Gå til innhold

Kan jeg spise sukker en gang i uken, uten å få abstinenser igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist altfor mye sukker i mage år, og kuttet det ut for noen dager siden.

Nå har jeg skikkelige sukkerabstinenser. (Hodepine, dårlig humør, influensavondt i kroppen, trøtt ol.)

Hvis jeg spiser litt sukker en sjelden gang (en gang i uken max), vil jeg da få tilbake abstinensene hver gang etterpå?

Anonym poster: 714412b240a5a708f89fa0cc2f5ce2f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis du faller tilbake den første uka du har sluttet med sukker vil du nok bare forsterke sukkersuget.

om du går en måned uten å dytte i deg sukker vil ikke smågodt og brus smake like godt når du prøver det igjen.

Anonym poster: 721546ce5f00a12bd6212e57705d7f5c

• Liker 2
Gjest Debrah
Skrevet

Hvorfor kutte sukker helt, anbefaler å trappe ned gradvis og erstatte med sunnere alternativer som frukt. juice de første ukene. Jeg gjorde det og har levd uten sukker i 2 måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet ut sukker for mange år siden og jeg blir helt ødelagt ved tilbakefall. Jeg snser megaelv som sukkerholiker.

Anonym poster: ac4465848e59913368c4b499e07fd26e

• Liker 2
Skrevet

Jeg unner meg hva jeg vil én gang i uken, og det fungerer kjempefint for meg. Tror riktig nok det er veldig individuelt, noen vil sikkert få abstinensene tilbake igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ihvertfall kutte det helt ut nå i begynnelsen, minimum 1-2 mnd uten, deretter kan du prøve å spise det i begrensete mengder en gang i uka.

Anonym poster: c0cd1696007e5fdfb141626cdbfcb310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Da blir det kun frukt i en mnd. Frukt hjalp litt. Det blir begrenset med sukker etter det ,ja. Tusen takk for svar.

Anonym poster: 714412b240a5a708f89fa0cc2f5ce2f1

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hos meg er det "alt eller ingentign"

Om jeg bare spiser liiiitt godteri i helga sitter jeg med abstinenser ut onsdagen. Det er helt latterlig. Jeg har det derfor aller best med 100% godterifritt kosthold, hvor jeg skeier ut på store hendelser som bursdager eller slikt.

Men nå er jeg ikke så flink, så jeg pleier å unne meg én liten ting hver dag. En liten kjærlighet for eksempel. Men problemet er at den lille kjærligheten gjør at jeg tenker på godteri resten av dagen. Ond, ond sirkel det der med sukker!

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg har erstattet sukker med sukrin, og føler at det funker for meg. Da kan jeg fortsatt sukre 4-korn og havregrøt, feks, men rent snop har jeg måttet kutte ut. Noen som vet hvordan det er med sukrin og sukkerabstinenser?

Skrevet

Når det gjelder snop osv, så må jeg bare holde meg helt unna. Da glemmer jeg hvor mye jeg savner det. Hvis jeg unner meg litt, så blir litt plutselig til litt til, og litt til, og MYE!

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Hadde også syke abstinenser første uken, var faktisk verst på dag 6-8, massiv hodepine og kvalme av en annen verden.

Jeg unner meg mørk sjokolade (minimum 70%) eller grov marsipan dersom jeg virkelig vil ha noe godt, da får jeg ikke abstinenser og det lille jeg kjøper kan vare i 2 eller flere dager, noe som var helt utenkelig før da alt måtte spises med en gang.

Vil tipse deg om at iHerb har mange gode og sunne barer dersom du savner sjokolade. Sjokoladeprinsen sine sjokolader har også reddet meg mang en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...