Gå til innhold

Krangel med venninne splitter vennekretsen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før nyttår tok jeg opp noen problemer med en venninne om at hun aldri kunne holde avtaler lenger og at hun på en måte fløt utover litt.. Jeg sa det pent, men påpekte at jeg synes det var trist for jeg følte ikke at jeg kunne lage håndfaste avtaler med henne lenger for jeg regnet ikke med at hun kom til å dukke opp.

Hun ble kjempesint og reagerte med å ikke svare. Vi hadde derfor ikke kontakt på mange måneder før en felles venninne tok kontakt med henne og fortalte om en tragisk hendelse i min familie sånn tilfelle vi traff på hverandre. Da fikk jeg en melding om at hun tenkte på meg og at hun synes det var dumt at vi kranglet.

På grunn av hendelsen i familien så har ikke jeg orket å ta tak i denne hendelsen. Jeg hadde håpet å slippe å måtte være den som må rydde opp. Jeg har tatt initiativ til å treffes et par ganger. Problemet er at da er det en stor isfront mellom oss og hun tar heller ikke noe initiativ til å ordne det eller treffes generelt. Vi har mange felles venner og nå som sommeren kommer blir det vanskelig å treffes alle sammen dersom vi ikke kommer overens. Bør jeg ta tak i dette? Er så lei av å alltid måtte være den som ordner opp:-/

Anonym poster: fde2ce9c08c81457a2e8235c4ef5db87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun ikke svarte på meldingen din så ville jeg ikke kalt det "kjempe sint". Og hun sendte jo deg en melding om at hun synes at det er dumt at dere krangler, så hun prøver vell og ordne opp. Så om du har lyst til og bli venn med henne igjen så er jo det bare og svare at du også synes at det er dumt at dere krangler, og om dere skal fikse det? :)

Skrevet

Først av alt, beklager at du har hatt en tøff tid. Håper det går bedre,

Min aller første tanke ifh til din situasjon, er at du kanskje ikke skal ordne opp? Kanskje du av og til er for flink til å ordne opp og at hun ble lei av at du alltid er den snusfornuftige? La humla suse og la denne konflikten ebbe ut, uten noen store samtaler. Hun viste deg tross alt omsorg ved å ta kontakt når hun skjønte du hadde det vondt.

Konflikten deres høres ikke ut som verdens største problem. Noe som irriterte, men konflikten gikk ikke utover dype personlige ting. Klart det var dumt at hun reagerte som hun gjorde, men la det skipet seile.

la vennskapet gå seg til. Vær venninna hennes uten å gjøre avtaler med henne i framtiden. Noen ganger må konflikter av og til bare gå over. Alt kan ikke prates ihjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...