Gå til innhold

Pusse opp barnetstol (tre)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en slik stol:

post-37809-0-16946300-1366724860_thumb.j

Jeg tenker å male den i en lys farge. Har forstått at jeg må pusse den med sandpapir for at maling skal feste seg. _Må_ man grunne tre før man maler på det? Eller holder det med pussing og et par-tre strøk maling?

Og hvilken maling egner det seg å bruke?

Jeg ønsker helst at prosjektet blir så rimelig så mulig (tatt i betraktning at stolen skal bli litt fin også). Jeg bor i tillegg i Trondheim, uten noe gode muligheter for å komme meg til store oppussingsbutikker andre enn de man finner i sentrum. (Kanskje obs bygg og biltema hvis jeg er heldig).

Noen som vet hva maling og eventuell grunning eller heftgrunn koster på vanlig malebutikk? (sikkert dyrere enn biltemabutikker?)

Jeg har aldri pusset opp et møbel før, er veldig fersk innenfor akkurat dette, så alle tips tas i mot med stor takk!! :)

Anonym poster: b7abace5d2e9354ab5df58277252aadb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må pusse den ned ja, og grunning er veldig lurt. grunningen har mye større porer og er grovere enn maling, så den gjør at malingen fester seg bedre enn hvis du skulle malt rett på treet.

Jeg sverger til spraylakk. Det får du i både grunning og lakk, og det blir veldig pent og blankt av det :)

Anonym poster: 89dd531f55aa8add25f7152afb7060f5

AnonymBruker
Skrevet

Du må pusse den ned ja, og grunning er veldig lurt. grunningen har mye større porer og er grovere enn maling, så den gjør at malingen fester seg bedre enn hvis du skulle malt rett på treet.

Jeg sverger til spraylakk. Det får du i både grunning og lakk, og det blir veldig pent og blankt av det :)

Anonym poster: 89dd531f55aa8add25f7152afb7060f5

Takk for svar:) Så du bruker både grunning og lakk i sprayform? Hvor kjøper du sprayen/hvilket merke? :-)

Anonym poster: b7abace5d2e9354ab5df58277252aadb

Skrevet

Hei! Du kan også bruke en maling som er helt fri for løsemidler og kjemikalier.

Milk Paint er et pulver som du blander med vann.

Denne malingen blir pgså brukt av leketøysprodusenter som lager treleker.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg bare vasket Tripp Trappen med salmiakk og spraylakkerte, jeg. Ser like fin ut nå et år etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...