Gjest *kokos* Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg ha begynt å spise mye grovere og grønnere enn før, og i tillegg spiser jeg bønner eller linser hver dag. Jeg har fått så mye luft i magen, men jeg er heldigvis ikke mer oppblåst nå enn da jeg spiste mindre sunt. Har holdt på med dette i ca en måned nå. Vil denne lufta roe seg ned, eller er det sånn det er å leve sunt?
Gjest *MaggieQ* Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Jeg blir råtten i magen av bønner. For mye grønnsaker kan også gi mye luft samt overdrevent mye fiber. Kanskje du får i deg litt mer en magen takler?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Bønner inneholder stoffer som vanskeliggjør fordøyelsen. Anonym poster: 24d4586a3bc39a794bacaf1f09dce72e 1
Gjest *kokos* Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 (endret) Det er vel egentlig mest kikerter jeg spiser, omtrent 50 g hver dag. EDIT: Jeg spiser stort sett ferdigtypen. Blir problemet mindre om jeg bløtlegger selv, og bytter vann flere ganger? Jeg elsker kikerter, gulrot og knekkebrød, som er de matvarene jeg spiser desidert mest av. Veldig synd om luft i magen skal måtte begrense noe av inntaket. Hva kan jeg i isåfall erstatte det med, som er like mettende og slankende? Endret 23. april 2013 av *kokos*
Gjest *kokos* Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 (endret) dobbelpost Endret 23. april 2013 av *kokos*
siebaeo Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Koker du kikertene selv? Da kan det være lurt å vanne dem lenge og bytte vannet flere ganger før du koker. Det samme gjelder liner og bønner.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Både grove kornprodukter og bønner/linser kan gi problemer med fordøyelsen, særlig om du spiser mye av det. Anonym poster: fda6cafa188cbeabd403893b24941acf 1
Løvetanten Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 (endret) Både grove kornprodukter og bønner/linser kan gi problemer med fordøyelsen, særlig om du spiser mye av det. Anonym poster: fda6cafa188cbeabd403893b24941acf Enig. Det virker som om mange tror at om litt fiber er bra så må mye fiber være enda bedre. Det er ikke sånn... Ikke alle tåler mye fiber, og det er heller ikke nødvendig med monstermengder. Man dekker lett opp fiberbehovet gjennom frukt, grønnsaker, frø og nøtter. Jeg mener at verken korn eller belgfrukter er bra for oss å spise, og TS har jo helt klare plager av et kosthold med mye av begge deler. Jeg spiser ingen av delene, men gjorde det før. Jeg hadde kroniske mageplager som forsvant etter at jeg kuttet ut korn og bønner/linser. Endret 24. april 2013 av Løvetanten 3
Supraspinatus Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Ikke bare i korn og belgfrukter. Jeg blir koko i magen om jeg spiser mye brokkoli. I tillegg kommer innhold av FODMAP 1
siebaeo Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Enig. Det virker som om mange tror at om litt fiber er bra så må mye fiber være enda bedre. Det er ikke sånn... Ikke alle tåler mye fiber, og det er heller ikke nødvendig med monstermengder. Man dekker lett opp fiberbehovet gjennom frukt, grønnsaker, frø og nøtter. Jeg mener at verken korn eller belgfrukter er bra for oss å spise, og TS har jo helt klare plager av et kosthold med mye av begge deler. Jeg spiser ingen av delene, men gjorde det før. Jeg hadde kroniske mageplager som forsvant etter at jeg kuttet ut korn og bønner/linser. Hva mener du man skal spise? (nysgjerrig)
Løvetanten Skrevet 25. april 2013 #11 Skrevet 25. april 2013 (endret) Hva mener du man skal spise? (nysgjerrig) Kjøtt, fisk, fugl, skalldyr, grønnsaker, frø, nøtter, egg, bær og frukt. Edit: Og fete meieriprodukter om du tåler det (rømme, kremost, hard ost, fløte) Endret 25. april 2013 av Løvetanten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå