Gå til innhold

Hva er mine rettigheter? Gjelder kosmetisk kirurgi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en neseoperasjon hos en privat klinikk for noen måneder tilbake, og ser dessverre en tydelig asymmetri som ikke var der før operasjonen. Jeg har gjort alt legen har bedt meg om i ettertid(behandling av arr, teiping m.m.). Legen mener jeg fremdeles er hoven, men det er kun på den ene siden, og det er dette som gjør den asymmetrisk. Dessverre vet jeg ikke helt om det er hovenhet som faktisk er årsaken, for meg kjennes det heller ut som om han har tatt mer brusk fra den ene siden av nesetippen enn den andre siden.

Derfor lurer jeg på hva mine rettigheter er? Jeg har skrevet under på at jeg er inneforstått med at jeg ikke har noen garanti, og at det er risiko for diverse, men når jeg betaler så mange tusener, forventer jeg i det minste at nesen skal være nogenlunde symmetrisk. En ting er å være misfornøyd med at det ikke er gjort mer f.eks., men her er det en klar og synlig symmetri som irriterer meg kraftig. Ellers er jeg fornøyd med resultatet.

Hvor stor er sjansen for at jeg får en korreksjonsoperasjon GRATIS, sett at dette ikke er hovenhet, og en "feil" fra hans side? Synes det er ubehagelig å skulle ta det opp i det hele tatt, spesielt fordi jeg ikke regner med å få noe som helst. Men jeg har tross alt gjort alt jeg har blitt bedt om, og er ikke skyld i problemet. Vet at man kan klage til Norsk Pasientskadeforening(noe sånt), men jeg regner med at det skal MYE til for å få noe erstatning fra dem. Hva tenker dere?

Anonym poster: d680abc31dfafd700db7e3ab3cc67bc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som du selv skriver har du undertegnet at du er innforstått med at det ikke finnes noen garanti for resultatet. Du har ikke noe rettigheter her.

Anonym poster: 1eb5b7375c269454f2d13542443fc870

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig: Oppererte nesa i fjor sommer, og den er fremdeles hoven. Så gi det litt tid så kanskje du blir fornøyd. Det er en grunn til at oppfølgingstimen er ett helt år etterpå, for så lang tid tar det før den er normal igjen.

Realiteten: Du hadde ett bilde i hodet av hvordan den skulle bli, og er nå skuffet over utfallet? Du er i så fall en slik passient som leger vegrer seg for å ta i. En nese er kompliserte greier og ikke noe man skal drive å fikse på med mindre det er noe galt med den. )Min nesevegg så ut som ett spjel, så jeg fikk opperasjon på statens regning pga pustebesvær. ) Den ene siden kan være hoven, mens den andre er fin alt. Det varierer mye.

Anonym poster: a439fb59b4306c30ddaf4e806eac7f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...