Gå til innhold

Hva heter ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter ditt barn? Hva er grunnet til at du/dere valgte akkurat dette navnet? Er barnet oppkalt etter noen ? Har du alltid vært like fornøyd med navnevalget? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun heter ***** ******* og er oppkalt etter tanten sin. Jeg hadde mellomnavnet klart så hadde bare å finne fornavnet. Og hun var bare en liten ***** *******. ;)

Ja, har alltid vært fornøyd med valget.

Anonym poster: e01388d7ace0cf26610b19cf8722523b

• Liker 4
Skrevet

navnene sier jeg ikke,da det er kun 3 i Norge som har samme navn /navnkombinasjon.

Ikke oppkalt og er fornøyd med alle navnevalg :)

Skrevet

Gutten heter Falco og pikene heter Brit-Valborg, Polly og Ansastasia.

AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke har veldig uvanlige navn på barna sine går det faktisk an å svare TS på en ordentlig måte.

Jeg har et barn som heter David. Det var det eneste navnet jeg og faren ble enige om, da vi hørte det og satte det i kombinasjon med etternavn passet det perfekt ;)

Har aldri angret, har ingen andre assosiasjoner til navnet, så dermed er det han som former navnet for min del.

Anonym poster: b059f25bdf70ac87998e445a66178c98

• Liker 6
Skrevet

Falco er oppkalt etter butiken til min onkel (Fagernes Landhandleri & Co), Brit-Valborg er ikke oppkalt, Polly er oppkalt etter meg og Anastasisa er oppkalt etter min mor Anna Stav som er født på SIA.
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min heter Edvard. Han er ikke oppkalt (men mange lurer på det, sikkert fordi det er gammeldags), vi syntes bare det var veldig fint - et solid navn som både er veldig skikkelig og litt kunstnerisk. Ikke så vanlig heller, og at det er internasjonalt er en bonus.

Anonym poster: 70868c8d80c66474b08a558be4a9fac0

• Liker 2
Skrevet

barna mine heter

alf magne etter min far

leander fredrik etter svigerfar og min farfar

lisbeth alfline etter svigermor + mitt mellomnavn

glenn kolbjørn etter barnefar

er forsatt like fornøyd med navnene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: :fnise: for noen navn!

Anonym poster: 44eaaa66e459cc455723705dbcfc6984

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

etter min mening så er navnet til guttungen det kuleste noen kan få.. :P uttales SIR, men skrives litt annerledes. han er den eneste i Norge som hetere i dette =D.

Ja er et love it or hate it navn..

Anonym poster: ba9f1d46ed389fd15bf81bb2c184c24e

AnonymBruker
Skrevet

Haha

Anonym poster: 251b9b0456d8309b01c53f49b2dfe599

AnonymBruker
Skrevet

Bob-Kåre etter Willoch

Kai-Amazon; ble laget i en Volvo .

Kaja-Sentrifuge;....oppå vaskemaskin.

Og favorittsønn: Ronny Lorang. Kun fordi det er så fint.

Anonym poster: ed9a1e1d5455db891b199b1f07a41c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ludvik etter min bestefar.

Frida etter min bestemor.

kjempe fornøyd.

Anonym poster: 6686776e8ada1879f228ad009ed1101f

• Liker 6
Skrevet

Om man ikke har veldig uvanlige navn på barna sine går det faktisk an å svare TS på en ordentlig måte.

Jeg har et barn som heter David. Det var det eneste navnet jeg og faren ble enige om, da vi hørte det og satte det i kombinasjon med etternavn passet det perfekt ;)

Har aldri angret, har ingen andre assosiasjoner til navnet, så dermed er det han som former navnet for min del.

Anonym poster: b059f25bdf70ac87998e445a66178c98

Hadde du ingen assosiasjoner til David? Det navnet forbinder jeg bare med kong David i Gamle Testamentet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min skal hete Margrethe. Liker det, både traust og yndig, passe spesielt, og ikke et vanilje-hollywood-navn som mange andre har nå til dags. Mye rom for klengenavn, men voksent nok til når hun blir stor. Kjenner ingen andre som heter det. Dessuten går det fint på andre språk.

Anonym poster: 4a49507e32179a9e22713918c7386d14

• Liker 3
Gjest aam1972
Skrevet

Mine er oppkalt etter alle besteforeldrene sine. Sønnen har to navn, bestefedrene sine navn, og datteren heter et navn som er sammensatt av bestemødrene sitt.

Barna har foreldre fra ulike land og vokser opp i et tredje land slik at det var viktig for meg å gi dem navn som knytter dem til slekt, røtter og opphav.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min heter Philip.

Ikke oppkalt, jeg likte navnet og ville ha noe som ikke alle heter, men som ikke er et uvanlig navn.

Anonym poster: 97d41900c5ba0e4508b65962268b1413

Skrevet

Så utrolig teit, å gjøre nar av andres valg av navn!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han heter Tristan. :)

Anonym poster: 323e51fa10d2fad68e9a47d8e7835dd2

• Liker 1
Skrevet

Min datter heter Fie Marie, hun er sjette generasjon med Marie som andre fornavn.

Hun er på en måte oppkalt, da Fie er et sted på Sørlandet som familien har stor tilknytning til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...