AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Det siste året har jeg fått skyss av en kollega til jobb. Jeg bor langs veien så det er ikke snakk om at hun må ta en omvei for å hente meg. Hun har selv sagt at jeg gjerne må sitte på da hun synes det er ensomt og kjedelig å kjøre alene til jobb, og jeg sa selvfølgelig ja (jeg har bil, men synes det blir dyrt i bensinpenger - vi snakker 45 minutter hver vei samt en god del bompenger). Normalt ville jeg ha tatt kollektivt og måtte ha brukt over 2 timer hver vei (innebærer blant annet bytte av buss), så jeg har selvfølgelig sagt takk flere ganger og gir henne alltid en fin julegave hvor jeg bruker rundt 500 kroner (dvs. mer enn jeg bruker på gaver til min egen samboer!). Jeg har irritert meg litt over at hun har utnyttet meg på grunn av dette. Blant annet har hun typisk manglet frem kroner i kantinen og spurt meg om hun kan få - ja, FÅ, ikke låne... Dette har typisk skjedd en gang i uken, om ikke oftere. Jeg har kommet frem til at jeg sikkert har gitt bort rundt 30 kroner i uken på et år, dvs. ca. 1560 kroner i løpet av et år - 120 kroner uken. Ved siden av dette er det gaven på 500 kroner, som da utgjør ca. 10 kroner ekstra i uken. Hun har også vært på middagsbesøk hos meg tre ganger det siste året (regner med at jeg har brukt ca. 400 kroner på maten til oss begge - dvs. 600 kroner på mat på et år). Ved siden av dette har jeg betalte jeg kaffe (vi har kaffekasse på jobb) for oktober og november (100 kroner) og hun skylder meg egentlig 120 kroner for en spleisegave hvor jeg la ut. Teksten blir litt lang hvis jeg skal nevne alt, men det er også diverse smågrums jeg kan ta med som til sammen tilsvarer rund 300 kroner. Dvs. at jeg det siste året har hatt utgifter på over 3000 (!) kroner. I går fikk jeg rett og slett nok da hun spurte om jeg hadde en tier å avse -- da sa jeg fra om at nok for være nok og at jeg ikke er interessert i å finansiere kantinebesøkene hennes fremover. Hun ble litt snurt, men sa ikke noe tlbake. Jeg dro i et møte etter lunsj og da jeg kom tilbake fra møtet lå det en regning på pulten min. Hun hadde da regnet ut at jeg skyldig over 6000 kroner for at jeg har sittet på det siste året, og at jeg skal slippe å få sitte på fremover. Snakk om å være smålig! Det er HUN som har tilbudt meg å få sitte på i over et år, og hun hadde kjørt den veien uansett! Har virkelig ingenting til overs for folk som er gjerrige og det er totalt uaktuelt å sitte på med henne lenger! Da tar jeg heller bussen. Litt skuffet fordi jeg trodde vi var venner også. Hun har det siste året klart å gribbe til seg over 3000 av MINE penger, men jeg har ikke sagt noe på det... Men med en gang jeg sier ifra, ja, da skal hun kreve å få tilbake for noe hun har bedt meg om å ta imot. Forstå det den som kan... Anonym poster: 0cf1f025aa66208b61cb952bbbd1822d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 23. april 2013 Bussen kjører jo den veien uansett, skulle du sittet på helt gratis da? Du vet hvor mye du har spart på å ikke kjøre selv...... Anonym poster: 4ca1719458d06b88389d03224011398c 60
Tøydokke Anna Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Jeg synes det er du som er sær. Skulle bare mangle at du ikke betalte for deg når hun er så snill og lar deg sitte på. Shame on you!! 45
Karenina Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Kan dere ikke bare bli enige om at dere går i null da? Forresten synes jeg det er ganske dårlig av deg å sitte på til jobb hver dag så lenge uten å hverken tilby eller insistere på å betale en eneste krone, selv om hun har tilbydd at du kan sitte på. Du synes jo selv det er dyrt med bensin og bompenger. 38
Populært innlegg Gjest Offensive Pie Skrevet 23. april 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 23. april 2013 Jeg synes du er smålig her. Det er vanlig å dele på utgifter når man deler bil på denne måten. Måten hun valgte å ta det opp på, samt tidspunktet, kunne vært bedre, men du burde jammen tilbudt deg å betale også! Det at du i tillegg regner med gaver du har gitt henne og middagsbesøk du har hatt som "utgifter", gjør ikke at du virker mer sympatisk, akkurat. 55
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Jeg synes det er du som er sær. Skulle bare mangle at du ikke betalte for deg når hun er så snill og lar deg sitte på. Shame on you!! Jeg er så enig! Sleipe du som ikke har betalt for denne skyssen!! Du sier jo selv at det er bompenger m.m. Fy fader du er frekk og selvsentrert her, TS! Se deg i speilet.. Anonym poster: d1099104368c008aa591ba93dde2640b 13
Djungelvrål Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Nei, det er du som er smålig, Du burde betalt henne hva det koster for bensin i mnd eller året/2. Det er ikke lite penger. Du har spart utrolig mye på å få sitte på med henne! 12
skruf Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Har du virkelig ikke betalt din del av drivstoff/bompenger/slitasje av bil på denne tiden?? Da skjønner jeg godt at hun blir irritert på deg når du er så gjerrig at du ikke kan spandere kaffe på henne! Du får regne ut da; hvor mye ville du brukt på buss tur/retur hver dag, evt hvor mye ville du ha brukt hvis du skulle ha kjørt selv, minus det du mener hun er skyldig deg. Så tar du den summen og trekker fra......tror du vil få deg en overraskelse. De fleste som samkjører til jobb kjører hver sin gang, eller det blir spleiset på utgifter. Vet ikke helt hvem som er gjerrig her jeg............ 10
pressplay Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Min antagelse: dette er en av de trådene der førsteinnlegget er skrevet omvendt av det TS egentlig mener. Altså det er hun som er bilføreren og det er en kollega som sitter på som har oppført seg slik mot henne. Hvis ikke så er det TS som er gjerrig 18
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Du kan jo ikke bli sjokkert og synes hun er smålig fordi hun ga deg et overslag over hvor mye du har kostet henne. Du har jo gjort AKKURAT det samme, du presenterte oss jo med et fint regnestykke på hvor mye du synes hun har kostet deg. Da er jo du akkurat like smålig og gjerrig som henne. Anonym poster: 9dae6154e6027a838e1aadff5f4f3154 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Problemet, som nå kommer som etterpåklokskap er at dere skulle ha avtalt det på forhånd. "takk for at du kjører meg,men skal vi dele på utgiftene?" da har dere klare planer og du slipper å skylde henne "tjenester",men nå har dere gravd dere dypt i det. Vet virkelig ikke hvor mye det er vanlig å betale for 1 år med bil frem og tilbake til jobben,men dere får vel snakke om det, betale, eventuelt ikke betale og bli ferdig med det. Anonym poster: 40e93be0a61806cd046dc99a406de9a1 5
Hulderen Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 LOL! Hvem var det som utnyttet hvem, sa du? Siden dere skulle samme vei, kunne like godt hun kjørt til deg, og du kjørt resten, du ser den? 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #13 Skrevet 23. april 2013 Her er det du som er småelig og frekk! Du sparer tid i forhold til offentlig transport. Du velger offentlig transport framfor å kjøre bil selv. Du synes det er dyrt med bensinpenger og da regner jeg med at offentlig transport er rimligere. Du burde betalt maks det du hadde betalt for offentlig transport (Husk du sparer veldig mye tid og tid er penger) eller kanskje litt under. Hun skylder deg ingenting. Heller omvendt. Anonym poster: 5999c92e4b3e31c2dd01bef80b89fd39 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #14 Skrevet 23. april 2013 Hvis ikke dette er tull - ja, da er ingenting tull lenger. Ingen er så blottet for selvinnsikt og oppdragelse som TS. Bare å la denne tråden synke, for dette kan ikke være alvor. Anonym poster: 9c34b6d2931157c519ef4e12e1b642e9 6
challenger Skrevet 23. april 2013 #15 Skrevet 23. april 2013 Det er DU som er den frekke her, ikke kollegaen din! 5
plastbananen Skrevet 23. april 2013 #16 Skrevet 23. april 2013 Kan det tenkes at hun har tatt betalt for kjøreturer ved å be deg spandere kaffe ol. på henne, uten å informere deg? Selv om hun ikke tar noen omveier for å hente deg, er det likevel normalt å betale for seg, på en eller annen måte. 7
Gjest gjest17 Skrevet 23. april 2013 #17 Skrevet 23. april 2013 Det er du som er den gjerrige her, TS. Snakk om mangel på selvinnsikt. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #18 Skrevet 23. april 2013 Uansett om dette er trolling eller ikke, så finnes det folk som er sånn. Da jeg gikk på skolen pleide jeg og ei klassevenninne å sitte på med ei av de andre i klassen ettersom hun kjørte forbi der vi bodde. Hun mente at siden hun ikke trengte å ta noen omveier for å komme til henne og uansett skulle samme vei, så skulle hun ikke trenge å betale noe. Da hun som kjørte oss nevnte hvor mye det hadde blitt i bensinpenger, fikk hun slengt småmynter i ansiktet med kommentaren "ja her har du de usle bensinpenga dine, går det an å være så gjerrig!" Blir helt satt ut over hvor lite innsikt og sosial intelligens enkelte folk har Anonym poster: 83c040fb3c084539514e04e8345c9d57 3
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. april 2013 #19 Skrevet 23. april 2013 Du har faktisk klart å regne på hver eneste krone du har spart på å ta buss, eller kjøre selv. Og du har regnet på hver eneste krone du har gitt henne. Til og med mat og gaver har du regna på. Gaver!! Og allikevel ser du ikke at regnestykket ikke går opp. Du tenker bare penger spart for egen del. Du skulle gitt henne et fast beløp i måneden for å sitte på. Og du skulle ha tilbudt henne dette beløpet. Jeg skjønner henne godt jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #20 Skrevet 23. april 2013 Hun er smart hun, og du er den som lot deg lure. Shit, 6000kr skylder dy henne, jeg hadde gått inn i skapet og gjemt meg jeg. Tviler på at du er den eneste hun lurer. Og for si en ting til, brukere her inne på KG er så smarte, ser du at alle svarte likt? Tror dem hadde reagert som deg, om det gjaldt dem. Men det er så mye lettere å spille klok, når det ikke gjelder deg selv. Kom deg unna den dama du, hun er en luring. Anonym poster: c17f7781e7002395c620c27c7209c673 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå