AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg holder på å lete etter en blokk leilighet jeg kan flytte inn i. Jeg har funnet ut at det er blokk det frister mest å bo i. Virker litt sosialt og koselig med folk i gangene og kunne høre mennesker rundt. Jeg har en tendens til å bli veldig ensom. Men jeg er også en veldg forsikig og stille person som er liv redd for å være til bry. Så jeg er kjempe redd for å irritere naboer og få klager eller bli baksnakket. Så kan noen av dere lese dette og si om jeg er en forferdelig nabo? * Jeg er kjempe glad i indisk mat og spiser dette til middag flere ganger i uken. Det lukter jo litt sterkt, men jeg vet jo ikke hvor mye lukt det blir ganger og nabo leiligheter. * Jeg trener hjemme hver dag. Har en ellipse maskin som jeg bruker 45 minutter annenhver / hver dag. Den er veldig gammel, så den lager en sånn klikke lyd for nesten hvert trinn jeg tar. Ser for meg at den vil høres veldig godt hos naboer under meg. * Jeg er et veldig b menneske, så det kan bli litt natte vandring. * Jeg er glad i å høre på musikk når jeg lager mat og gjør hus arbeid. Aldri høy musikk, men sånn middels volum. Er jeg en irriterende nabo? Anonym poster: bb6416b1bdac5e3dca6788af206be786
Bjørn88 Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Nei, men ikke forvent deg masse naboer som snakker i øst og vest hele tiden når du treffer på de ute. Bor selv i et kvartal med 30 leilighter rundt, og folk snakker knapt med "ukjente", virker som det er veldig veldig skremmende for de fleste, mulig jeg har kommet på en rar plass men 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Teppe under ellipsemaskinen og tøfler til nattevandring, problem løst Du høres uansett ut som en flott nabo! De som irriterer meg er de som har 4 barn som løper rundt i leiligheten og skriker kl 7 lørdagsmorgen, de som har narch til klokka 4 i helgene, de som røyker inne sånn at hele oppgangen lukter røyk osv.. Anonym poster: ca05cbc6fcec4a259f551a505f674320 11
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Jeg holder på å lete etter en blokk leilighet jeg kan flytte inn i. Jeg har funnet ut at det er blokk det frister mest å bo i. Virker litt sosialt og koselig med folk i gangene og kunne høre mennesker rundt. Jeg har en tendens til å bli veldig ensom. Men jeg er også en veldg forsikig og stille person som er liv redd for å være til bry. Så jeg er kjempe redd for å irritere naboer og få klager eller bli baksnakket. Så kan noen av dere lese dette og si om jeg er en forferdelig nabo? * Jeg er kjempe glad i indisk mat og spiser dette til middag flere ganger i uken. Det lukter jo litt sterkt, men jeg vet jo ikke hvor mye lukt det blir ganger og nabo leiligheter. * Jeg trener hjemme hver dag. Har en ellipse maskin som jeg bruker 45 minutter annenhver / hver dag. Den er veldig gammel, så den lager en sånn klikke lyd for nesten hvert trinn jeg tar. Ser for meg at den vil høres veldig godt hos naboer under meg. * Jeg er et veldig b menneske, så det kan bli litt natte vandring. * Jeg er glad i å høre på musikk når jeg lager mat og gjør hus arbeid. Aldri høy musikk, men sånn middels volum. Er jeg en irriterende nabo? Du høres ikke mer enn middels irriterende ut. Du blir nok ikke verstingen i blokka. Det mest irriterende med deg ut fra hva du skriver, er at du praktiserer særskriving. Anonym poster: 04cd81a1678dd6ee6a0927ed2895ecdb 14
Adhara Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Du høres ut som en flott nabo, tror ikke du skal tenke så mye på det. Og om du gjør noe som irriterer naboene dine, så sier de sikkert ifra 2
Bjørn88 Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Teppe under ellipsemaskinen og tøfler til nattevandring, problem løst Du høres uansett ut som en flott nabo! De som irriterer meg er de som har 4 barn som løper rundt i leiligheten og skriker kl 7 lørdagsmorgen, de som har narch til klokka 4 i helgene, de som røyker inne sånn at hele oppgangen lukter røyk osv.. Anonym poster: ca05cbc6fcec4a259f551a505f674320 Med mindre det er en leilighet fra 60-70tallet så er ikke brøket fra elipsemaskinen noe som noen andre enn hun selv vil høre, samme med nattevandring sålenge du ikke går med tresko og har en litt hoppende gange. Bor selv over ett par med småbarn så regner med de vil ha det rimelig rolig på kvelder mtp bråk, spiller en del høy musikk osv men har aldri fått noen klager fra de eller noen andre. Er det en moderne leilighet så er det meget godt lydisolert om det er utført korrekt 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 ...du har ikke lest tråden om gale nabohistorier, du. Det går sikkert helt fint. Og om det mot formodning blir til irritasjon fra deres side, er det bare å innføre små grep som tøfler til nattevandringen, skru ned volumet litt og slikt. Anonym poster: dd9c5d650f6448e66a2e8db2e25a653c 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Så bra at jeg ikke høres så ille ut :) Jeg kommer til å gå stille om natten for å ikke vekke andre. Men jeg kommer nok til å se på tv til veldig sent, kanskje rundt 3 tiden om natten av og til. Kommer til å ha det lavt selvfølgelig, men vet ikke hvor lytt det kommer til å være... Har dere noen andre tips eller noe sånt om hvordan det er å bo i blokk? Har aldri vært i en blokk, så aner ingenting om det...Liker dere å bo i blokk? Anonym poster: 81a052e561a2840c507f578e2343d2db
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Det jeg kan tenke meg lager støy som brer seg til de andre leilighetene er treningsapparatet, men det er bare å ha et teppe under og trene på dagtid/ettermiddag/tidlig kveld. Jeg ville gjerne ha hatt deg til nabo. Anonym poster: b9cdbe7827a0a8538152e0e7e397e687
hjertesukka Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Sukk, hvis alle naboer var som deg! Har bodd i blokk selv, og det frister ikke til gjentakelse, siden det var ofte høy musikk om nettene på hverdager. Nyttet ikke å si ifra heller. Hundegøying hele døgnet er heller ikke min favoritt. Hadde også en famile med mange småbarn over meg, så jeg blei vekket tidlig, tidlig hver eneste frihelg. Håper du er heldigere med dine naboer, og at det er en forholdvis ny blokk med god isolering.
Hulderen Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Du skal heller satse på en lavblokk eller rekkehus. Da er det litt mindre forhold og mye lettere å komme i kontakt med naboene. Når det gjelder irriterende lyder: har du råd til å kjøpe leilighet, så har du råd til å bytte ut elipsemaskinen. Kjøp en nyere som ikke lager klikkelyder. Ellers høres du helt grei ut.
Gjest strykebrett Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 Man må jo bare regne med at det er litt lyder fra naboer om man bor i blokk eller bygård. Selv om det skal være normalt stille etter kl 23, så betyr jo ikke det at alle må gå og legge seg da. Man må jo få være oppe når man vil i sitt eget hjem, og så lenge du ikke spiller høy musikk eller setter på sentrifugen midt på natta så er det bare fortsette med det du driver med. TV på lavt volum hører vel ikke naboen uansett, og litt skritt og lyd fra rørene etc er bare sånt man må regne med. Du er sikkert en helt fin nabo, men det høres ut som du kanskje bør jobbe med å anstrenge deg litt mindre for omverdnen
Anglofil Skrevet 23. april 2013 #13 Skrevet 23. april 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Chien Skrevet 23. april 2013 #14 Skrevet 23. april 2013 Jeg tror de fleste som bor i blokk, skjønner at de har valgt det selv, og at det er helt normalt med litt lyd. Det er umulig å være musestille bestandig. Og noen leiligheter er forferdelig dårlig lydisolert. Heldigvis har de fleste forståelse for det. Man kan ikke la være å høre på musikk i blant, eller være våken på natten av den grunn. Bare man tar hensyn, går det som regel bra! 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. april 2013 #15 Skrevet 23. april 2013 Her er det viktig å være klar over at eldre blokker kan ha helt elendig lydisolering. Et sted jeg har bodd forplantet all lyd seg via radioatorrør. Man kunne godt høre trinn ovenfra. Her er det lite å høre mellom etasjene og normal høflig adferd -dvs at lyd fra tv og stereo dempes etter kl 23 og at oppvaskmaskinen ikke kjøres om natten så er det fredelig her. Unntatt er leilighetenes dører ut til felles gang. Gjennom dem hører vi godt hvem som kommer og går i gangen. Når noen i de nærmeste leilighetene har fest så høres det godt i nærmeste leilighetene. En annen plass jeg bodde var etasjeskillere av tre - der var det også veldig veldig lytt - men kun når det gjaldt trinn (gange over gulvet) og hensynsløs festing. Så trådstarter: når du ser deg om etter bolig så spør deg for om det er lytt der og hvilke regler som gjelder der.
Chien Skrevet 23. april 2013 #16 Skrevet 23. april 2013 Vil bare påpeke - noen nye leiligheter kan også ha elendig lydisolering. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #17 Skrevet 23. april 2013 Takk for svar alle sammen :) Jeg vil påpeke at jeg bare skal leie leilighet, ikke kjøpe. Og jeg har ikke råd til ny elipse maskin. Den jeg har nå er ca 8 år gammel og jeg arvet den av en venn. De nye koster jo flere tusen og jeg har ikke så mye penger. Det er derfor jeg sliter litt med å finne blokk leilighet også for jeg vil gjerne ha en til rundt ti tusen i leie. Er det veldig urealistisk, tror dere? Beklager at jeg spør så mye, men jeg er veldig uerfaren på sånne ting... Anonym poster: 81a052e561a2840c507f578e2343d2db 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #18 Skrevet 23. april 2013 opp Anonym poster: 81a052e561a2840c507f578e2343d2db
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #19 Skrevet 23. april 2013 Jeg bor i blokkleilighet som er bygd i 1968. Her er det ikke mye å høre fra naboer pga betong skillevegger og gulv/tak. Anonym poster: b9cdbe7827a0a8538152e0e7e397e687
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #20 Skrevet 23. april 2013 Det er ikke urealistisk å leie til ti tusen Ts. Men blokk er faktisk ikke så veldig sosialt. Om du vil være sosial er kollektiv Kansje tingen. Anonym poster: c734e632d2d0f32a85aeb398c0a1048f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå