting jeg synes er veldig "minus" i en mann. I forelskelsefasen tenkte jeg tydeligvis ikke så mye over det, men nå som vi begynner å bli skikkelig seriøse merker jeg at jeg tenker mye over det. De tingene som plager meg er at han er dårlig til å snakke norsk og kan ikke skrive (selv om han har vært her i flere år) dermed blir kommunikasjonen dårligere enn vanlig. Han har ADHD og konsentrasjonsproblemer. Han har omtrent ingen venner her, så han blir mye sittende inne. Han er heller ikke den skarpeste kniven i skuffen, for å si det slikt (dette sier han selv også).

Så nå sitter jeg her og lurer på om dette virkelig er mannen jeg skal satse på? Jeg vil ikke gjøre det slutt, fordi jeg elsker han og vi har det virkelig godt sammen, MEN jeg føler på en måte at det kanskje finnes en annen der ute som passer meg enda litt bedre? Jeg tenker at det er viktig for meg med en mann jeg kan diskutere med osv. Er jeg bare kravstor nå? Han er fantastisk kjekk og snill. Gjør jeg det slutt så har han ingen.... Vet ikke hva jeg føler jeg..?!

Faen..

Hilsen j24 år

Anonym poster: 6b6813bbf82dc3fd77041fd875904cd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ta en prat med deg selv, for for meg så høres det ut som om du ikke blir enig med deg selv, inger er bra nok for deg, du vil bare ha bedre, når du blir lei. Det er ikke det livet handler om, synes du skal ta en prat med deg selv, og se hva du ender opp med. Og om du fortsetter slik, så vil du nok ende opp alene til slutt. Når man hele tiden velger å vraker, så ender man opp alene.

Anonym poster: 05ad258ff084fd24e790ef5818119d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ta en prat med deg selv, for for meg så høres det ut som om du ikke blir enig med deg selv, inger er bra nok for deg, du vil bare ha bedre, når du blir lei. Det er ikke det livet handler om, synes du skal ta en prat med deg selv, og se hva du ender opp med. Og om du fortsetter slik, så vil du nok ende opp alene til slutt. Når man hele tiden velger å vraker, så ender man opp alene.

Anonym poster: 05ad258ff084fd24e790ef5818119d96

Nå har jeg kun vraket en mann i mitt liv tidligere, men skjønner hva du mener. Det er ikke det at de ikke er god nok for meg, men at de mangler noen kvaliteter som jeg synes er viktige. Men samtidig så vet jeg jo at ingen er perfekte og at jeg selv sikkert også har sider som ikke er så perfekte.

Jeg er bare så redd for å bli smelt på tjukken for å så plutselig innse at mannen overhodet ikke er en bra match.

Årh! Jeg tenker og tenker, men blir ikke klok på meg selv. Jeg er så usikker. Er det noen andre som har vært i denne situasjonen, evt hva gjorde dere?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Andre som har opplevd å bli så usikker på forholdet? Hvordan endte det?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Var UTROLIG usikker en periode, etter 4 år sammen. Vi gjorde det slutt, så gikk jeg gjennom ett helvete i 7 mnd hvor jeg savnet han utrolig mye. Nå er vi sammen igjen og jeg skal ikke gjøre samme feil på ny. Gresset er grønnest der du vanner det. Elsker du han?

Anonym poster: a24375509c1021c3594d659a1e773742

• Liker 1
Skrevet

Ut fra det jeg leser så ønsker du en mann som kan utfordre deg litt, som du kan diskutere med og kommunisere bra med. Disse ingrediensene er tydeligvis ikke til stede i dette forholdet og du bør tenke deg om mange ganger før du satser.

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært singel i 6-7 mnd siden du var 16?

Jeg var veldig lite singel fra jeg var 23 til 35, og kan vel anbefale å være det en god stund, om forholdet nå ryker.

Få andre perspektiver på seg selv.

Anonym poster: 11e8d8123e798ca8c496da5a456c0b9d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...